Vylepšený Anthem přinese nový lootovací systém

Hodně věcí se pokazilo, přiznává šéf BioWare Austin. Opravy zaberou ještě hodně času

Zdroj: BioWare
3. 8. 2020

Jak jsme vás informovali předminulou sobotu, vývojáři z austinské pobočky BioWare neustále pracují na vylepšené verzi hry Anthem. Šéf studia Christian Dailey začal před několika týdny poměrně aktivně odpovídat na četné dotazy fanoušků a koncem července slíbil, že se už brzy mohou hráči těšit na oficiální informační update. Ten přichází v podobě obligátního blogového příspěvku na webu BioWare, v němž Dailey podrobně rozebírá změny v systému lootu. Vše by mělo být přehlednější, dynamičtější a systém by měl lépe nakládat se zastoupením vzácných zbraní a předmětů, aby jejich rozvrstvení dávalo v prostředí hry větší smysl.

„Kvalitní herní zážitek se odvíjí od robustního a rozšiřitelného systému lootu, na kterém se toho může hodně pokazit. A ono se toho opravdu hodně pokazilo,“ začíná Dailey sebekriticky. Za předchozími problémy ale učinil tzv. inkubační tým v BioWare Austin tlustou čáru a snaží se je vyřešit návratem za rýsovací prkna. „Uvědomili jsme si, že bude potřeba vybudovat [lootovací systém] odznovu. Inspirovali jsme se těmi nejlepšími hrami v žánru a snažili se pochopit jejich přednosti,“ přiznává Dailey. Na základě tohoto průzkumu pak přišli s několika změnami, ovlivňující nejprve celkovou frekvenci udělování lootu a následně i hodnotu jednotlivých věcí a strategii, s níž se různě vzácné věci objevují v konkrétních úsecích vývoje hráčovy postavy.

Nedílnou součástí vylepšeného zážitku má navíc hrát i psychologická rovina, kdy budou předměty získané z poražených nepřátel lépe vidět a přibudou i zřetelnější efekty při jejich sebrání.

Další vrstvou je konkrétnější rozdělení úkolů, resp. odměn za jejich splnění, aby hráč nemusel neustále spoléhat jen na míru pravděpodobnosti navrženou vývojáři. Vylepšený Anthem by měl hráči napovědět, jaký loot může očekávat za příběhové questy a jaký za speciální úkoly obchodníků, což by mělo zlepšit celý zážitek a snížit potřebu grindu. Nedílnou součástí vylepšeného zážitku má navíc hrát i psychologická rovina, kdy budou předměty získané z poražených nepřátel lépe vidět a přibudou i zřetelnější efekty při jejich sebrání. Následná správa předmětů v inventáři pak bude podle Daileyho mnohem efektivnější, přibudou i jasnější popisky, co daný předmět vylepšuje proti tomu, který hráč používal doposud a zlepšit by se měla i obecná přístupnost k tomuto menu.

Christian Dailey dále slibuje, že zmizí nepotřebné harampádí a naznačuje, že si jeho tým potrápil hlavy také s nástroji, které budou v budoucnu sledovat chování hráčů a využíváni konkrétních zbraní. Na základě toho prý budou v BioWare lépe schopní reagovat na možnou nevyrovnanost celkového zážitku, což je pro looter shooter kriticky důležité a šlo o jednu z věcí, ve které původní hra selhávala. Vyjma popisovaného systému těší Daileyho také nové návrhy zbraní, které působí na papíře dostatečně pestře a mohly by se stát tou skutečně výraznou věcí, díky které by se hráči chtěli k Anthemu vracet. „Také gunplay je nyní mnohem responzivnější a nepřátele téměř okamžitě reagují na zásahy. Pozornost zaměřujeme také na zbraně pro boj zblízka,“ dodává šéf studia. V závěru svého příspěvku naznačuje, že se můžeme těšit na další nové informace, hráči by však měly podle jeho slov trochu zmírnit své očekávání, protože změnit základní pilíře hry nelze prostřednictvím rychlé opravy a vše si ještě vyžádá poměrně dost času.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru