Záchrana série The Walking Dead přišla od 5 lidí

Záchrana série The Walking Dead přišla od 5 lidí

Skybound nabídl krizový plán v ten samý den, kdy bylo Telltale zrušeno

8. 4. 2019

Když jsme v nejednom novinkovém souhrnu rozebírali neslavný osud Telltale Games, několikrát jsme zmínili, že by bylo opravdu skvělé, dozvědět se o nenadálém uzavření studia i hektickém dokončení adventurní série The Walking Dead víc. A jak se ukázalo, splnění tohohle přání byla jenom otázka času. Šéf Skybound Games Ian Howe a creative director z Telltale Kent Mudle totiž v rozhovoru pro Gamespot odhalili část tohohle fascinujícího příběhu a objasnili, jak dokončovali třetí a hlavně čtvrtou epizodu poslední sezony The Walking Dead, u které do té doby asistovali coby vydavatelé.

Vydavatel, nikoliv vývojář

Předně je třeba říct, že Skybound Games bylo nové a hlavně velmi malé uskupení, založené teprve v dubnu loňského roku pod křídly své mateřské společnosti. Záměrem přitom nebylo vytvářet vlastní hry, ale oddělit tento segment od dalších činností Skybound Entertainment a dát mu patřičnou péči vydavatele. Projekty se totiž hromadily a vedle The Walking Dead se začaly rýsovat hry jako NotMyCar, Slime Rancher nebo The Long Dark. Nikdo ovšem nebyl připravený na to, že Skybound Games budou už zakrátko fungovat také jako vývojářský tým, tedy až do chvíle, kdy krize v Telltale vyvrcholila a chvíli to vypadalo, že poslední sezona oblíbené adventurní série zůstane nedokončená.

„Herní divize Skybound tehdy opravdu čítala pět lidí. Fungovali jsme méně než rok a ještě pořád jsme v záběhu. V dobrém slova smyslu to ale bylo ohromující,“ vzpomíná Ian Howe na chvíli, kdy se rozhodli zachránit The Walking Dead. „Když jsme s vámi poprvé mluvili, znělo to, jako kdyby vás tu opravdu seděla jen hrstka. Ale já si myslel, že Skybound je větší společnost,“ dodává Ketn Mudle. Tohle všechno se přitom začalo dít souběžně s tím, jak lidé opouštěli kanceláře čerstvě uzavřeného Telltale Games a nikdo tehdy ani nezapochyboval nad tím, co se musí stát. „Ten den, kdy jsme se to dozvěděli, byl pro nás opravdu šokující. Seděli jsme na telefonu se spoluzakladatelem Telltale Danem Connersem a šéfem společnosti Petem Hawleym. Ředitel Skybound Robert Kirkman přitom za námi ležel na gauči, poslouchal a když jsme v panice dotelefonovali, řekl jen, že příběh musíme dokončit,“ vzpomíná na osudný den Howe.

Musíme to dokončit

A jak Kirkman řekl, tak se i stalo. Mudle zmiňuje zejména rychlost, se kterou se daly věci do pohybu a přiznává, že pro tým vývojářů z již neexistujícího studia Telltale to byly dny jako na horské dráze. Vlny emocí, v nichž se střídala deprese a smutek se štěstím a odhodláním, doprovázely řadu jednání, po kterých se ale mohl tým opět sejít v jedné kanceláři a začít dokončovat třetí epizodu a připravovat tu poslední. „Ve chvíli, kdy bylo Telltale zavřeno, třetí epizoda byla přibližně v polovině vývoje – měli jsme veškerý dabing a hrubé obrysy ve smyslu vizuální stránky,“ říká Mudle a dodává, že dokončit hru nebylo nic nestandardního.

Telltale byl ten nejpohodvější tým, se kterým jsem kdy přišel do styku a ihned po příchodu do nového prostředí začali pracovat. – Ian Howe, CEO Skybound Games

Fanoušci ale měli v té době obavy o závěrečný díl, o jehož stavu rozpracovanosti mohli jen spekulovat. Přesto byla situace lepší, než se obecně myslelo a Mudle říká, že výhrou byl především schválený scénář a část natočených voice-overů. „Udělali jsme jen malé revize a několik dílčích úprav, ale jinak byla čtyřka taková, jaká by byla, kdyby Telltale neexplodovalo,“ prozrazuje dále creative director hry a skládá poklonu Skyboundu za to, že je sice vzali pod svá křídla, ale že je nechali práci dělat takřka autonomně. Ze strany Iana Howea pak zaznívá, že pohrobek Telltale byl ten nejpohodvější tým, se kterým kdy přišel do styku a že ihned po příchodu do nového prostředí začali pracovat, jako kdyby se vůbec nic nestalo.

Změny měly přijít, ale už je pozdě

Závěr rozhovoru se pak věnuje budoucnosti i reflexi toho, co v Telltale za dlouhé roky vytvořili a je rozhodně příjemné slyšet, že i oni sami si byli vědomí toho, že dělají hry podle jedné šablony. „Je paradoxní, že bez ohledu na uzavření studia tohle měl být poslední díl The Walking Dead, po kterém jsme se chtěli jako studio věnovat jinému typu her s novým grafickým enginem,“ přiznává Mudle a mluví o změnách, které plánovali do poslední epizody TWD jako náznak „nových Telltale“, na tyto plány ale už pravděpodobně nedojde. „Dali jsme se dohromady, abychom vytvořili tuhle skvělou věc, na které jsme se všechny ty roky s lidmi pracovali. Je to konec jedné éry, je to smutné, ale jsem nesmírně šťastný, že jsme to mohli ukončit se ctí,“ uzavírá Kent Mudle.

Co bude s týmem dál, kdo ponese jejich odkaz nebo čeho nového se od bývalých zaměstnanců Telltale dočkáme, je nyní ve hvězdách. Jsme ale skutečně zvědaví, kam se členové týmů rozprchnou a kde spatříme jejich rukopis. Nakonec, i s vědomím, že v posledních letech jejich hry ztrácely na zajímavosti, pořád šlo o výjimečnou část historie videoher, která inspirovala řadu nových týmů i jednotlivců a po několik let diktovala ve svém žánru trend, a na to se nezapomíná.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru