Deskovka Kingdom Come nakonec nevznikne

Crowdfundingová kampaň byla zrušena. Končí i celé brněnské studio Boardcubator

Zdroj: Boardcubator
1. 10. 2022

O velmi slibné české stolní hře, která vznikala s licencí Kingdom Come: Deliverance, jsme vás na Vortexu inforovali opakovaně. Naposledy v souvislosti s crowdfundingovou kampaní, která po měsících příprav odstartovala na portálu Gamefound. Vše se zdálo být na velmi dobré cestě a kolem projektu vířila optimistická nálada. Psali jsme o tom, kterak se cílovou částku 100 000 eur podařilo vybrat za hodinu a půl nebo jakým způsobem autoři hry z brněnského studia Boardcubator přidávají další odměny. Pak ale přišla zpráva, která musela zaskočit každého – kampaň byla i přes vybraných 318 000 eur zrušena a autoři hry potvrdili také ukončení působení svého studia.

„Kampaň bude brzy ukončena, nikdo z vás nepřijde o své peníze, nemusíte mít strach. Pro mnohé z vás to může být překvapení. S těžkým srdcem ale oznamujeme, že tato aktualizace bude poslední – Boardcubator končí,“ začíná včerejší příspěvek, který se objevil v sekci aktualizací kampaně. Přitom ještě ve středu 28. září přidali autoři další nové perky v kampani a sklízeli od podporovatelů samé kladné reakce. Jenže to, co se může zdát navenek jako velký úspěch – tedy zejména rychlé získání cílové částky a postupné navyšování – neodpovídá smutné a tvrdé realitě, které lidé z Boardcubatoru čelili.

Bez ohledu na rychlé vybrání 100 000 eur se zřejmě autorům jevilo, že kampaň nemá dostatečný potenciál a rozhodli se ji ukončit.

„Důvodů, které vedly ke zrušení této kampaně, je více. V první řadě musíme uznat, že i když byla cílová částka vybrána, neodpovídá reálným nákladům projektu,“ říkají autoři. Otevřeně přiznávají, že jejich skutečným, byť nekomunikovaným cílem, bylo přibližně 1,5 milionu eur, což by odpovídalo přibližně 10 000 podporovatelům. Bez ohledu na rychlé vybrání zmiňovaných 100 000 eur se tak zřejmě autorům jevilo, že kampaň nemá dostatečný potenciál a rozhodli se ji ukončit. „V celkovém mixu dalších nešťastných událostí to vedlo nejen ke zrušení projektu, ale i Boardcubatoru jako takového,“ potvrzují pak autoři a zaměřují se i na další problémy.

Ty byly spojené i s prezentací samotné hry, která měla nakročeno k ustavení nového proudu deskových či stolních her. Ačkoliv by nebyla ani zdaleka první, která by hráčům nabídla doprovodnou aplikaci, v těsném provázání s hraním i příběhem byly cítit obrovské ambice. Jenže zatímco recenzenti, kteří mohli s Kingdom Come: Deliverance – The Board Game strávit hodiny svého volného času a natočili o ní dlouhá videa, hráči a podporovatelé si podle Boardcubatoru neuvědomovali skutečnou sílu hry. „Ve světle všech těchto velkolepých inovací se nám nepodařilo je správně komunikovat prostřednictvím kampaně,“ říkají kriticky zástupci Boardcubatoru a respektují, že ne všichni mají čas na sledování hodinových videí.

Zdroj: Boardcubator

„Po prvním týdnu kampaně jsme si uvědomili, jaké jsou hlavní problematické pilíře, a hned jsme je opravili. Nicméně ani s těmito vylepšeními a silnou podporou týmu Gamefoundu jsme se ani zdaleka nepřiblížili počtu podporovatelů, s nímž bychom mohli bezpečně slíbit doručení hry v kvalitě, kterou si podle nás zaslouží,“ uzavírají autoři hry smutný příběh. V závěru svého příspěvku nicméně naznačují, že by jen neradi zahodili roky práce a budou se snažit nějakým způsobem projekt znovu oživit. To však není v tuto chvíli na prvním místě priorit a nejdůležitější nyní zůstává, postavit se zpět na vlastní nohy. Vývoj hry nepochybně spolykal spoustu lidských, ale také finančních prostředků, a i to je s nejvyšší pravděpodobností důvod, proč Boardcubator končí.

„Velmi se omlouváme za to, co se stalo, a doufáme, že se v budoucnu opět uvidíme,“ vzkazují autoři před rozloučením a pomyslným zhasnutím posledních světel.

Nahlásit chybu v článku

9

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru