XDefiant, Ubisoft, XDefiant měl být znovu interně odložen

XDefiant měl být znovu interně odložen

Hra prý mířila ke svému vydání na konci února, vše ale podle Hendersona střídá frustrace

Zdroj: Ubisoft
25. 3. 2024

Ubisoft se v loňském roce nadechoval k vydání arkádové střílečky XDefiant. Ačkoliv vývoj provázelo několik problémů včetně nezvládnutí procesu certifikace a následného odkladu vydání, komunita, která se kolem hry díky několika testům zformovala, měla poměrně vysoká očekávání. Oceňovala také otevřený přístup vývojářů a snahu informovat co nejtransparentněji o stavu hry, jenže dobrá nálada zmizela jako pára nad hrncem a od loňského října, kdy sami vývojáři uvedli, že budou muset na titulu pracovat déle a vydají ho až později v neupřesněném termínu, přísun informací skončil. V jakém stavu se XDefiant – který se na cestě mimochodem zbavil odkazů na spisovatele Toma Clancyho – vlastně v tuto chvíli nachází, se snažil zjistit insider Tom Henderson a nepřináší těm, kdo ještě na titul nezanevřeli, vůbec dobré zprávy.

Tom Henderson na úvod svého článku zopakoval, že v září 2023 vypadalo vše velmi pozitivně. Hra se lidem líbila, i když se objevovaly výtky ke stabilitě hry, resp. fungování multiplayeru, ale pak nastalo informační ticho a nástup frustrace ze všech stran. Jak uvádí Henderson, podle finančních výsledků za 3. čtvrtletí finančního roku 2024, který kalendářně končí už za šest dní, měla hra dorazit nejpozději tento týden, ale náznaky, že by se tak mohlo stát, v podstatě neexistují. I proto se snažil Henderson anonymně promluvit s lidmi, kteří jsou obeznámeni se situací v Ubisoftu, aby zjistil, co se pokazilo a na kdy případně společnost počítá s vydáním hry.

„Insider Gaming zjistil, že XDefiant nesplnil desítky interních cílů v několika uplynulých letech, což zahrnuje i data vydání,“ říká Henderson. Vývojáři, kteří na hře stále pracují, tak mají být kvůli celé situaci značně znepokojeni a nezamlouvá se jim zejména to, že se věci nikam nehýbou. Na překážku má být údajně i více či méně otevřený zájem vedení, stavět XDefiant jako přímého konkurenta Call of Duty a nikoliv jako vlastní hru. To má být frustrující nejen po kreativní stránce, ale také po technické, protože se mají do hry neustále přidávat další a další prvky, které pak rozbijí celý build a tým se místo posunu vpřed musí vracet zpátky a opravovat chyby.

Vyjádření vývojářů na sebe nenechalo dlouho čekat

K článku Toma Hendersona se vyjádřil výkonný producent XDefiantu Mark Rubin na Twitteru. Rubin uvedl, že odklad hry nemá co dočinění s přidáváním nových prvků. Ve skutečnosti má být tím největším problémem technický stav, o čemž sám Rubin před několika měsíci mluvil. V jedné z doplňujících odpovědí některému z fanoušků Rubin také uvedl, že ať už to byl kdokoliv, kdo dal Tomovi Hendersonovi informaci o snaze „dohnat Call of Duty“, musel Rubin protočit oči vsloup.

Tom Henderson ale také zjistil, že by hra přes všechny tyto problémy neměla být v ohrožení, co se zrušení vývoje týče. Brzy by se měli vývojáři naopak přihlásit s informacemi o otevřeném testu, po jehož vyhodnocení a nutných zásazích do hry by mohl XDefiant konečně vyjít. Henderson nicméně žádné nové datum nezná a očekává, že titul nebude k dispozici dříve než za několik dalších měsíců.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru