Abandoned, Sony Interactive Entertainment, Za odklad Abandoned mohou chyby v enginu

Za odklad Abandoned mohou chyby v enginu

Objevily se na poslední chvíli. Teď už je ale vše otestováno a vývojáři to "mají skoro hotové"

Zdroj: Procedural Forest/RobertBerg(Pixelgoat)
13. 8. 2021

Příběh hry Abandoned, lépe řečeno její cesty za odhalením, píše další neuvěřitelnou kapitolu. Poté, co vývojáři nebyli schopní dostát svému slibu a hru navzdory již několikerému odkladu nepředstavili ve stanoveném termínu, zveřejňují na oficiálním twitterovém účtu jeden bizarní příspěvek za druhým. Zatímco v úterý zaznělo, že technické problémy postihlo samotné doručení patche, kterým měla být aplikace Abandoned: Realtime Experience doplněna o slibovanou, leč nehratelnou část hry, sloužící coby první trailer, v následujících dnech vývojáři naznačili, že chyby byly v samotné hře. Hráči nicméně ztrácí trpělivost a poukazují na zjevné mezery v informacích, které studio Blue Box předkládá, zejména pak nutnou certifikaci patche, nepochybné zapojení Sony a hlavně nelogický postup vývojářů, který žádným způsobem nepřispívá k uklidnění situace nebo vyvrácení pochybností. V podivuhodné historce o malém studiu, rozbité hře a velkému tlaku fanoušků nicméně studio vývojáře Hasana Kahramana včera pokračovalo a naznačilo, že řešení problému už je téměř na dosah ruky.

„Chceme všechny poprosit, aby v klidu počkali na patch,“ řekli vývojáři v průběhu noci ze čtvrtku na pátek. „Rozumíme vaší frustraci. Jsme stoprocentně reálné studio a s vášní pracujeme na hře, které věříme,“ dodávají pak zástupci Blue Box Game Studios. Na vysvětlenou uvádí, že na poslední chvíli stáli tváří v tvář mnoha problémům s enginem, kterých si měli všimnout skrze grafický glitch. „Kvůli tomu jsme chtěli udělat rychlý update. Už to skoro máme a většina testování je dokončena,“ vysvětlují autoři Abandoned, ale soudě podle komentářů se nestřetávají s přílišným pochopením. Hráči si kladou otázkou, jak je možné, že si vývojáři všimli chyby ve chvíli, kdy už muselo být ze strany Sony nějakou dobu všechno schválené. Jak je možné, že na chybu narazili poté, co dva měsíce dál pracovali na ukázce, která už měla být dávno zveřejněna a nepochybně její finální verzi procházeli mnohokrát křížem krážem. A nerozumí, proč ještě 13 minut před očekávaným odhalením vydávali na Twitteru teaser, protože by to znamenalo, že si chyby všimli v oněch 13 posledních minutách?!

Už jen málokdo se v komentářích staví na stranu Blue Boxu a hráči dávají najevo, že jim celé Abandoned začíná být ukradené. Poukazují rovněž na vysledovatelnou minulost studia, která je spojená s celou řadou podobných incidentů, což začíná čím dál tím jasněji naznačovat, že žádná hra neexistuje. Absence jakýchkoliv výroků ze strany Sony je rovněž velmi zvláštní, i když je složité rozhodnout, jestli kvůli tomu, že by stále mohlo jít o něco většího, nebo například kvůli tomu, že se už japonská společnost rozhodla nedat hře na PlayStationu prostor a všechny řeči od vývojářů tak mohou být jen lží oddalující nevyhnutelné. Eventualit je ale spoustu a stále doufáme – bez přehnaných nadějí a očekávání – že se alespoň dozvíme, čím Abandoned je, ať už to bude malá nezávislá hra z Nizozemska, nebo zástěrka pro jiný projekt, jak se často spekuluje. Faktem ovšem zůstává, že Blue Box i tváří tvář obrovskému úpadku vlastního renomé nejedná ve vlastním zájmu cokoliv napravit a ve finále bychom se nedivili, kdyby to s Abandoned dopadlo jako s předchozími neúspěšnými projekty studia.

Mezi fanoušky koluje infografika, včetně odkazů na jednotlivé tituly, která přehledně shrnuje, že podobným způsobem se lidé z Blue Boxu nezachovali poprvé. V roce 2015 oznámili hru Rewind, pro kterou chystali hratelný teaser. Ten se však dočkal odkladu kvůli technickým problémů, následně došlo na zrušení slibované podpory VR, zrušen byl i Kickstarter, vývoj byl posléze pozastaven, pak vývojář oznámili nový projekt, poté se k Rewind vrátili a nakonec tuhle část vlastní historie ukončili smazáním webu a zrušením hry. Co se týče zmíněného nového projektu, tím měl být pro změnu horor The Lost Tape, který se měl již brzy ukázat v chystaném streamu. Na ten ale nikdy nedošlo, hra přirozeně nevyšla a její zápis byl smazán z databáze IndieDB. Tím to ale nekončí – podobný osud potkal také hry The Whisperer z roku 2017 a Unseen Faces z roku následujícího. Před dvěma lety pak Blue Box vydal mobilní aplikaci Tales of the Six Swords, pro kterou sliboval update, ale ten nikdy nevyšel a aplikace zmizela ze storu. A nakonec je tu titul The Haunting, který se dočkal předběžného přístupu na Steamu, obdržel převážnou většinu negativních recenzí, vývojáři pro něj slíbili velký update, ale místo toho ukončili vývoj hry, předali ji další, pravděpodobně fiktivní společnosti Createq, aby hru dokončila, ale i toto studio vývoj zrušilo. Abandoned a vše, co se kolem něj děje, do toho všeho až nepříjemně zapadá, nezbývá ale nic jiného, než počkat, jak to celé skončí a budeme se moci konečně posunout dál…

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru