Embracer kupuje Tomb Raider, Deus Ex, Thief i jejich autory

Embracer kupuje Laru Croft, Deus Ex, Thief i jejich autory

Studia Crystal Dynamics nebo Eidos-Montréal už nebudou patřit společnosti Square Enix

Zdroj: koláž/Vortex
2. 5. 2022

Když v polovině dubna šéf Embraceru Lars Wingefors řekl listu Financial Times, že v nadcházejících měsících plánuje další velké akvizice jako v posledních dvou letech, mohli jsme jen spekulovat, na jaké firmy se zaměří. Jen od té doby se Embracer rozrostl o studia Beamdog a Lost Boys Interactive. Až nyní ale v jeho síti uvízla skutečně velká ryba. Společnost oznámila, že kupuje studia Crystal Dynamics, Eidos-Montréal a Square Enix Montréal i slavné značky jako Tomb Raider, Deus Ex, Thief nebo Legacy of Kain od japonského gigantu Square Enix. Díky obchodu v hodně 300 milionů dolarů se firma rozroste přibližně o dalších 1100 zaměstnanců.

Obchod jako obvykle v podobných případech podléhá schválení příslušných regulačních orgánů. Embracer očekává, že akvizice bude ukončena v období od července do září letošního roku. Spoluzakladatel a šéf evropského gigantu Lars Wingefors si chválí trojici nových studií, jejich značky, talent i zkušenosti. Bylo mu prý potěšením setkat se s jejich vedením a probrat další ambiciózní budoucí plány.

Celkem bude tento gigant zaměstnávat přes 14 tisíc lidí ve 124 interních studiích. Embracer má v tuto chvíli ve vývoji přes 230 her, z toho přes 30 AAA titulů.

Šéf americké a evropské pobočky Square Enix Phil Rogers chválí strategii Embraceru a jeho decentralizované vedení. Zároveň už firmy lákají na nový díl série Tomb Raider (pohánět ho bude Unreal Engine 5, jak už pár týdnů víme), ale nezůstane jen u těch nejslavnějších značek. Ve studiu Crystal Dynamics dělá skoro 300 lidí a pracují prý na několika AAA projektech současně včetně nové Lary. Tým Eidos Montréal má skoro 500 zaměstnanců v Kanadě i v Číně a také podle tiskové zprávy pracuje na několika AAA projektech včetně nových i starších značek.

Tým Square Enix Montréal má skoro 150 lidí, nejen v Kanadě, ale také v Londýně. Studio se soustředí zejména na mobilní hry. Po uzavření obchodu bude mít Embracer nejvíc zaměstnanců ve Spojených státech a druhý nejvyšší počet v Kanadě. Celkem bude tento gigant zaměstnávat přes 14 tisíc lidí ve 124 interních studiích. Embracer má v tuto chvíli ve vývoji přes 230 her, z toho přes 30 AAA titulů. Právě v segmentu AAA chce díky akvizici posílit.

Square Enix chce investovat do blockchainu, umělé inteligence a cloudu

Společnost Square Enix se tímto překvapivým krokem zbavuje největších a nejdůležitějších poboček, které má na Západě. Podle jejího prohlášení jí to pomůže přizpůsobit se aktuálním změnám v celém odvětví, soustředit se na japonské týmy, investovat do blockchainu, umělé inteligence a cloudu, kde zjevně spatřuje velký potenciál. Na Západě ale mají i díky externím partnerům stále vznikat značky jako Just Cause, Outriders nebo Life is Strange.

Square Enix koupil Eidos Interactive a Crystal Dynamics v roce 2009. V počátečních letech slavil jeden úspěch za druhým, v poslední době se mu ale na Západě tolik nedařilo. Embracer se v každém případě netají ambicí dát fanouškům přesně to, co chtějí. Pokračování známých značek. Překvapením je relativně nízká cena akvizice ve srovnání s některými staršími obchody, protože Embracer získává skutečně zkušené týmy a slavné značky.

Dozvěděli jsme se také, že studio Eidos-Montréal už kompletně přešlo z vlastní technologie na Unreal Engine 5 od Epic Games podobně jako Crystal Dynamics. Za pozornost stojí i reakce studia The Initiative. Tento first party tým Microsoftu pracuje na rebootu akce Perfect Dark, ale jak už jsme dříve psali, Crystal Dynamics mu vydatně pomáhají. The Initiative vzkázali, že mají ze svých kolegů radost, udělali společně na Perfect Dark velký kus práce, a ujistli, že budou spolupracovat i nadále.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru