Kingdom Come: Deliverance, Deep Silver, Warhorse Studios, Warhorse se zatím nevzdávají technologie CryEngine

Warhorse se zatím nevzdávají technologie CryEngine

Do nástrojů pro KCD investovali obrovské množství času. Pracují na podpoře modifikací

26. 8. 2019
Název: Kingdom Come: Deliverance Vývojář: Vydavatel: , Platformy: , , , Žánr:
Datum vydání:
13. 2. 2018
15. 3. 2024 (Switch)

Mluvčí pražského studia Warhorse Tobias Stolz-Zwilling se nechal na Gamescomu vyzpovídat magazínem gamepressure.com a výsledný rozhovor vzbudil na internetu pořádný rozruch. Cituje z něj řada dalších zahraničních médií, nicméně ne vždy zcela přesně. Během povídání se řeč stočila i na technologii CryEngine od německého studia Crytek, kterou využívá titul Kingdom Come: Deliverance. V této souvislosti Tobias Stolz-Zwilling připomněl, jak obtížné bylo realizovat vizi autorů s tímto enginem, který nebyl na podobný typ her stavěný.

„Udělali jsme na enginu tolik úprav, že se obáváme, že změnit ho by znamenalo začít zase od začátku.“

Jakub Mirowski z gamepressure.com se proto zeptal, zda by Warhorse mohli použít stejnou technologií i v případném pokračování. Na tomto místě je nutné zdůraznit, že Tobias Stolz-Zwilling se ani slovem nezmínil o Kingdom Come 2, jak to řada médií interpretuje. “Neplánujeme nic měnit, protože jsme udělali tolik nástrojů a tolik změn. Nikdy nebyl (CryEngine) zamýšlen pro RPG, než jsme ho udělali my. Udělali jsme na enginu tolik úprav, že se obáváme, že změnit ho by znamenalo začít zase od začátku,” vysvětlil mluvčí Warhorse.

Připomněl současně, kolik času musel tým investovat do úpravy enginu pro KCD, než mohl na hře skutečně začít pracovat. Protože až dosud nebyl vývoj pokračování Kingdom Come: Deliverance oficiálně potvrzen a o enginu pro další projekt nikdy dřív autoři nemluvili, obrátili jsme se pro jistotu na Tobiho, abychom se vyhnuli případnému zkreslení zprávy.

„Právě teď pracujeme na nástrojích, díky nimž si lidé budou moci vytvořit vlastní obsah.“

A zdá se, že pravda je někde uprostřed. Warhorse v tuto chvíli pracují na podpoře modifikací pro původní hru a zatím prý nemají v plánu engine měnit. Pokud to nebude opravdu nezbytné. Jinými slovy, to že by se teď pro hypotetické pokračování či jiný projekt autoři raději vyhnuli střídání použité technologie, neznamená, že k nějakému obratu v tomto směru v budoucnu nedojde.

Posledním dílkem do skládačky obsahu ke KCD má být právě zmíněná podpora modů a vývojářské nástroje. “Je to poslední věc, kterou chceme vydat pro Kingdom Come: Deliverance. Právě teď pracujeme na nástrojích, díky nimž si lidé budou moci vytvořit vlastní obsah,” láká mluvčí Warhorse s tím, že bude možné vytvořit si vlastní questy. Naneštěstí konzole jsou podle něj mimo hru, protože podobné možnosti nenabízí.

Kingdom Come: Deliverance, Deep Silver, Warhorse Studios, Warhorse se zatím nevzdávají technologie CryEngine

CryEngine v kostce

Technologie CryEngine německé společnosti Crytek debutovala v akci Far Cry. Původně se jednalo o technologické demo pro Nvidii, z nějž se nakonec vyklubala plnohodnotná hra. Upravenou verzi si pod názvem Dunia Engine osvojil Ubisoft pro pokračování série Far Cry a z CryEnginu vychází rovněž technologie Lumberyard od Amazonu. Kromě série Far Cry poháněly různé generace CryEngine také hry Crysis, State of Decay, Evolve, Homefront: The Revolution, Prey (2017) nebo Ryse: Son of Rome. Stejnou technologii využije i připravovaný Sniper Ghost Warrior Contracts.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru