Avatar: Frontiers of Pandora, Ubisoft, Avatar od Ubisoftu bude podporovat DLSS i FSR

Avatar od Ubisoftu bude podporovat DLSS i FSR

Vývojáři detailně popsali vlastnosti PC verze. Slibují ray tracing a vlastní benchmark

Zdroj: Ubisoft
29. 8. 2023
Název: Avatar: Frontiers of Pandora Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: , Datum vydání: 7. 12. 2023

Pokud vývojáři z Massive Entertainment nenarazí na žádné velké problémy, Avatar: Frontiers of Pandora dorazí 7. prosince coby jeden z posledních velkých titulů letošního roku. Bez ohledu na to, že nás od uvedení hry dělí ještě několik měsíců, Ubisoft se zaměřuje na PC verzi a v novém traileru představuje základní funkce, které budou moci hráči využít. Na pozadí nových záběrů se mluví o podpoře širokoúhlých monitorů, vlastním benchmarku, pomocí kterého bude moci kdokoliv přesně nastavit hru pro plynulý chod, nabízí se také pohled do nastavení a přichází rovněž zmínky o ray tracingu. Trailer ovšem neprozrazuje všechno, co měli vývojáři z Ubisoftu na srdci, takže až z blogového příspěvku se dozvídáme také o zahrnutí DLSS od Nvidie vedle FSR od AMD a upřesňují se také informace o ray tracingu, který nebude zastoupen v plném rozsahu.

Většina z toho, čím se bude PC verze lišit od konzolových, už byla zmíněna v úvodu. Můžeme se ale blíže zaměřit na ray tracing, prostřednictvím kterého budou vývojáři zpracovávat odlesky a stíny. To samozřejmě není málo, za připomenutí ale sluší, že Ubisoft v roce 2021 sliboval (přes DSOG), že hra bude na PC využívat technologii také ke globálnímu osvětlení celé hry. Dopady na výkon ale jsou patrně tak vysoké, že se nakonec vývojáři rozhodli jen pro dynamické ztvárnění světla, ale bez podpory ray tracingu. Ve finále by to ale nemusela být až taková prohra, soudě podle dostupných záběrů a skutečnosti, že i tak vypadá Avatar k světu, což přirozeně podporuje i filmaři stanovený styl a celková barevnost Pandory.

Co se týče podpory DLSS, Ubisoft sice uzavřel partnerství s AMD, ale technologii od konkurenční Nvidie nikdo neblokuje. „Hra bude podporovat DLSS od dne uvedení,“ zní poznámka Ubisoftu ze zmiňovaného blogu, takže se nebude opakovat situace jako aktuálně u Starfieldu. A pokud bychom ještě měli zůstat u výkonu, hra bude plně optimalizovaná na využití vícejádrových procesorů, což vývojáři doplňují ještě lakonickou poznámkou, že hráči mohou díky využití nejnovějšího hardwaru a správného nastavení hry očekávat vyšší framerate. Tak, zřejmě, děkujeme!

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru