Z práce snů se stala korporace, říká Karpyshyn o BioWare

Vývojáři prý byli nuceni tvořit hry založené na průzkumech trhu. Nemohli dělat to, co milují

13. 2. 2020

Kanadský spisovatel a scénárista Drew Karpyshyn se proslavil díky působení ve studiu BioWare, odkud ale už dvakrát odešel. Podílel se na značkách jako Baldur’s Gate, Neverwinter Nights, Star Wars: Knights of the Old Republic nebo Mass Effect. K mnohým z nich napsal i knižní doprovod. Naposledy v BioWare působil od roku 2015 do března 2018, pak se ale rozhodl věnovat vlastním projektům. Nyní se do herního vývoje vrací a dokonce po boku bývalých kolegů ze slavného týmu. Nikoli však pod křídly BioWare. Jeho novým domovem je studio Archetype Entertainment.

„Najednou jsme nebyli schopní dělat to, co milujeme, a týmy byly nuceny tvořit hry založené na průzkumech trhu spíš než našich vlastních tvůrčích instinktech a vášni. Z mé práce snů se stala prostě jen práce.“

Radostnou novinku oznámil na svém webu. V Archetype Entertainment bude působit jako hlavní scénárista. Nově založený tým vede jeho bývalý kolega z BioWare James Ohlen a vznikl díky společnosti Wizards of the Coast. Drew Karpyshyn podle svých slov už velmi dlouho nebyl tak nadšený z nové práce a nového projektu. “V herním průmyslu působím už 20 let. Když jsem začal v BioWare, všechno bylo nové a vzrušující. Byla to práce snů. Talentovaní lidé tu pracovali na hrách jako Baldur’s Gate, KOTOR, Mass Effect a Dragon Age,” vzpomíná Karpyshyn.

“Ale jak jsme rostli a byli čím dál úspěšnější, věci se změnily,” říká s tím, že vše bylo víc korporátní. “Najednou jsme nebyli schopní dělat to, co milujeme, a týmy byly nuceny tvořit hry založené na průzkumech trhu spíš než našich vlastních tvůrčích instinktech a vášni. Z mé práce snů se stala prostě jen práce a přišel jsem o své nadšení a vzrušení, které jsem kdysi cítil,” popsal.

S týmem Archetype se jeho vášeň prý znovu rozdmýchala. “Nálada ve studiu mi připomíná rané dny v BioWare. Cítím to kouzlo ve vzduchu. A i když zatím nemůžu být konkrétnější, pokud jde o to, na čem pracujeme, už budíme v oboru spoustu nadšení,” věří. Drew Karpyshyn podle svých slov ví, že se od nich bude hodně očekávat. “S BioWare jsem byl součástí odkazu, který přetrvá navěky. Vytvořili jsme některé z nejmilovanějších klasických RPG uplynulých dvou dekád. Ale opravdu věřím, že v Archetype máme talent a příležitost udělat něco stejně úžasného,” dodal s tím, že tahle cesta teprve začíná a bude dlouhá i náročná. Poprvé za dlouhou dobu se prý ale nemůže dočkat, že se po téhle cestě vydá znovu.

Ke studiu Archetype Entertainment se tak přidává další bývalá hvězda BioWare, která jen přiživuje vysoké očekávání od nového týmu a přání, že by se mohlo jednat o nástupce legendární firmy, která se poslední dobou potýká s nedůvěrou fanoušků. Společnost Wizards of the Coast oficiálně oznámila založení nového studia koncem ledna poté, co se o tomto záměru mluvilo už loni. Archetype pracují na novém multiplatformním sci-fi RPG a říkají, že jejich cílem je vytvořit nejúžasnější příběhové RPG na světě.

„Archetype je pro nás příležitostí vybudovat takové RPG, které sami milujeme.“

Tým sídlí v texaském Austinu a působí v něm víc veteránů z BioWare. Skládá se už od loňského roku a má fungovat nezávisle na Wizards of the Coast. Jeho prvním projektem je titul zasazený do úplně nového vesmíru. Podle Archetype tu bude vždy existovat místo pro velká příběhová RPG, v nichž je hráč středem dění a jeho volby mají vliv na scénář. Studio také podle svého prohlášení věří, že by mělo zaměstnávat nejlepší lidi a podněcovat je ambiciózními projekty se silnou a jasnou kreativní vizí.

Kromě Jamese Ohlena, který pracoval v BioWare 22 let mimo jiné jako creative director a lead designer, se k týmu připojil i další dlouholetý zaměstnanec BioWare Chad Robertson. “Archetype je pro nás příležitostí vybudovat takové RPG, které sami milujeme. Videohry jsou unikátní interaktivní médium. Umožňují nám dát hráči volby, které mají skutečné následky, jak se příběh vyvíjí,” prohlásil James Ohlen.

Vznikne z Archetype nástupce BioWare?

I Chad Robertson v novém studiu vidí obrovskou příležitost, ale i výzvu. Nový špičkový tým plný talentovaných a zkušených lidí má podle něj vytvořit to, o čem si myslí, že bude další generací příběhových RPG. Zatím bohužel nevíme nic o hře samotné, ba dokonce neznáme ani její jméno. K dispozici je ale přinejmenším pár artworků, které mohou (ale také nemusí) reprezentovat zamýšlenou vizi.

Tým není zjevně ani zdaleka kompletní. Stále hledá nové kolegy na všechny možné pozice třeba prostřednictvím oficiálního webu. Společnost Wizards of the Coast stojící za značkami jako Magic: The Gathering či Dungeons & Dragons začala na nové herní studio lákat už loni v dubnu a upozorňovala na spojení s veteránem z BioWare Jamesem Ohlenem. S jistotou také víme, že nová hra nebude založená na žádné existující značce, což je vzhledem k portfoliu Wizards of the Coast také docela překvapivé. S videohrami přitom firma poslední dobou koketuje čím dál víc. Venku je free-to-play digitální karetní hra Magic the Gathering: Arena od Wizards Digital Games Studio a belgický tým Larian Studios zase chystá Baldur’s Gate III.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím