Helldivers 2, Sony Interactive Entertainment, Helldivers 2 si už koupilo kolem milion hráčů

Helldivers 2 si už koupilo kolem milion hráčů

Počet souběžně hrajících hráčů se vyšplhal nad hranici 360 lidí. Servery jich ale víc nepustí

Zdroj: Sony
12. 2. 2024
Název: Helldivers 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 8. 2. 2024

Vývojáři ze studia Arrowhead zažívají v těchto dnech směsici protichůdných pocitů. Jak už jsme vás informovali dříve, jejich aktuální počin – Helldivers 2 – se sice stal nejhranější PC hrou, kterou vydala společnost Sony, titul však trpí na problémy s konektivitou, prvních zásadnějších oprav se navíc zatím nedočkali hráči na PS5, a ačkoliv se skóre z recenzí na Steamu stále zvedá, zatím se stále pohybuje kolem 70 procent. Přesto ale mohli autoři hry opět trochu slavit, protože počet souběžně hrajících hráčů jen na Steamu překonal během hranici 155 tisíc a podle vyjádření CEO studia Johana Pilestedta už mají Helldivers 2 na kontě kolem milionu prodaných kusů.

Informace o prodejním úspěchu byla zveřejněna na Twitteru, konkrétně v odpovědi jednomu z fanoušků, jenž porovnával úspěch Helldivers 2 a Palworldu. Podle jeho odhadů se zatím neprodalo ani 500 tisíc prodaných kusů Helldivers 2, na což ale Pilestedt odpovídal v tom smyslu, že v tuto chvíli už se prodeje pohybují kolem zmíněného milionu. Samozřejmě ale dodal, že náskok Palworldu je obrovský a sám by byl spokojený byť jen za polovinu úspěchu hry od studia Pocketpair. Do velké míry ale rozlet Helldivers 2 brzdí serverová kapacita, která jednoduše nestačí odbavovat zájem ze strany hráčů.

Sám Pilestedt sdílel dlouhý příspěvek, ve kterém poděkoval hráčům za trpělivost a dále vysvětlil, jak se to momentálně se servery má. Podstatný je limit, který provozovatel serverů – Microsoft Azure – nastavil tak, aby se „celý systém nezhroutil“. Ačkoliv se vývojářům podařilo zdvojnásobit původní hranici 10 000 připojených hráčů za minutu a tím navýšit celkové číslo souběžně připojených lidí z 250 000 na 360 000, stále to nestačí. „Stále to nebylo dostatečné, protože počet hráčů vyskočil na 360 tisíc za pět a půl minuty,“ uvádí CEO studia. Právě z tohoto důvodu přetrvávají problémy s připojováním do hry a vznikají fronty, případně hra při snaze o připojení hráče přestane reagovat nebo spadne.

Pilstedt ale bohužel neuvádí, zda hodlají kapacitu opět navyšovat, případně kdy a o kolik. To je v tuto chvíli stěžejní informace, po které hráči volají, ale z druhé strany je nepochybně správně vyhodnotit, zda se to vývojářům vyplatí. Neznáme cenu za pronájem serverů, neznáme ani finanční možnosti studia či Sony v tomto konkrétním případě, a tak vše zůstává na vývojářích. Férově ale musíme pochválit komunikaci, jakou vůči hráčům nastavili, ať už skrze oficiální kanály nebo prostřednictvím svého CEO. To je ostatně něco, co hráči oceňují v komentářích a kolem hry panuje i přes výše uvedené problémy pozitivní atmosféra. Snad se tedy bude dařit vývojářům odbavovat jednotlivé dílčí nedostatky.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru