Vývojářům nadával do idiotů, teď se bývalý šéf EA omluvil

Jeho slova byla mířena na ty, kdo neřeší monetizaci, nejprve mělo jít o vytržení z kontextu

Zdroj: Unity
19. 7. 2022

Minulý týden vzbudilo rozruch vyjádření generálního ředitele Unity Johna Riccitiella, které padlo v rozhovoru pro PocketGamer.biz. Riccitiello prohlásil, že všichni vývojáři, kteří neuvažují o monetizaci, jsou zas*aní idioti. Je sice pravdou, že v téže větě před tímto tvrzením takovým lidem vysekl poklonu, ale v celkovém kontextu byla jeho slova shledána za značně nevhodná a urážlivá. To si nakonec uvědomil i sám Riccitiello a za výrok se později omluvil.

Celý rozhovor se týkal akvizice společnosti IronSource, za kterou Unity nabídlo 4,4 miliardy dolarů. Toto spojení samo o sobě vyvolalo nevoli mezi vývojáři i hráči, jelikož je IronSource známo spíše pro svou pochybnou pověst, souvisejicí s vývojem a distribucí malwaru. Jejich nejznámějším počinem je program InstallCore, jenž má na svědomí řadu nevyžádaných vyskakovacích oken a další nepříjemnosti, jež můžeme nalézt v instalačních programech. V tomto případě je však důležitější, že se IronSource v posledních letech zabývalo právě monetizací ve hrách pomocí reklam, což má být nyní velkým přínosem pro Unity.

Jsou to ti nejkrásnější, nejčistší, geniální lidé. A zároveň jsou to zas*aní idioti.

Riccitiello byl dotázán, co si myslí o (mobilních) vývojářích, kteří se zdráhají a vyhýbají řešení monetizačního systému v počátcích vývoje. Ačkoli nejprve použil hned několik líbezných slov, zakončení věty nebylo zrovna nejlepší: „Jen malá část herního průmyslu takto funguje, přičemž s některými z těchto lidí se hádám nejraději na světě – jsou to ti nejkrásnější, nejčistší, geniální lidé. A zároveň jsou to zas*aní idioti.“ Když se krátce nato snesla na Riccitiellovu hlavu vlna kritiky, označil na Twitteru výrok za vytržený z kontextu a za clickbait, zároveň se však omluvil všem vývojářům, které mohl svým tvrzením urazit.

V souvislosti s tímto prohlášením a následnou kritikou se začala objevovat řada připomínek, co se kolem Unity a IronSource v tuto chvíli děje, ať už jde o samotné praktiky společnosti, případně o hromadné propouštění v Unity, k němuž došlo minulý měsíc. Objevuje se stále více vývojářů, kteří hodlají engine opustit a přejít na jiný. Stejně tak mnozí další připomněli, že John Riccitiello působil před lety v EA a od roku 2007 dokonce zastával pozici generálního ředitele, čímž narážejí na monetizační praktiky, které jsou u EA zvykem.

Riccitiello se nakonec i přes svou první reakci rozhodl pro zmiňovanou omluvu, a to značně dlouhou: „Má slova byla hrubá. Omlouvám se. Naslouchám a polepším se.“ Dále pak uvedl, že má velký respekt ke všem vývojářům, kteří tvrdě pracují, ať už má jejich práce jakýkoli cíl, že motivace dělat hry pro umění i pro výdělek jsou ušlechtilé a že by se měli vývojáři umět poučit ze zpětné vazby. Ve skutečnosti však údajně chtěl sdělit toto: „Pracujeme na tom, abychom vývojářům poskytli nástroje, díky kterým budou moci lépe porozumět tomu, co si jejich hráči myslí, a je na nich, zda na základě této zpětné vazby budou jednat, či nikoli.“

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru