Vývojářům nadával do idiotů, teď se bývalý šéf EA omluvil

Vývojářům nadával do idiotů, teď se bývalý šéf EA omluvil

Jeho slova byla mířena na ty, kdo neřeší monetizaci, nejprve mělo jít o vytržení z kontextu

Zdroj: Unity
19. 7. 2022

Minulý týden vzbudilo rozruch vyjádření generálního ředitele Unity Johna Riccitiella, které padlo v rozhovoru pro PocketGamer.biz. Riccitiello prohlásil, že všichni vývojáři, kteří neuvažují o monetizaci, jsou zas*aní idioti. Je sice pravdou, že v téže větě před tímto tvrzením takovým lidem vysekl poklonu, ale v celkovém kontextu byla jeho slova shledána za značně nevhodná a urážlivá. To si nakonec uvědomil i sám Riccitiello a za výrok se později omluvil.

Celý rozhovor se týkal akvizice společnosti IronSource, za kterou Unity nabídlo 4,4 miliardy dolarů. Toto spojení samo o sobě vyvolalo nevoli mezi vývojáři i hráči, jelikož je IronSource známo spíše pro svou pochybnou pověst, souvisejicí s vývojem a distribucí malwaru. Jejich nejznámějším počinem je program InstallCore, jenž má na svědomí řadu nevyžádaných vyskakovacích oken a další nepříjemnosti, jež můžeme nalézt v instalačních programech. V tomto případě je však důležitější, že se IronSource v posledních letech zabývalo právě monetizací ve hrách pomocí reklam, což má být nyní velkým přínosem pro Unity.

Jsou to ti nejkrásnější, nejčistší, geniální lidé. A zároveň jsou to zas*aní idioti.

Riccitiello byl dotázán, co si myslí o (mobilních) vývojářích, kteří se zdráhají a vyhýbají řešení monetizačního systému v počátcích vývoje. Ačkoli nejprve použil hned několik líbezných slov, zakončení věty nebylo zrovna nejlepší: „Jen malá část herního průmyslu takto funguje, přičemž s některými z těchto lidí se hádám nejraději na světě – jsou to ti nejkrásnější, nejčistší, geniální lidé. A zároveň jsou to zas*aní idioti.“ Když se krátce nato snesla na Riccitiellovu hlavu vlna kritiky, označil na Twitteru výrok za vytržený z kontextu a za clickbait, zároveň se však omluvil všem vývojářům, které mohl svým tvrzením urazit.

V souvislosti s tímto prohlášením a následnou kritikou se začala objevovat řada připomínek, co se kolem Unity a IronSource v tuto chvíli děje, ať už jde o samotné praktiky společnosti, případně o hromadné propouštění v Unity, k němuž došlo minulý měsíc. Objevuje se stále více vývojářů, kteří hodlají engine opustit a přejít na jiný. Stejně tak mnozí další připomněli, že John Riccitiello působil před lety v EA a od roku 2007 dokonce zastával pozici generálního ředitele, čímž narážejí na monetizační praktiky, které jsou u EA zvykem.

Riccitiello se nakonec i přes svou první reakci rozhodl pro zmiňovanou omluvu, a to značně dlouhou: „Má slova byla hrubá. Omlouvám se. Naslouchám a polepším se.“ Dále pak uvedl, že má velký respekt ke všem vývojářům, kteří tvrdě pracují, ať už má jejich práce jakýkoli cíl, že motivace dělat hry pro umění i pro výdělek jsou ušlechtilé a že by se měli vývojáři umět poučit ze zpětné vazby. Ve skutečnosti však údajně chtěl sdělit toto: „Pracujeme na tom, abychom vývojářům poskytli nástroje, díky kterým budou moci lépe porozumět tomu, co si jejich hráči myslí, a je na nich, zda na základě této zpětné vazby budou jednat, či nikoli.“

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru