branding
Rune II, Ragnarok Games, Studio 369, Vydavatel Rune II konečně získal zdrojová data hry

Vydavatel Rune II konečně získal zdrojová data hry

S již neexistujícím studiem Human Head se však soudí dál. Chce odškodné 100 milionů dolarů

6. 1. 2020
Název: Rune II Vývojář: Vydavatel: , Platformy: Žánr: Datum vydání: 12. 11. 2019

Už bezmála dva měsíce probíhá spor mezi vydavatelskou společnosti Ragnarok Games a vývojáři z již neexistujícího studia Human Head. Jak jsme vás informovali přibližně v polovině loňského listopadu, autoři The Quiet Mana a hlavně dvou dílů akční adventury Rune tehdy vyhlásili bankrot a ze dne na den se pod novým jménem Roundhouse Studios stali součástí Bethesdy. Na první pohled se tento krok jevil jako čiré dobrodiní ze strany Bethesdy, zvlášť, když součástí tiskového prohlášení byla také informace o tom, že nikdo ze zaměstnanců nepřišel o své místo a že se ani nemusí nikam stěhovat.

Paradoxní na celé věci je, že právě obchodní subjekt Ragnarok Games, LLC byl před lety vytvořen přímo zmiňovaným studiem Human Head.

Vzápětí se nicméně začalo probírat, jak k tomu vlastně přijdou již zmiňovaní lidé z Ragnarok Games, kteří s nadějí pumpovali peníze do vývoje Rune II, aby za sebou vývojáři den po vydání bez jakýchkoliv předchozích náznaků a navzdory platným smlouvám zabouchli dveře. Netrvalo pak příliš dlouho, kdy se zjevně zaskočený a náležitě rozzlobený vydavatel ozval s informací, že jednak stále neobdržel od bývalých Human Head Studios zdrojový kód hry, a tím pádem není schopný ve vlastní režii poskytnout titulu kýžený servis v podobě patchů a všeobecných oprav, a jednak že žaluje zakladatele zrušeného studia kvůli nesplnění vzájemných dohod, podvodnému jednání a poškozování jména vydavatele i samotné značky Rune. Paradoxní přitom na celé věci je, že právě obchodní subjekt Ragnarok Games, LLC byl před lety vytvořen přímo zmiňovaným studiem Human Head proto, aby vydával jejich hry ze série Rune poté, co své působení ukončila vydavatelská skupina Gathering of Developers, která pomohla na svět například i české Mafii.

Co se týče žaloby a následného soudního sporu, ani po měsíci zatím nejsou k dispozici žádné bližší detaily, takže musíme i nadále čekat, zda nakonec budou muset zakladatelé Human Head zaplatit odškodné ve výši 100 milionů dolarů, nebo se oba subjekty dohodnou jinak. Přesto ale na přelomu nového roku přišli lidé z Ragnarok Games s informací, že už konečně mají k dispozici zdrojová data a mohou se pustit do opravování hry, která dosud sbírá převážně podprůměrná hodnocení. „Ahoj, všichni, máme skvělé zprávy. Minulý týden jsme obdrželi pevný disk, obsahující assety a zdrojový kód Rune II. Naši lidé už kontrolují dodaný materiál, abychom si byli jistí, že na disku je úplně vše,“ napsali vydavatelé už 30. prosince loňského roku v diskuzi na oficiálních stránkách hry. Dále pak popisují následující kroky, které zahrnují interní sestavení aktuálního veřejného buildu hry – tedy verzi .12L – a konečně také rozběhnutí prací na opravě kritických chyb i menších bugů a optimalizaci výkonu.

Nepomáhá tomu ani skutečnost, že Rune II je v rámci roční exkluzivity dostupné pouze na Epic Games Store, kde zatím neexistuje sekce pro rychlé zprávy od vývojářů.

Problematické nicméně zůstává, informovat hráče o tom, co se na pozadí Rune II skutečně děje. I na základě aktuálních komentářů či uživatelských recenzí na portálu Metacritic je totiž patrné, že fanoušci problematickou situaci neberou na vědomí, od hry zklamaně odchází a pravděpodobně se nikdy nedozví, že k nějakým opravám v budoucnu dojde. Nepomáhá tomu ani skutečnost, že Rune II je v rámci roční exkluzivity dostupné pouze na Epic Games Store, kde zatím neexistuje sekce pro rychlé zprávy, podobně jako tomu je na Steamu. Pokud ale za deset měsíců k vydání Rune II na platformě od Valve dojde, možná svému zadostiučinění dojdou i lidé z Ragnarok Games…

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru