Kingdom Come: Deliverance II, Deep Silver, Plaion, Warhorse oznamují Kingdom Come: Deliverance II

Warhorse oznamují Kingdom Come: Deliverance II

Pokračování středověkého RPG vyjde ještě letos. Láká na dvě mapy a nové zbraně

Zdroj: Warhorse Studios
18. 4. 2024

Český tým Warhorse Studios dnes slavnostně po letech netrpělivého čekání fanouškům konečně představil svůj nový projekt – hru Kingdom Come: Deliverance II. Pokračování středověkého RPG míří na PC i konzole PlayStation 5 a Xbox Series a znovu jej pohání CryEngine. Ačkoli oznámení hráči vyhlíželi poměrně dlouho, vydání může být relativně blízko. Kingdom Come: Deliverance II totiž vstoupí na trh ještě letos. Namísto dlouhé marketingové kampaně tak tentokrát tým vsadil na oznámení ve chvíli, kdy je hra skoro hotová.

Autoři slibují, že se v příběhu dokáží rychle zorientovat i úplní nováčci, kteří zatím s jejich světem zkušenost nemají.

Během slavnostní premiéry pokračování vedle vývojářů prezentovali také představitelé dvou hlavních rolí – herci Tom McKay a Luke Dale. Hlavním hrdinou je opět osiřelý „obyčejný kluk“ Jindřich, jehož příběh pokračuje a navazuje bezprostředně na události prvního dílu. Autoři přesto slibují, že se v příběhu dokáží rychle zorientovat i úplní nováčci, kteří zatím s jejich světem zkušenost nemají. Začátek tomu bude uzpůsoben.

Dvojka bude mít výrazně větší rozlohu. Hráče vezme do dvou otevřených map, v nichž navštívíme dominanty, jako je hrad Trosky a hlavně město Kutná Hora. Ostatně právě v Kutné Hoře se natáčelo video, které celý projekt představilo světu. Herní svět bude nakonec dvakrát větší než minule. Do původní oblasti už se ale nevrátíme.

Kutná Hora podle art directora Viktora Höschla představovala velký krok kupředu, ale současně největší výzvu pro studio, protože jde o opravdu velké a bohaté město středověkou optikou. Nic takového jsme v prvnímu dílu neviděli. Bylo potřeba například zvolit dobře velikost města, aby působilo patřičně velkolepě, ale šlo jej rovněž zaplnit smysluplným obsahem a postavami. Autoři ale znovu staví také na krásné přírodě, která pomohla částečně definovat první díl. Toulat se zdejší krajinou bude nepochybně opět kouzelné. Scenerie má být navíc členitější než posledně.

Vedle větší mapy ale Kingdom Come: Deliverance II nabídne také více zbraní. Do rukou se nám tak kromě mečů, palcátů, seker a luku poprvé dostane kuše nebo raná zbraň na střelný prach. Ta sice bude mimořádně účinná, ale také se bude dlouho nabíjet. Když se netrefíte, už nemusíte mít dost času svou chybu napravit. Přepracovaný byl i soubojový systém tak, aby byl o něco přístupnější, ale současně stále zůstal autentický. A bojovat s přesilou bude podle Viktora Bocana stále stejně nebezpečné.

Ještě více úkolů a ještě více filmečků

Autoři lákají na víc než 5 hodin filmečků. Příběh je podle Dana Vávry delší a epičtější a soustředí se na mnohem významnější události. Samozřejmě stále platí, že váš Jindra může být takový, jakého ho chcete mít. Ale pozor, lidé si budou pamatovat, jak se chováte, a podle toho k vám také budou následně přistupovat.

Hra nabídne více úkolů a chce nás ještě přesvědčivěji ponořit do iluze skutečného středověku. To kromě jiného slibuje, že se postavy mají chovat jako ve skutečnosti, ale také to znamenalo, že museli autoři často balancovat, co ještě zachovat v rámci historické přesnosti a kde naopak ustoupit praktické hratelnosti. Platí to například pro design světa. Úzké točité schodiště je hezká věc, ale do her se bez úprav kvůli pohybu dvakrát nehodí.

Důležitou součástí hry je podle Dana Vávry i hudba. Kdo hrál první díl, nemůže být překvapen. O soundtrack se opět postaral skladatel Jan Valta a během představení hry jsme si mohli vyslechnout i krásnou hudební ukázku, která zazněla přímo ve chrámu svaté Barbory v Kutné Hoře.

Na Kingdom Come: Deliverance II pracuje 250 lidí. První díl dokončovalo 120 až 130 lidí. Autoři říkají, že dvojka má přinést to, o co usilovali už u prvního dílu, ale neměli k tomu třeba vždy dostatek zdrojů, času nebo zkušeností. Celý zážitek tým povyšuje na novou úroveň, jakou si vždy přál. To ale kromě jiného znamená, že dvojka je podle výkonného ředitele Martina Frývaldského mnohem dražší než debut studia Warhorse. Což přirozeně obnáší další rizika. Martin Klíma zase zdůrazňuje, že autoři zůstali u CryEnginu, protože bylo jednoduší stavět na tom, co už vytvořili a naučili se, než začínat úplně od začátku s novou technologií. Věří ale, že nyní přistoupili lépe k otázce optimalizace, a hra tak snad lépe poběží i na současných konzolích, které jsou výkonnější.

Mnoho dalších podrobností o celém projektu najdete v naší reportáži níže, kterou jsme před pár dny natočili přímo ve Warhorse.

Nahlásit chybu v článku

28

Napsat komentář

Další články
Nahoru