Za odklad Cyberpunku 2077 prý může slabý výkon Xboxu

Vývojáři teď budou hlavně optimalizovat, říká polský novinář, který má blízko k CD Projektu

22. 1. 2020
Název hry: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 17. 9. 2020 Platformy: , , Žánr: ,
Cyberpunk 2077

Odkladu Cyberpunku 2077 z května na září jsme se věnovali jednak v samostatném videu a jednak v doplňujícím článku s informacemi z konferenčního hovoru mezi vedením CD Projektu a investory. Kauza však nadále pokračuje a na povrch zřejmě vyplouvají skutečné důvody, které vývojáře narychlo přiměly k pětiměsíčnímu odložení hry. Přinesl je polský novinář, filmař a insider Borys Nieśpielak, který se podle mnoha zdrojů aktivně pohybuje v prostředí polského videoherního odvětví a má blízko k vývojářům z CD Projektu. V divácky velmi populárním vidcastu Remigiusze Maciaszeka pravidelně rozebírají hry a bez povšimnutí nenechali ani popisovanou událost, která je z pochopitelných důvodů pro polské hráče ještě citlivější. Nieśpielak ale pouze neopakoval stanovisko vedení CD Projektu, ale přidal, že hlavním důvodem odkladu je původní revize konzole Xbox One, resp. její neuspokojivý výkon a potažmo i celkový chod hry.

Podle anglického překladu zmiňovaného vidcastu si měl být Nieśpielak informací velmi jistý a doslova uvedl, že si na vyřešení problému dávali v CD Projektu čas do ledna. Pokud by se do té doby nedostavilo žádné zlepšení, mělo dojít na odklad hry, což se nakonec stalo a vývojáři tak budou v nadcházejících měsících řešit zejména optimalizaci. Nieśpielak následně potvrdil, že ve smyslu obsahu je hra dokončena a potvrdil i předchozí slova šéfa CD Projektu RED, že tento stav trvá už několik měsíců. Dodal však, že dokončena je ze sta procent pouze hlavní dějová linie a že se stále pracuje na dokončování vedlejších misí, což už je v rozporu s oficiálním stanoviskem. Vývojáři totiž mluvili pouze o odstraňování chyb a finálním vychytávání všech nežádoucích mušek, takhle se ale zdá, že práce stále zbývá poměrně dost.

Borys Nieśpielak také uvedl, že PlayStation 5 má být zpětně kompatibilní se všemi hrami pro aktuální PS4, což je údajně informace, kterou se měli vývojáři dozvědět přímo ze Sony.

Nieśpielak na to konto opět otevřel téma přesčasů a vysokého pracovní nasazení, které teď před vývojáři stojí, ať se jim to líbí, nebo ne a na základě několika na sobě nezávislých zdrojů potvrdil, že žádný oddych na tým nečeká. Určitou měrou by ale mohlo vývojářům pomoci, že by hra podle Nieśpielaka měla být kratší než Zaklínač 3, byť nabídne větší variabilitu pro opakované hraní. V přidaných pěti měsících vývoje nicméně bude celý tým crunchovat a optimalizovat hru, aby ji bylo možné spustit na všech revizích obou konzolí a následně se budou snažit připravit ji pro vydání na konzolích nové generace.

V souvislosti s tím také Borys Nieśpielak uvedl, že PlayStation 5 má být zpětně kompatibilní se všemi hrami pro aktuální PS4, což je údajně informace, kterou se měli vývojáři dozvědět přímo ze Sony. Jestli je pravdivá, však zůstává stále předmětem spekulací, vzhledem k tomu, že na toto téma v uplynulých měsících nic konkrétního ani oficiálního nepadlo. Dávalo by však smysl, že chce Sony zaručit lepší kontinuitu i s přihlédnutím k tomu, jak velká je základna hráčů na PS4 a nejde tudíž o něco, co bychom si nedokázali představit. Poslední zajímavá informace, o níž v překladu mluví redaktoři webu AltChar, se týká budoucího projektu ze světa zmiňovaného Zaklínače. Nieśpielak si je údajně jistý tím, že nějakou dobu vznikal koncept hry, v níž by hlavní roli hrála Ciri, pak se ale začaly náznaky vytrácet a již nějakou dobu o hře neslyšel. I na tomto místě bychom ale nebyli příliš překvapení, kdyby se právě postava Ciri stala způsobem, jakým by se mohli lidé z CD Projektu vrátit k Zaklínači a nepřepisovat vše, co v uplynulých letech vytvořili.

# kyberpunk # open world # sci-fi

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru