Sandbox

Vývojář Garry’s Mod oživuje myšlenku na pokračování

Garry's Mod 2 sice v plánu není, práce se ale opět rozbíhají na duchovním nástupci Sandbox

Zdroj: Facepunch Studios
1. 4. 2020
Název: Sandbox Vývojář: Platformy: Žánr:

Garry Newman známý vytvořením sandboxové modifikace Garry’s Mod a založením týmu Facepunch Studios (to stojí například za on-line survival akcí Rust) o sobě na svém Twitteru dává vědět. A hned na první pohled by se mohlo zdát, že potvrzuje práce na pokračování právě zmíněného Garry’s Mod. Onen tweet můžete spatřit níže, jde o ryze neformální formu využívající známé internetové meme, nicméně z dalších reakcí je zjevné, že až tak přímočaré toto oznámení určitě není a vlastně se ani nejedná o Garry’s Mod.

Narovnání informace z tohoto tweetu přišlo skrze prohlášení pro web PCGamesN. V tom tým Facepunch Studios vyvrátil práce na přímém pokračování Garry’s Mod a uvedl, že se ve skutečnosti jedná o lákadlo na již dříve odhalený projekt Sandbox (přezdívaný zkráceně S&box). Ten přitom lze už jen z definice považovat za duchovního nástupce Garry’s Mod. Hráčům a fanouškům to ale nijak nevadilo a soudě dle reakcí a zejména jejich množství (jen na Twitteru se tyto počty blíží stovce tisíc) je komunita nadšena. To Newmana nenechalo chladným a v dalším tweetu děkuje za pozornost a slibuje velké věci. Třeba jako to, že pokračování Garry’s Mod by mohla být arkádová hra pro iOS, v níž budou hráči spojovat trojice stejných prvků:

Ano, jde samozřejmě o vtip, byť jde o příspěvek z 29. března a nedá se tedy hovořit o aprílu v tom pravém slova smyslu. Sandbox má každopádně sloužit pro podobné účely jako původní Garry’s Mod a nepůjde tedy o hru v pravém slova smyslu, ale mnohem spíše o nástroje pro komunitní tvorbu. Pokud přitom situaci okolo tohoto ambiciózního editoru sledujete pozorně, tak víte, že delší dobu panovalo okolo dalšího vývoje ticho. Na vině je to, že vývojáři údajně čekali kvůli výměně enginu. Alespoň tak to vyplývá z příspěvku na již neexistujícím Discordu, viz tento tweet. Garry Newman pak prohlásil, že pokud se práce nerozběhnou do letošního roku, tak by to pro tento projekt mohlo znamenat úplný konec.

To ale zřejmě není ten případ, byť poslední příspěvek na webu tohoto projektu pochází už z června roku 2018. Ten mimo jiné vypráví o použití Unreal Enginu, nicméně to už právě ve světle jiných informací může být minulostí. Tak jako tak ale žádné bližší informace k dispozici nemáme, ovšem pozornost, jaká se s vydáním Half-Life: Alyx vrací zpět k této sérii a k projektům spjatými s její historií, by ale vývojáře mohla popostrčit. Jedním z možných adeptů na páteřní technologii je přeci jen i druhá generace enginu Source, která by samozřejmě mohla být okořeněná podporou virtuální reality. 

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru