Vedoucí programátor Warhorse pracuje na vlastní hře

Jde o mix Quaka a Rocket League. Na vývoji se podílí i lidé z Blizzardu, Riotu či Moon Studios

Zdroj: Frozen Phoenix
2. 10. 2021

Na konci uplynulého týdne odstartoval na Steamu další festival demoverzí připravovaných her, převážně od nezávislých autorů. Vyznat se ve stovkách titulů ale může být poměrně problematické, proto od nás přijměte jeden velmi ambiciózní tip – QFIELD. za hrou stojí vedoucí programátor studia Warhorse Martin Štýs, se kterým pod hlavičkou seskupení Frozen Phoenix spolupracují další zkušení kolegové z velkých vývojářských studií. Jde o programátora Robina Huba z Moon Studios, autorů Oriho, dále grafika Zacka Podratze, který pracoval dlouhých 11 let v Blizzardu, animátora Warrena Goffa, jehož práci můžete obdivovat na League of Legends a v neposlední řadě grafika Jonase Uosise, starajícího se ve hře o efekty. Společným cílem je vytvořit hru, která bude kombinovat rychlou hratelnost Quaka v e-sportovém prostředí, a za předobraz svého konceptu si vývojáři z Frozen Phoenix vypůjčili populární Rocket League.

Podobně jako v případě Rocket League, je také QFIELD na první pohled velmi přímočarý a jasný. Hráči se utkávají v uzavřené aréně a za pomoci raketometů se snaží dostat míč do soupeřovy branky. Jak ale vývojáři upozorňují, za hrou se skrývá pečlivé vybalancování jednotlivých herních mechanismů, díky kterým je QFIELD propracovanější, než by se mohlo na první pohled zdát. Důležitá je samozřejmě fyzika, v zápasech hraje jistou roli také náhoda při úvodním či jakémkoliv dalším zahájení hry a ve hře se rovněž objevují power-upy. Zbraň, kterou mají hráči k dispozici, lze rovněž standardním způsobem po vzoru jiných akčních her nabít pro ještě silnější výstřel, což s sebou přináší další vrstvu taktiky a možností.

Po vzoru moderních titulů je pak samozřejmostí očekávat také postupně odemykatelné kosmetické předměty, k nimž byste se měli dostat výlučně za pomoci sesbíraných bodů zkušeností.

QFIELD se navíc neomezuje pouze na online klání v PvP módu, ale lidé z Frozen Phoenix počítají také s řadou offline režimů, včetně kampaně a hraní proti botům. I když očekáváme, že hlavní náplní bude právě multiplayer, je rozhodně příjemné sledovat, že se nezapomíná ani na trénink a nabídku pro ty, kdo by si hru rádi nejprve vyzkoušeli a náležitě osahali. Po vzoru moderních titulů je pak samozřejmostí očekávat také postupně odemykatelné kosmetické předměty, k nimž byste se měli dostat výlučně za pomoci sesbíraných bodů zkušeností během vlastního hraní. Vývojáři totiž podle našich informací neplánují učinit z QFIELDU free to play titul, který by stál na mikrotransakcích a nejbližší budoucnost vidí ve spojitosti s placeným early accessem a zapojením komunity do vývoje prostřednictvím jejich připomínek a poznatků.

Pokud vás QFIELD zaujal, můžete se pustit do vlastního testování prostřednictvím v úvodu zmiňované demoverze. Důležité je také zmínit, že hra je nedokončená pouze ve smyslu obsahu a měla by tudíž nabídnout plnohodnotný zážitek ze zápasu už nyní. Vývojáři z Frozen Phoenix už strávili dlouhý čas jejím vybalancováním a i podle vývojářského streamu a videí se zdá, že jdou poměrně jasně za svým cílem. Nutno také podotknout, že je na hře – byť malé a na pohled jednoduché – vidět přístup vývojářů, kteří už mají za sebou práci ve velkých studiích. Grafika hry působí velmi příjemně, to samé platí o efektech, zvucích a drobnostech, jako je například opakovaný záběr po povedené akci.

Pokud půjde všechno podle plánu, hra by měla vyjít v příštím roce a vedle PC bude dostupná také na Switchi.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru