Vývojáři reagují na Series S. Bude je omezovat, či nikoli?

Posbírali jsme ohlasy ze světa a zeptali se i českých autorů. Starší hry poběží v režimu One S

Zdroj: Microsoft
12. 9. 2020

Ohledně výkonu Xboxu Series S bude nepochybně ještě spousta dohadů. Bude se řešit, o kolik reálně zaostává za výkonnějším Series X, zda to bude pro vývojáře z hlediska optimalizace problém, anebo půjde hry snadno upravit, jak tvrdí Microsoft. Na část otázek nám odpoví až čas, protože ani první várka titulů v příštím roce nemusí s jistotou demonstrovat, jaká bude situace za pět, šest, sedm let. Bude pak Series S brzdit ostatní platformy? Vývoj se skutečně řídí nejslabší konzolí a její možnosti mohou do určité míry ovlivnit projekt i na těch nejsilnějších systémech.

Spekulovat na toto konto bychom ale neměli my. Poslechněme si spíš samotné vývojáře. Co oni říkají na výkonnostní rozdíly v hardwaru Xboxu Series S a X? Někteří autoři zřejmě mají z nejlevnější next-gen konzole jisté obavy. Už ve čtvrtek jsme psali, že senior technical producer ze studia Remedy Entertainment Sasan Sepehr na Twitteru napsal, že jako zákazník prý levnější nový Xbox miluje, ale jako vývojář se obává problémů s optimalizací. Remedy přitom na nový Xbox chystá vylepšenou verzi akce Control a podílí se rovněž na CrossfireX.

Od té doby se ale ozvali další odborníci. Třeba vývojáři ze studia id Software, které je také pověstné právě svou technologií. Ti se odvolávají na RAM konzole Series S. Té je totiž méně a je pomalejší než v Series X. Lead engine programátor Billy Khan a engine programátor Axel Gneiting se obávají, že to je něco, co bude obtížné kompenzovat. Je to podle nich problém. Snížení rozlišení prý pomůže, ale nevyřeší údajně tento deficit kompletně. Aby to ale nepůsobilo, že se na Series S valí jen kritika, stojí za zmínku postřeh dalšího programátora id Software Dustina Landa, který věří, že i když je Series S znatelně slabší, pořád jde o o výkonné zařízení. Zajímavé je, že všechny jejich příspěvky z Twitteru později zmizely.

Multiplayer designer studia Infinity Ward David Mickner souhlasí s tím, že Series S nabízí velmi lákavou cenu za daný hardware a navíc v možné kombinaci s Game Passem a xCloudem. Nemůže prý ale přestat myslel na to, že se její specifikace stane omezením pro ostatní systémy. Rozhodně by to ale nemělo působit tak, že všichni autoři her mají ze Series S obavy. Bývalý člen Infinity Ward Robert Bowling naopak soudí, že pokud člověk nedělá exkluzivní hru, vždy musí myslet na uživatele s různým hardwarem. Nebude se to podle něj lišit od toho, co vývojáři řešili v této generaci.

Bohemia Interactive se optimalizace neobávají

Šéf marketingu Remedy Thomas Puha také věří, že si autoři poradí, i když byl trochu kritičtější. Vývojář hry Erica Jack Attridge si nemyslí, že by Series S brzdil hry pro Series X. Optimalizace na pomalejší konzoli si jen vyžádá víc času a peněz. A konečně, abychom nešmejdili jen po zahraničních zdrojích a osobních účtech autorů na Twitteru, požádali jsme o komentář k Series S také české vývojáře. Zajímalo nás, jak vnímají specifikace a skutečnost, že budou muset optimalizovat hry i na od počátku pomalejší systém. Je to pro ně problém, anebo se domnívají, že to nebude velká překážka?

Vyjádření se nám zatím povedlo získat od studia Bohemia Interactive, které věří, že si s touto výzvou poradí. “Optimalizace pro Xbox Series X i S pro nás nebude po zkušenostech s vývojem pro různé platformy představovat nic nového a nevidíme to jako problém či technologickou brzdu,” myslí si šéf marketingu Petr Poláček. “Naši novou multiplatformní technologii Enfusion vyvíjíme od začátku tak, aby se byla schopná přizpůsobit potřebám a výkonu prakticky jakékoli platformy, která se v horizontu dalších deseti let objeví. Cílem vždycky bude, abychom lidem nabídli co nejlepší zážitek,” dodal.

Levnější nový Xbox bude ve zpětné kompatibilitě spouštět verze pro One S se svými vlastními vylepšeními. Nebudou to tedy přímo verze z Xboxu One X.

S relativně překvapivou teorií přišel už v týdnu respektovaný magazín Digital Foundry a jeho autor John Linneman. Ten usoudil, že Series S možná nebude schopen spustit některé starší hry s vylepšeními určenými pro Xbox One X. Myslel tím tituly ve zpětné kompatibility, a to i z původního Xboxu a Xboxu 360, které mají na dosavadním nejvýkonnějším Xboxu nějaké zvláštní upgrady. I podle něj má být důvodem RAM, které má Series S méně než Xbox One X. Odhadl proto, že Series S bude přehrávat tyto tituly v režimu pro Xbox One S. Což podle něj pochopitelně nevylučuje, že by nakonec stejně mohly běžet lépe na Series S než na One S díky lepšímu CPU, GPU nebo SSD.

A tato teorie se nakonec skutečně v obou rovinách potvrdila, i když o ní někteří pochybovali. Microsoft vysvětlil situaci magazínu VGC. Levnější nový Xbox bude ve zpětné kompatibilitě spouštět verze pro One S se svými vlastními vylepšeními. Nebudou to tedy přímo verze z Xboxu One X. Platí to i pro hry původně určené pro generaci Xboxu One. I tak by se speciálními Series S vylepšeními měly dosáhnout podle Microsoftu na automatické HDR nebo lepší framerate. Samozřejmostí je i rychlejší nahrávání.

Nahlásit chybu v článku

29

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím