Eternal Strands, Yellow Brick Games, Creative director Dragon Age představil Eternal Strands

Creative director Dragon Age představil Eternal Strands

Jde o barevnější a magičtější verzi Shadow of the Colossus. Láká na unikátní využívání fyziky

Zdroj: Yellow Brick Games

Minulý týden studio Yellow Brick Games, v čele s creative directorem Dragon Age Mikem Laidlawem a dalšími veterány z BioWare, EA nebo Ubisoftu, lákalo na představení svého prvního herního projektu. Tehdy jsme měli možnost zhlédnout první krátký teaser, dříve už vývojáři zveřejnili pár artworků, ale jinak jsme jen tušili, že se ve studiu pracuje na „ambiciózním akčním fantasy titulu“. Nyní již víme, že se tato hra nese název Eternal Strands, běží na Unreal Engine 5, vyjde příští rok a dočkali jsme se prvního traileru, screenshotů a dalších informací i v rámci preview IGN First.

Eternal Strands je popisováno jako fantasy akční adventura z pohledu třetí osoby, která má nabídnout zcela nový herní zážitek. Jak ukazuje už samotný trailer společně s novými snímky, svět a celý vesmír Eternal Strands je živý, hýří barvami a je založen na stylizovaném grafickém pojetí. Základním prvkem zde mají být inovativní herní mechanismy založené na fyzice. Ty doplní akční boj, který má být poutavý a rovněž nabídnout revoluční prvky díky interakcím, v rámci nichž se herní svět stane sám o sobě zbraní.

Průzkum světa láká na řadu tajemství a notnou dávku zábavy, jelikož každý povrch má být k lezení, ať už na povrchu nebo pod ním. Právě fyzikální systém má odměňovat kreativitu hráčů, a proto bude možné ve světě využívat celé řady magických schopností, které umožní další postup, podobně tomu má být i v rámci soubojového systému. Hlavní postavou hry je pak mladá hrdinka Brynn, jež je odhodlaná obnovit kulturu svého lidu tím, že odhalí záhady Enklávy, kdysi mocného, ale nyní spícího národa.

V cestě jí však nebudou stát jen tak ledajací nepřátelé, nýbrž arkové – gigantičtí až 25 metrů vysocí tvorové, bestie a humanoidní konstrukce – a jejich posluhovači. Brynn je nicméně vybavena arzenálem magických zbraní i schopností, navíc může využívat i světa kolem sebe, který jí dokáže poskytnou další zbraně, útoky a příležitosti. V bojích bude možné využít například teploty nebo okolních předmětů jako stromů či balvanů, které lze nasměrovat pomocí telekinetických schopností.

Brynn je ovšem i nositelkou výjimečného magického pláště, který právě dokáže transformovat syrovou magii do již zmíněné telekineze, ohnivých plamenů a naopak i ledu. I díky tomu bude možné kombinovat stále rostoucí schopnosti, očarovávat zbraně nebo vyrábět brnění z padlých nepřátel. V boji s těmi největšími nepřáteli bude nutné využít všech svých dovedností, ale kromě toho se na ně dá i vyšplhat a tím tak objevit a zasáhnout jejich těžko přístupná zranitelná místa. Nepřátele má ovšem být možné i přišpendlit na zem, což zní jako možná ještě trochu drsnější verze Shadow of the Colossus…

Právě Shadow of the Colossus je jednou z inspirací, další je série Monster Hunter a fyzikální hrátky mohou zase připomenout The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. „Doufáme, že s Eternal Strands přineseme dobrodružství, jež do fantasy vnese pocit zábavy a vzrušení a zároveň bude hráče povzbuzovat k experimentování s jejími systémy,“ uvedl ke hře Mike Laidlaw v tiskové zprávě s tím, že je to úplně jiná hra, než na jakých dosud pracoval. „Bylo pro mě radostí většinou odpovídat na otázku ‚Co když hráč udělá X?‘ slovem ‚Super!‘. Rovněž je vzrušující mít možnost vytvořit zcela nový svět, který k takovému způsobu hraní vybízí a reaguje na něj,“ dodal Laidlaw.

Eternal Strands má namířeno na PC, PlayStation 5 a Xbox Series a vyjít by mělo v průběhu roku 2025.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru