Blizzard využije u Dragonflight nový způsob testování

Veřejná alfa bude rozdělena na víc částí a obsah se nebude i kvůli dataminerům kumulovat

Zdroj: Blizzard
15. 7. 2022
Název: World of Warcraft Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 23. 11. 2004 Platformy: , Žánr:

Dosud poslední rozšíření pro nesmrtelné MMO World of Warcraft u hráčů příliš nezabodovalo. Ačkoliv se v recenzích objevovaly vysoké známky, hráčům se nelíbila řada věcí, spojených například s restrikcemi kolem výběru ras, nepřesvědčivým příběhem a technickými problémy, kterých se vývojáři nevyvarovali ani po týdnech testování. Svět se ale nezastavil a o necelé dva roky později už mohou fanoušci vyhlížet další expanzi – Dragonflight – která má dorazit ještě letos a pokusit se vrátit slavné hře zašlý lesk. Jenže do konce roku zbývá necelý půlrok a dračí rozšíření zatím nenabídlo veřejný alfatest, jak bylo zvykem u předchozích rozšíření, což může u fanoušků začít vyvolávat mírnou nervozitu. Snad i proto vývojáři z Blizzardu přiblížili v novém rozhovoru pro IGN, že u nové expanze uplatní nový způsob testování, který v první malé fázi začal už včera.

Velmi zjednodušeně řečeno by se dalo říci, že chce Blizzard postupovat v rámci veřejné alfaverze po menších krůčcích a nechat hráče v jednu chvíli testovat jen užší okruh prvků, lokací či bossů. Jak vysvětlil produkční ředitel Patrick Dawson, myšlenka vychází z testování raidů, z nichž prý Blizzard vždycky obdržel skvělá a jasně zaměřená data. Řešením bylo netříštit pozornost hráčů a nechat je v krátkém čase zkoušet jednu konkrétní věc, což mělo být pokaždé velmi přínosné, namísto poměrně rozvleklého testování velkých zón pro zmiňované datadisky. „V předchozích alfách jsme měli dva až dva a půl měsíce trvající proces, kdy se různé části zpřístupňovaly [hráčům] nahodile a méně strukturovaně. Možná jste měli dostupnou jednu zónu, a pak jste čekali dva tři týdny, někdy i déle, kdy přišla další,“ popisuje starý způsob testování Dawson. Místo toho tak přijde ke slovu zkrácení celé fáze alfatestu a každý týden se bude testovat a zkoušet něco jiného. Poté dojde k uzamčení přístupu do již otestovaných částí a přesun k další.

Vedlejším efektem tohoto rozhodnutí pak je ztížení práce dataminerům, kteří jsou zvyklí doslova prohrabávat World of Warcraft a hledat náznaky věcí budoucích. Alfaverze nových datadisků přitom byly líhní takových informací a vývojářům přišlo líto, že už dopředu znají hráči mnohá tajemství. Právě tím, že v alfě nebudou zůstávat velké části hry, by nemělo vznikat tolik prostoru k tomu, přijít prostřednictvím asociací logiky i kódu k vyzrazení důležitých částí, zda toho ale vývojáři skutečně docílí, je nyní složité odhadovat. „Budeme se snažit otestovat hru do té míry, aby měli všichni co nejlepší zážitek, tentokrát ale některé věci neukážeme, abychom mohli naše fanoušky překvapit a potěšit,“ uzavírá Dawson. Co se týče prvních výsledků testu, který v prvním, relativně malém rozsahu začal už včera, konkrétní nebyl, dá se však očekávat, že jak budou vývojáři zvát větší procento hráčů, informace se začnou organicky rozebírat na příslušných místech a o dojmy, případně kritiku rozšíření určitě nepřijdeme.

Pokud vás zajímá víc o samotném rozšíření, věnovali jsme mu několik článků, ten nejaktuálnější se zabírá detaily o zasazení na Dračí ostrovy, rase Dracthyr Evoker, která zároveň funguje i jako třída nebo o nezbytném létání.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru