Vývoj několika projektů souběžně Naughty Dog nezvládá

Vývoj několika projektů souběžně Naughty Dog nezvládá

O problémech mluví jeden z prezidentů. Nepřímo potvrdil dění kolem studií Bend a San Diego

Zdroj: Sony
14. 4. 2021

Na konci minulého týdne přišla agentura Bloomberg se zprávou, podle které se mělo ve dvou studiích Sony pracovat na několika projektech z portfolia Naughty Dog. Studio v San Diegu mělo pracovat na remaku The Last of Us, zatímco autoři Days Gone ze studia Bend zahájili přípravu dalšího dílu Uncharted a pomáhali s multiplayerovým projektem pro zmiňované Naughty Dog. Všechny tři projekty se ale měly vinou řady okolností vrátit zpět k původním vývojářům a ti teď ústy jednoho z prezidentů hlásí značné problémy. Evan Wells v rámci podcastu Game Maker’s Notebook nepřímo potvrdil, že v Naughty Dog skutečně pracují na několika projektech souběžně, dodal ale, že jde o neudržitelnou situaci a vývojáři na nich musí pracovat popořadě.

„Zkusili jsme si pracovat na více projektech s prvním The Last of Us. Na konci [vývoje] Uncharted 2 začali Bruce Straley a Neil Druckmann hru navrhovat, ačkoliv ještě tři čtyři měsíce pracovali na [dalším díle série] Jak and Daxter, než projekt uložili k ledu a pustili se do něčeho dalšího,“ říká Wells. Potvrzuje tedy, že aktuální stav není pro Naughty Dog žádnou novinkou, studio ale očividně nebylo dosud schopné projít dostatečně velkou transformací, která by souběžný vývoj umožnila. Na druhou stranu je samozřejmě nutné ptát se, jestli je to třeba a zda jednotlivým projektům neprospěje, když mají plnou pozornost celého studia a všech dostupných kapacit.

Nikdy jsme se nedostali do bodu, kdy bychom měli dvě plnohodnotné produkce,“ potvrzuje jeden z prezidentů studia Evan Wells.

Ostatně, sám Wells na to naráží při vzpomínce na dokončování Uncharted 3 v roce 2011, které vyžadovalo zapojení mnohem většího množství lidí, než studio původně zamýšlelo, čímž ale došlo k odčerpání výrazné porce sil z probíhajícího vývoje The Last of Us. „Nikdy jsme se nedostali do bodu, kdy bychom měli dvě plnohodnotné produkce,“ potvrzuje jeden z prezidentů studia. Neznamená to tedy, že by měli v Naughty Dog momentálně naplno rozběhnutou přípravu několika velkých her – podle Wellse se usilovně pracuje na jednom projektu a další z nich jsou ve fázi předprodukce, případně na jejím samotném konci. „I tak ale budeme muset čekat na dokončení [první hry], než přesuneme všechny na další,“ dodává Wells, byť z pochopitelných důvodů nejmenuje, o jaké hry se jedná.

Jedinou hru, kterou jmenoval – a bohužel ne v souvislosti s optimistickou předpovědí – byl Jak and Daxter, na kterém podle prezidenta Naughty Dog studio nepracuje. „Je mi líto, že musím fanoušky zklamat, ale momentálně není žádný Jak and Daxter ve vývoji,“ říká Wells konkrétně. Na druhou stranu ale naděje na návrat téhle značky nepohřbívá úplně a vyjadřuje obrovskou náklonost k ikonické dvojici. Řeč pak stáčí k očekávané hře Ratchet & Clank: Rift Apart, na které pracují vývojáři z Insomniac Games v čele se zakladatelem Tedem Pricem, který zmiňovaný podcast moderuje. „Chápu, co s Ratchetem děláte a přál bych si, abychom [na sérii Jak and Daxter] pracovali. Vlastně bychom asi měli, když je o něj i ve studiu takový zájem,“ naznačuje jeden z lodivodů Naughty Dog. A návrat série si pochopitelně nepřejí jen vývojáři, ale podle Wellse také velmi aktivní fanoušci, kteří jeho studio doslova bombardují nejrůznějšími žádostmi, přáními a vtípky, podle kterých se dá usuzovat, že by tahle dvojice mohla zaujmout.

Jestli se tak stane ale bude zřejmě záležet na mnoha okolnostech – třeba i úspěchu Rift Apart – a pochopitelně také na rozpoložení jednotlivých zaměstnanců. Wells totiž v Game Maker’s Podcast podtrhuje, že způsob práce a vybrané projekty vychází od lidí, kteří v Naughty Dog pracují, takže pokud by existovalo silné přesvědčení, že je nutné pracovat na Uncharted 7, byl by dalším projektem Uncharted 7. „Téměř jakékoliv rozhodnutí, které činíme, nějakým způsobem reprezentuje to, co chce celý tým. Protože rozhodně nechceme, aby naši lidé pracovali na něčem, co nechtějí a pro co nemají kreativní motivaci,“ uzvírá Wells.

Uvidíme tedy, co dalšího z Naughty Dog vzejde – nejblíž by měl být onen multipalyerový projekt, tedy online složka The Last of Us Part II. Tipnuli bychom si ale také na další Uncharted, když už se na něm mělo pracovat ve studiu Bend, i když pod ním nakonec budou podepsáni jiní vývojáři.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru