CD Projekt neplánuje mikrotransakce v singleplayeru

CD Projekt neplánuje mikrotransakce v singleplayeru

Nevidí pro ně důvod, není ale vyloučeno zdražení. AI nedokáže dosáhnout kvalit jejich postav

Zdroj: CD Projekt / koláž, Vortex

Včerejšek byl pro společnost CD Projekt koncem fiskálního roku, k němuž se už před pád dny vyjádřil finanční ředitel Piotr Nielubowicz. Ten prostřednictvím krátkého videa shrnul, co se během uplynulého roku událo, jakých úspěchů společnost zaznamenala a samozřejmě i jak se to má s budoucími projekty ze světa Zaklínače a Cyberpunku. Tomuto ohlédnutí jsme se věnovali v samostatném článku, informací kolem budoucnosti CD Projektu je však k dispozici ještě o něco více. Ty pro změnu pocházejí z chatu s investory, který předcházel zveřejnění finančních výsledku, kde na otázky rovněž odpovídal Piotr Nielubowicz s viceprezidentkou pro vztahy s investory Karolinou Gnaś.

Nielubowicz a Gnaś byli během moderovaného chatu dotázáni i na data vydání, včetně zbrusu nového Zaklínače, k čemuž se nepřekvapivě nevyjádřili. Otázky se týkaly i jednotlivých projektů a zapojení vývojářů, přičemž konkrétní čísla jsme se současně dozvěděli i v již zmiňovaném ohlédnutí. S nedávno restartovaným multiplayerovým zaklínačským projektem Sirius je společnost v tuto chvíli stále spokojenější, nyní se však spoustu práce musí kvůli návratu do předprodukční fáze opakovat. Cílová skupina hráčů by nicméně podle Nielubowicze měla být širší než u Zaklínače 3, přičemž hru vnímají jako plnohodnotný AAA počin. V návaznosti na Ubisoft a jejich AAAA titul se pak objevila i otázka, zda hodlá CD Projekt přehodnotit svou situaci, nebo zda zůstane nadále u AAA her – Gnaś v žertu odpověděla, že plánují ještě jedno A přidat. Na otázku ohledně VR a mobilních titulů Gnaś uvedla, že jsou otevřeni spolupráci s těmi nejlepšími odborníky v této oblasti, ale že v současné chvíli nemají nic, o čem by mohli informovat.

Nielubowicz nicméně nevyloučil, že by jich nemohli časem využít právě u multiplayerových titulů.

Gnaś rovněž odpověděla, že neplánují vydávání svých her nejprve na konzole a až později s dalšími vyladěními na PC, jako tomu je například u série GTA. Ačkoli jsou pro CD Projekt i nadále cílovou platformou „velká zařízení“ a ta berou během vývoje primárně v potaz, neignorují ani handheldy a kapesní počítače a připomněli, že Zaklínač 3 i Cyberpunk 2077 jsou ověřené pro Steam Deck. Jedna z otázek se týkala i zvýšení cen her, k němuž se již řada společností uchýlila, v souvislosti s rostoucími náklady na vývoj her. Podle Nielubowicze je zatím příliš brzy o tom mluvit, sledují však situaci na trhu i maloobchodní ceny těch největších titulů, do budoucna tedy zdražení nelze vyloučit. Další tazatel pak zjišťoval, zda budou mít všechny oznámené hry krabicovou verzi, ale i v tomto ohledu budou podle Gnaś sledovat vývoj situace, čili ani zde není nic zcela jisté. Došlo nicméně i na téma mikrotransakcí, pro něž však CD Projekt nevidí důvod, alespoň co se singleplayerových her týče. Nielubowicz nicméně nevyloučil, že by jich nemohli časem využít právě u multiplayerových titulů.

Umělá inteligence zatím není cesta

Shodou okolností se den předtím objevil i článek na webu Aftermath, který se zabýval umělou inteligencí v návaznosti na GDC 2024 a zahrnoval krátké rozhovory s některými tvůrci nejrůznějších AI projektu. Právě zde například Ubisoft představil AI NPC a konverzace Neo NPC, přičemž v této zatím experimentální technologii vidí velký potenciál a do budoucna si od ní zřejmě hodně slibuje, prezentace však u hráčů příliš velké nadšení nevzbudila. Paweł Sasko, jenž pracoval jako quest designér na Zaklínači 3 i Cyberpunku 2077 včetně Phantom Liberty a nyní působí jako associate game director Cyberpunku 2, naznačil, že se v CD Projektu rovněž zabývali možností využití umělé inteligence, i když nesdělil přesné detaily. V tuto chvíli nicméně není přesvědčen, že by AI NPC mohla fungovat, respektive obstát z hlediska kvality.

„Rozhodně bych si dovedl představit způsoby, jak by se to dalo využít k větší reaktivitě – zkrátka aby reakce NPC byly o něco autentičtější. Ovšem co se týče scénáře a dabingu, je před námi neskutečně dlouhá cesta,“ uvedl Sasko pro Aftermath. „Viděl jsem hodně zákulisního. Je zde viditelná propast mezi vlastním autorským obsahem – obsahem na míru, který scenáristé, quest designéři, cinematic designéři vytvářejí vlastníma rukama – a něčím, co může zprostředkovat umělá inteligence.“ Poté se ohlédl zpět ke svým vlastním zkušenostem, konkrétně k Phantom Liberty, a vyzdvihl špičkové postavy, jež hráčům nabídli: „Zatím si jen mohu představovat, jak by se k nim mohla AI alespoň přiblížit. Konkrétně rozdíl v kvalitě je obrovský. Je to jako kaňon,“ zakončil Sasko svou myšlenku.

Paweł Sasko byl během GDC 2024 vyzpovídán i magazínem PC Gamer, kde se rozpovídal o tvorbě vedlejších úkolech – jeho návodu jsme se věnovali v samostatném článku.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru