Electronic Arts zastavuje vývoj Project CARS

Společnost ruší všechny investice a plány na další díly. Ve hře nevidí větší potenciál

Zdroj: Slightly Mad Studios
8. 11. 2022

Ultima. Medal of Honor. Command & Conquer. Burnout. Syndicate. A nově také Project CARS. Vyjmenovali jsme několik herních značek, které výrazným způsobem ovlivnil zásah vedení Electronic Arts, po kterém kdysi slavné a slibné série buďto vzaly zcela za své, nebo se k nim už dlouho nikdo nevrátil. Novinkou je právě závodní simulace Project CARS, za kterou stáli vývojáři ze Slightly Mad Studios, které do svého portfolia poboček získalo slavnější studio Codemasters, než se jako celek stalo součástí Electronic Arts. Tolik k rozpletení stavu, který panuje už od roku 2019, resp. 2021. Aktuální zprávu předali zástupci společnosti redaktorům Games Industry, kteří tak zprostředkovaně informují o ukončení všech vývojářských aktivit a investic, vztahujících se ke zmiňované závodní simulaci.

Informace byla nejdříve komunikována interně a podle Games Industry není momentálně zjevné, kolika vývojářů se přímo týká. Faktem je, že tým ze Slightly Mad Studios byl již integrován do struktury Codemasters a je pravděpodobné, že různě velké skupiny se mohly zapojit například do vývoje F1, chystaného rallye s licencí WRC nebo třeba pomáhají s vývojem Need for Speed, na bližší informace si ale musíme ještě počkat. Celkově ale s nákupem Slightly Mad přešlo do Codies na 150 vývojářů, kterým nyní EA nabízí uplatnění ve vhodných rolích, kdekoliv chtějí.

Co se týče důvodů, které stojí za tak radikálním oznámením, Games Industry mluví o nedostatečně velkém potenciálu, který v Project CARS z pohledu vedení EA leží. V uplynulých týdnech mělo dojít na postupné vyhodnocování toho, jak bude EA v budoucnu nakládat se svými značkami a právě původní dílo Slightly Mad si mělo vytáhnout pomyslného černého Petra. „Závěr byl takový, že se z Project CARS jen těžko stane úspěšná hra, která by navíc příliš nezapadala do závodního portfolia,“ doplňuje Games Industry. Mluvčí EA pak uvedl, že ačkoliv rozhodnutí nebylo snadné, společnost se musí soustředit na oblasti, v nichž cítí nejlepší příležitost vytvořit pro hráče takové hry, které si zamilují.

Nástupce Project CARS je na cestě

Pokud vás ukončení dalšího vývoje série Project CARS zasáhlo, připomínáme přibližně dva měsíce starou zprávu, ve které jsme psali o novém titulu od Iana Bella, zakladatele Slightly Mad Studios a předchozího Blimey! Games. S týmem, který tvoří veteráni z obou těchto studií, pracuje na hře GTR Revival, který vnímáme jako duchovního nástupce GTR 2 s potenciálem vyplnit vzniknuvší prázdné místo na trhu. O samotné hře toho ale nevíme mnoho, pomineme-li Bellův příslib, že to bude „ku*evsky“ epické!

„Zaměřujeme se na posílení našeho portfolia závodních her, konkrétně skrze licencované značky, tituly s otevřeném světem a další pokračování již zaběhnutých značek. Budou podporovat více sociálních prvků a přijdou s live service zážitkem, který je schopný bavit hráče po celém světě,“ řekl mluvčí Electronic Arts. Vyřkl také poměrně zajímavou, ale v mnoha ohledech dvousečnou tezi, že jen kvalitní hratelnost nestačí, když hráči podle Electronic Arts vyžadují také možnost tituly sledovat, vytvářet v nich obsah a spojovat se v nich s dalšími lidmi a přáteli. „Pracujeme se všemi, kterých se toto rozhodnutí týká, abychom jim našli vhodné místo napříč EA Sports a [týmy zabývajícími se] závodními hrami,“ uzavřel mluvčí EA a zcela pochopitelně dal prostor k projevům nepochopení od hráčů, kteří jednoduše nerozumí postoji EA a zmiňují například i to, proč zkrátka vývoj nepozastavili a nesoustředili se s lidmi ze Slightly Mad Studios na nějakou jinou hru.

V závěru připomínáme, že první díl Project CARS vyšel v roce 2015 a už o dva roky později dorazilo i pokračování. Třetí díl dorazil v roce 2020, ale kvůli mnoha změnám a ústupkům z realistického pojetí nebyl hráči ani kritikou příliš dobře přijatý. Po akvizici studia ze strany Codemasters došlo ještě na vydání mobilní hry Project CARS Go, která ale byla původnímu konceptu závodní simulace na míle vzdálená a možná byla pověstným posledním hřebíkem do rakve. Na druhou stranu je ale férové říci, že značka jako taková je v tuto chvíli spíše neaktivní, nežli doslova zrušená, v případě EA a s odvoláním na některé z her vyjmenovaných v úvodu je ale rozdíl mezi těmito termíny asi jen nepatrný.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru