XCOM v duchu Marvelu prý nepřinese známé superhrdiny

Titul má být představen na Gamescomu. Generátor vlastních hrdinů je prý klíčovým prvkem

Zdroj: ilustrační foto, Square Enix
9. 8. 2021

Už začátkem června se objevila spekulace, že společnost Take-Two pověřila vývojáře ze studia Firaxis, aby osvědčený koncept série XCOM naroubovali na svět superhrdinů od Marvelu. Od té doby se očekává, že jedním z neoznámených titulů zmíněného vydavatele je právě tato hra, což následně potvrdili například novináři Jason Schreier a Jeff Grubb. Druhý zmiňovaný je pak zřejmě ochotný dělit se s fanoušky o další informace a ruku v ruce s původními spekulacemi od údajně věrohodného zdroje přímo v 2K se před námi začíná novinka poměrně jasně formovat. Ještě v červnu nicméně zaznívalo, že se vývoje hry účastní i slavní hollywoodští herci, takže jsme předpokládali, že by hra mohla zpracovat právě hrdiny, které známe převážně z filmových Avengers. Jeff Grubb ale nově odhaluje, že výroba vlastní úderné skupiny bude přímo na hráči a známé postavy se tudíž mohou hrou pouze mihnout.

Jeff Grubb v placeném podcastu GrubbSnax na portále Giant Bomb nejprve začíná připomínkou, že 2K bude závěrem tohoto měsíce oznamovat vlastní novou herní značku. To v některých fanoušcích vzbudilo podezření, že se o spekulovaný Marvel v duchu XCOMu nejedná, protože Marvel nepatří 2K a hlavně – jde o zavedenou záležitost nejen v prostoru komiksů, seriálů či filmů, ale i her. Grubb nicméně tvrdí, že chystané oznámení se novinky od Firaxis týkat může, protože onu licenci využije jen pro zasazení hry do známého světa a vše ostatní už bude pocházet přímo od vývojářů. „Důvod, proč může být hra považována za originální značku i přes to, že vychází z Marvelu, je ten, že nepůjde o pokračování žádné známé série a navíc ani nebude obsahovat existující superhrdiny,“ říká Grubb. Dále v podcastu vysvětlil, že se má hra zaměřovat na nadpřirozené elementy celého univerza a spekuluje například nad přítomností Bladea, vzhledem k tomu, že ve hře mají být upíři.

Grubb nezná detaily a nezmiňuje, jak propracovaný má editor být, umíme si představit, že namísto zbraní a výbavy, kterou hráči volili u jednotky vojáků v boji proti mimozemšťanům, můžeme u nové hry volit ze superschopností či nejrůznějších obleků.

Grubb se ovšem skrze toto tvrzení dostal k tomu, že jednou ze stěžejních funkcí vznikající hry má být možnost upravovat si jednotlivé superhrdiny i jejich složení v týmu, a to v podobném duchu jako u série XCOM. Ačkoliv Grubb nezná detaily a nezmiňuje, jak propracovaný má editor být, umíme si představit, že namísto zbraní a výbavy, kterou hráči volili u jednotky vojáků v boji proti mimozemšťanům, můžeme u nové hry volit ze superschopností či nejrůznějších obleků a výstroje, propůjčující danému hrdinu jeho unikátní schopnosti. Tím se ovšem dostáváme k mírnému, leč pochopitelnému zklamání a začínáme pochybovat, jak přitažlivá licence Marvelu může v takovém případě být. Zatímco v Marvel’s Avengers od Crystal Dynamics můžeme hrát za tu zřejmě nejznámější partičku v komiksovém světě, ale není to příliš velká zábava, hra od Firaxis může být vybroušená k dokonalosti, ale absence všech, od Kapitána Ameriku po Ant-Mana, může vyústit v generickou superhrdinskou akci, která může fanoušky Marvelu zcela minout.

Počkejme ale do Gamescomu – dvouhodinová akce Opening Night Live moderátora Geoffa Keighleyho, na které by se novinka mohla představit, vypukne 25. srpna od 20 hodin a my budeme pochopitelně u toho s vámi.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru