Vývoj GTA 6 je prý stále na svém začátku

Hra by měla být menší, počítá se však s postupným rozšiřování obsahu, tvrdí Kotaku

Zdroj: Rockstar Games
16. 4. 2020

Novinář Jason Schreier se osmnáct měsíců po vydání Red Dead Redemption 2 vrací ke kauze Rockstar. V době, kdy celosvětově uznávané studio vydávalo svůj westernový hit, se začala v médiích přetřásat firemní kultura a obrovská míra přesčasů, ke kterým docházelo kvůli vysokým nárokům na rozsah a kvalitu zmiňovaného titulu. Tlak ze strany vedení, pro které je každý odklad vydání velkým zásahem do rozpočtu, vedl jednak k frustraci zaměstnanců, ale také k celospolečenské debatě, kde leží hranice pracovní únosnosti. Tehdejší vyjádření Dana Housera, že se svým týmem scenáristů pracoval v určitých chvílích i 100 hodin týdně, pak vyústil v závazek Rockstaru změnit vnitřní fungování studia a nehnat zaměstnance do dalších a dalších přesčasů. V článku na portálu Kotaku o problémech otevřeně mluví ředitelka publishingu Jennifer Kolbe a vyjmenovává, jaké změny už proběhly a které se v nadcházejících měsících chystají.

Hlavní myšlenkou je lepší plánování a celková udržitelnost lidských zdrojů, což ale na druhou stranu jde proti tomu, co si mnoho zákazníků-hráčů vlastně přeje. Tedy co největší hry, za co nejmenší cenu, a pokud možno velmi rychle. Je proto jisté, že transformace, kterou Rockstar momentálně prochází, spoustu hráčů nepotěší a podle Jasona Schreiera se to zcela jistě odrazí i ve vytouženém pokračování série Grand Theft Auto. O šestém díle se naposledy spekulovalo koncem března, kdy jsme se na základě těchto informací měli dočkat oficiálního odhalení, Schreier nicméně uvádí, že podle jeho informací je vývoj teprve na začátku a na vydání si ještě počkáme. Co víc, GTA 6 bude podle jeho slov menší hrou, která bude po vydání postupně růst: „Plán, se kterým přišlo vedení pro další hru – nový díl série Grand Theft Auto – je vydat přiměřeně rozsáhlý titul (který ale bude na základě standardů Rockstaru stále možné považovat za velký) a pravidelnými updaty jej postupem času rozšiřovat. To pomůže odbourat stres a hlavně přesčasy.“

Schreier uvádí, že podle jeho informací je vývoj teprve na začátku a na vydání si ještě počkáme.

Jestli se to ve výsledku povede a vývoj GTA 6 proběhne ve větším klidu nežli RDR 2, je otázkou nejen pro Schreiera. Jím oslovení vývojáři, kteří si přáli zůstat v anonymitě, stále pochybují nad tím, zda Rockstar přijal dostatečná opatření a zda budou platit v momentě, kdy se začnou časové plány hroutit. Nezáleží totiž jenom na tom, co říkají směrnice, a jak jsou oficiálně nastaveny postupy – podle aktuálních i dřívějších vyjádření pro Kotaku je jasné, že tlak na práci přesčas vznikal i mezi jednotlivými zaměstnanci a postupně se zažilo, že kdo nepracoval navíc, pracoval málo.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru