Studio stojící za Deliver Us Mars bylo rozpuštěno

Studio stojící za Deliver Us Mars bylo rozpuštěno

Přesto však nekončí. Šéfové jej chtějí přestavět a stále plánují hru Deliver Us Home

Zdroj: Keoken Interactive
30. 4. 2024

Nizozemské studio KeokeN Interactive má za sebou zdařilou hru Deliver Us The Moon z roku 2018 a loni vyšlo pokračování Deliver Us Mars. Vydavatelem této hry byl již nevydávající label Frontier Foundry, neboť Frontier Developments ukončilo v červnu 2023 svou vydavatelskou činnost. KeokeN je na tom však mnohem hůře, jelikož v poslední době studio shánělo investory a partnery, aby mohli pokračovat ve vývoji svých pěti připravovaných projektů. Příležitosti a spolupráci hledali především během Game Developers Conference 2024, ale nezadařilo se. Proto se nyní museli uchýlit k rozpuštění studia a propuštění zaměstnanců.

Tuto informaci oznámili prostřednictvím prohlášení na sociálních sítích generální ředitel Keon Deetman a výkonný ředitel Paul Deetman. Po návštěvě GDC 2024 se bohužel „nic nezhmotnilo“ a v tuto chvíli vyčerpali všechny možnosti ohledně publikování, prací na zakázku nebo spolupracování. Studio jako takové ovšem nekončí a není uzavřeno, stejně tak nejsou zrušeny plány minimálně ohledně dalšího pokračování, konkrétně Deliver Us Home. To se v dohledné době chystá na Kickstarter, kde budou Deetmanovi usilovat o podporu fanoušků a finance, které jim umožní na další hře v sérii pracovat. „Tohle je malý krok pro KeokeN, ale velký skok pro Deliver Us Home,“ hlásají zbývající vývojáři v podobě samotných spoluzakladatelů. Prohlášení naznačuje, že skutečně oni dva jsou ti jediné, kdo zůstali. Zároveň poprosili o pomoc při hledání nových míst pro dotčené končící vývojáře a spolupracovníky.

Ve studiu dříve pracovalo kolem 45 lidí, do letošního března byl ovšem počet snížen na 20 vývojářů. Tehdy Keon a Paul Deetmanovi otevřeně promluvili o svých problémem se svou komunitou, které si velice považují. Ve zveřejněném videu je prosili o pomoc, svěřili se o tom, že na více než 200 setkáních nabídli svých pět konceptů 40 vydavatelům, ale nikam to nevedlo. Proto své projekty představili přímo fanouškům a požádali je o sdílení ve snaze sehnat investory. V rozhovoru pro GamesIndustry.biz se ředitelé svěřili, že byli několik měsíců bez platu, ale nakonec bohužel nepomohlo ani to. Nakonec tedy vše dospělo až do této situace. „Paul a já jsme biti, ale ne poraženi,“ věří však Keon Deetman a v prohlášení slibují, že hodlají studio přebudovat. Prvním krokem k tomu všemu je každopádně Deliver Us Home.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru