Warface na Switchi láká ke hraní s 80 miliony hráči

Warface na Switchi láká ke hraní s 80 miliony hráči

Cross-play přitom není součástí aktuálního portu a zůstává jen plánem do budoucna

19. 2. 2020

Zcela pochopitelná snaha vydavatele prodat svůj titul co možná největšímu počtu hráčů je hlavním důvodem, proč téměř nikdy nedochází k nečekaným vydáním. Pojí se s tím také nemalá rizika, chybí předobjednávky, hru si navíc nemůže nikdo dopředu vyzkoušet a tudíž se na ni nikdo ani netěší. Přesto se tu a tam překvapení dočkáme, ať už je řeč o úplně nových hrách – zdravíme například Apex a menší indie tituly, nebo portech již běžících a úspěšných záležitostí. Tím aktuálním je free to play střílečka Warface, která se bez předchozího upozornění objevila na Switchi a v úvodním traileru láká k bezplatnému připojení do rodiny 80 milionů hráčů, kteří se od vydání zaregistrovali na PC, Xboxu a PS4.

Hned ono úctyhodné číslo nicméně nepopisuje realitu, v níž cross-platform hraní na Switchi nefunguje a je pouze přáním do budoucna. Potvrdil to šéf publishingu vydavatele My.Games a snažil se informaci z traileru vysvětlit v rozhovoru pro Games Indsutry. „Switchová verze Warface je nový produkt a hráči potřebují čas, aby se s ním mohli sžít, naučili se všechny triky a mohli se rovnat ostatním na Xboxu a PlayStationu,“ říká Alexej Izotov. Dodává ale, že vývojáři z Allods Teamu, zodpovědní za přípravu portu, jsou připraveni spolupracovat s lidmi z Blackwood Games a vydávat updaty současně na všechny platformy, odkud už je jenom krok k tomu, aby mohl cross-play napříč konzolemi začít fungovat. Warface by se tak zařadil po bok Fortnitu, Rocket League, Dauntless nebo třeba Realm Royale, které tuto funkci nabízí a vše, zdá se, funguje uspokojivě.

Nedostatek online stříleček na Switchi je pro nás obrovskou výhodou. Trh známe velmi dobře a v možnosti přinést zážitek z hraní FPS na stále populárnější platformu vidíme velkou příležitost.

Dalším důležitým faktorem, který by měl podle Izotova hře na Switchi prospět, je absence větší konkurence. Nabízí se sice vtíravá otázka, zda kompetitivní střílečky nevychází ve větší míře na konzoli od Nintenda proto, že o ně hráči nemají na této platformě zájem, vydavatel to ale vidí jinak. „Nedostatek online stříleček na Switchi je pro nás obrovskou výhodou. Trh známe velmi dobře a v možnosti přinést zážitek z hraní FPS na stále populárnější platformu vidíme velkou příležitost. Navíc jsme jen jedni z mála, kterým skutečně funguje systém free-to-play,“ uvádí Izotov. Hrdý je pak samozřejmě i na způsob, jakým byl port vytvořen a co všechno se internímu týmu v Allods podařilo dokázat. Je to podle Izotova zejména stabilní frekvence snímků, která je pro hraní jakékoliv kompetitivní záležitosti kritická.

Warface na Switchi tak sice běží v zadokovaném režimu jen v rozlišení 720p a v handheld módu (nebo na Switchi Lite) dokonce jen v 540p, jde však podle Izotova o ústupek, který hráči ocení. „Pokaždé, když se bavíme o soubojích PvP, spoléháme na několik zásad: stabilní framerate, bezchybný net kód a fixní rozlišení. Bez ohledu na to, co se odehrává na displeji, by se tudíž neměla měnit podoba hry ani pocit z jejího hraní,“ říká Izotov. Zmiňuje pak samozřejmě nutnost očesávat hru o všechno nepotřebné v souladu s optimalizací, musíme však přiznat, že přinejmenším záběry natočené některými hráči z doku působí velmi obstojně a k bůhvíjakým kompromisům ve výsledku ani nemuselo dojít. Vývojáři navíc neměnili nic na obsahu, takže součástí jsou PvE mise, všechny multiplayerové módy a další obsah by měl neustále přibývat. Pro hraní navíc není vyžadováno členství v programu Switch Online a zajímavostí je i skutečnost, že se Warface stal první hrou na CryEnginu, která běží na Switchi. Automaticky ale neočekávejte, že se podobné porty budou od této chvíle objevovat častěji. A ještě než se zeptáte, ne, port Kingdom Come je velmi nepravděpodobný.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru