WoW: Shadowlands přinese podporu ray tracingu

Alfaverze nabízí nové možnosti grafického nastavení, otestovat tuto novinku ale ještě nelze

1. 5. 2020
Název hry: World of Warcraft Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 23. 11. 2004 Platformy: , Žánr:

Fanoušci již více než dekády starého MMORPG World of Warcraft už od minulého roku ví, že Blizzard má v plánu dostat do svého letitého titulu podporu ray tracingu. V polovině dubna pak zvídaví hráči v rámci alfaverze nového datadisku objevili v konzoli hry skryté příkazy, které na ray tracing odkazovaly. Díky tomu se okamžitě začalo spekulovat mimo jiné i o možném příchodu hry na novou konzoli od Microsoftu, nicméně jakékoli konzolové porty Blizzard popřel. O tom se více dočtete v boxu níže, nicméně další čerstvý únik z oné alfaverze už přináší obrázek z nastavení hry, který chystanou podporu ray tracingu nadále potvrzuje. Vidět jsou detailnější možnosti nastavení, oficiální odhalení nových možností enginu hry se tedy už zdá být na spadnutí.

Blizzard a Nvidia prozatím ale ještě mlčí a stejně tak z nám dostupných informací vyplývá, že nastavení je ve hře v tuto chvíli možné vidět pouze v menu hry. Ray tracing ještě není možné zapnout, a to ani pokud má hráč k dispozici odpovídající hardware, tedy grafickou kartu řady RTX. Z obrázku přímo ze hry ale můžeme vyčíst trojici nastavení úrovně detailů: Fair, Good a High. Všechny možnosti se týkají pouze vykreslování stínů, z nichž ta první pracuje s omezeným počtem světelných zdrojů a výsledek podává v nižším rozlišení. Zbylé dvě varianty pak znamenají posun v tom, že stíny jsou dopočítávány na základě všech aktuálně přítomných zdrojů světla a pouze u detailnějšího nastavení je výsledek podáván ve vyšším rozlišení.

Informaci a obrázky z nastavení přinesl fanouškovský web Wowhead, jelikož ale tato položka nastavení ještě nelze zapnout, tak prozatím nemáme k dispozici reálné snímky přímo ze hry. Pro zajímavost zde ale lze zmínit starší příspěvek na Redditu, který už jednou ray tracing ve World of Warcraft ukázal. Rok staré video ale představovalo pouze záběry na vyexportované assety ze hry, které byly následně přeneseny do grafického studia.

S původním vydáním už v roce 2004 by se tak ve své podstatě mohlo jednat o jeden z nejstarších titulů s podporou ray tracingu, nicméně zapomínat bychom v tomto kontextu určitě neměli na nedávný příklad druhého dílu akce Quake. Se hrou to udělalo hotové divy. Rovněž pozoruhodných výsledků pak docílila i Nvidia v jinak graficky dost jednoduchém Minecraftu. Stále samozřejmě platí, že se zapnutím ray tracingu raketově vzrostou hardwarové nároky hry, nicméně nelze očekávat, že by se to zrovna u stále masově oblíbeného WoW týkalo většího počtu hráčů. Ray tracing samozřejmě bude volbou, kterou budou moci ve finále zapínat jen samotní hráči.

Podpora ovladače

Komunita hráčů se pokoušela ve World of Warcraft smysluplně zprovoznit ovladače celé roky, vždy ale šlo o neoficiální modifikace. Jednou takovou a zároveň i tou patrně nejrozšířenější je například ConsolePort. Díky této modifikaci lze ve hře plnohodnotně využívat ovladače pro Xbox, PlayStation i Steam Controller. Neoficiální řešení by ale mělo být zanedlouho nahrazeno. Blizzard totiž v reakci na tuto snahu slibuje v rámci Shadowlands přinést vlastní implementaci. Oznámení přišlo skrze fóra hry poté, co datamining fanoušků odhalil reference týkající se konzolí od Sony. Konzolové porty ale Blizzard dementoval a jen potvrdil experimenty s podporou ovladačů. Důvodem je primárně snaha zajistit vyšší přístupnost hry, díky čemuž by měl Shadowlands přinést mimo jiné i podporu ovladače Xbox Adaptive Controller.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru