Dle inzerátu se zdá, že další Battlefield nabídne kampaň

EA hledá do Seattlu designéra příběhu. Bude Battlefield další hrou od Marcuse Lehta?

Zdroj: ilustrační foto, Electronic Arts
4. 7. 2022

V roce 2021 založila společnost Electronic Arts nové studio v Seattlu a jeho vedení svěřila veteránovi z Bungie a jednomu ze spoluautorů série Halo Marcusovi Lehtovi. Když před dvěma lety v říjnu nastupoval, ve svém tweetu prozradil, že do EA přichází coby game director a že bude pokračovat ve vývoji first person akcí, tipy ovšem mohly být tehdy poměrně divoké a nutně jsme je nemuseli spojovat se sérií Battlefield. Jak se ale nově zdá na základě vypsaných inzerátů, v Seattlu bude vznikat nový Battlefield, resp. jeho příběhová část, pro kterou nyní Electronic Arts shání designéra příběhu.

Na inzerát upozornil magazín Video Games Chronicle, a jak je patrné po jeho rozkliku, vývojáři se neúspěšně snaží pozici obsadit od poloviny letošního února. Z popisu je nicméně jasné, že je řeč o Battlefieldu i zmiňované příběhové kampani, protože zájemce musí přijmout základní principy série Battlefield a hlavně zajistit, aby se prolínaly všemi vrstvami detailně navržené kampaně pro jednoho hráče. Následně se pak má uchazeč připravit na to, že bude muset spolupracovat s řadou dalších kolegů a že s největší pravděpodobností dojde na mnoho iterací původní myšlenky, než z ní vznikne finální výsledek. To už je ale poměrně obecná fráze, a to nejdůležitější se nachází na začátku popisu. Ve výsledku by to nicméně znamenalo, že se Battlefield dočká plnohodnotné kampaně poprvé od roku 2015, kdy vyšel díl s podtitulem Hardline. A ačkoliv nesmíme zapomenout na epizody příběhu z Battlefieldu 1 a Battlefieldu V, v těchto případech šlo s ohledem na koncepci spíše o příběhový mód nežli ucelenou kampaň.

Zájemce zajistí, aby se základní principy série Battlefield prolínaly se všemi vrstvami kampaně pro jednoho hráče.

Zajímavá je ale i v úvodu načrtnutá spojnice s Marcusem Lehtem. Ačkoliv u série Halo začínal jen jako grafik, postupně se v Bungie vypracoval až na pozici game directora a vedl vývoj Halo 3, tedy posledního velkého dílu před přechodem k 343 industries. Po svém odchodu z Bungie však další velký úspěch nezaznamenal, když nezabodoval se svou akci Disintegration a za účelem vývoje této akce vzniklé studio V1 Interactive rozpustil necelý rok po vydání hry. Hra fanoušky nezaujala v takovém množství, aby byl multiplayer stále aktivní, a Lehto si od března loňského roku hledal novou práci. Vrátit se do velké společnosti mu ale očividně předložilo velmi slibnou nabídku, kterou ale nebude snadné zrealizovat.

Ačkoliv Battlefield 2042 prošel řadou změn a oprav, hra stále není v takové kondici, jakou by si hráči přáli, aktuálně zejména stran obsahu, který byl na poměry jiných akcí a přídavků v první sezóně poměrně chudý. I proto kolem hry neustále kolují zvěsti, že se vývojáři už přesunuli k novému dílu a aktuální hru zakonzervují ve stavu, v jakém je. Společnost EA ovšem tato nařčení v uplynulých týdnech odrážela a její zástupci stále tvrdí, že se hra bude i nadále vyvíjet a bude jí poskytována stejná podpora jako doposud. Výsledek práce Marcuse Lehta a jeho týmu tak patrně uvidíme později, než by se mohlo zdát, jak ostatně naznačoval i Tom Henderson, který předpovídal roční pauzu a uvedení nového Battlefieldu až v roce 2024.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru