Senua’s Saga: Hellblade II, Xbox Game Studios, Hellblade II se ukazuje ve vývojářském deníčku

Hellblade II se ukazuje ve vývojářském deníčku

První pohled do zákulisí vývoje zahrnuje výpravu na Island a postup jeho ztvárnění ve hře

Zdroj: Ninja Theory
Název: Senua’s Saga: Hellblade II Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 21. 5. 2024

Pokračování hry Hellblade: Senua’s Sacrifice od studia Ninja Theory z roku 2017 je jedním ze značně očekávaných titulů pro novou generaci Xboxu. Senua’s Saga: Hellblade II bylo představeno v roce 2019, dokonce přímo v souvislosti s Xboxem Series, ale bohužel nebyla hra určena k vydání společně s konzolí. Ještě v roce 2021 jsme se dozvěděli, že se na ni nezačalo plně pracovat, ale to se od té doby naštěstí změnilo. Na konci téhož roku jsme mohli vidět první záběry z hraní, nyní vývojáři spustili svůj vývojářský deníček, jímž se pomalu roztáčejí kola marketingu a možností podívat se lidem z Ninja Theory pod ruce.

Ninja Theory je britské studio, ale vytvoření toho správného prostředí s co největším množstvím detailů si vyžádalo cestu ještě o kus dál na sever, na Island. V prvním téměř devítiminutovém videu zachytili svou cestu včetně všech nádherných scenérií a pohledů na krajinu, jež je inspirují, ale pohovořili i o samotném procesu práce. Na ostrově strávili celkem jedenáct dní a procestovali jej křížem krážem, aby získali všechny potřebné materiály, kterých koneckonců nemůže být nikdy dost. I oni však byli v předchozích letech omezeni epidemií koronaviru, která jim ztěžovala vývoj a bránila právě i této tehdy již naplánované výpravě. Nic to ovšem nezměnilo na jejich rozhodnutí, že lokace ve hře budou co nejvěrohodněji založené na skutečné krajině Islandu. A k tomu zkrátka nemohl stačit internet, naopak bylo potřeba vytipovaná místa skutečně navštívit, prohlédnout si je a pro hru nakonec i naskenovat.

Jak poznamenali sami vývojáři, pro umělecké oddělení studia šlo o velkou výzvu. Při práci jim samozřejmě posloužila fotogrammetrie, tedy zpracování dat a rekonstrukce krajiny z leteckých snímků, ale to nestačilo pro vytvoření ideálního herního světa pro hráče. Během osobní návštěvy Islandu jim byl nápomocen tamní fotograf a průvodce Chris Lund, který ještě předtím na dálku obstarával některé potřebné materiály, později se zapojoval i do konzultací během vývoje a pochvaloval si práci vývojářů. Důležité však bylo, že mohli svou výpravu po konci pandemie znovu naplánovat, a to dokonce ve větším měřítku, než původně zamýšleli. Pro vývojáře a umělce bylo důležité, aby zažili, jak ona místa působí ve skutečnosti. A jejich cílem poté bylo tento dojem přenést i do hry, aby dokázal podobně zapůsobit i na hráče.

Krajina ovšem nebyla tím jediným, co museli poznat. Stále sháněli velké množství materiálů a referencí, z nichž by mohli dobře pochopit, jaký byl Island v 10. století. Celkově se snaží být co nejvěrnější a vycházet z toho, co mají k dispozici. Jak vidno ze samotného videa, chtělo to velké množství práce, ale scenérie za to určitě stály. Pro řadu vývojářů má jít o vzrušující zkušenost díky práci na projektu, který vyžaduje podobnou péči. Není pochyb, že podobnou pečlivost věnovali další členové týmu i jiným částem hry. V listopadu bylo oznámeno, že bylo dokončeno nahrávání motion capture, se kterým se patrně v rámci některého z budoucích vývojářských deníčků také setkáme. Už nyní se hra chlubila propracovanou mimikou a všemožnými detaily, rovněž zaujme využitím anamorfního obrazu, jímž se pochlubili o pár týdnů dříve.

Senua’s Saga: Hellblade II v tuto chvíli nemá stanovené datum vydání, ty optimističtější odhady nicméně lákají ještě na letošní rok. Zrovna před pár dny se o velkých titulech Microsoftu a Xbox Game Studios rozpovídal Andy Robinson z Video Games Chronicle, podle jehož informací bude Hellblade II na řadě k vydání po Starfieldu. Ten je v podstatě za dveřmi, i když stále čekáme na oznámení nového data vydání. Těžko říct, zda by to mohlo znamenat, že by Hellblade II vyšlo ještě ke konci roku. Jisté však je, že vyjde na PC a Xbox Series a že bude součástí Game Passu.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru