Valve vylepšili pohled do místnosti skrze virtuální realitu

Novinka se může hodit při kontrole překážek v okolí, startuje ale pomalu a má své chyby

Zdroj: Valve
21. 6. 2020

Virtuální realita se stále více dostává do popředí a nachází své uplatnění v celé řadě odvětví lidských činností. Nás ale pochopitelně nejvíce zajímá použití ve hrách a s tím spojený vývoj. O ten se stará hned několik velkých společností, z nich se aktuálně ozývá Valve. Výrobce Valve Index a vývojáři Half-Life: Alyx informují o snaze razantním způsobem vylepšit pohled do reálného prostoru skrze nasazenou náhlavní soupravu pro VR.

Novinka nese jméno Room View 3D a spočívá v tom, že kamery umístěné na Indexu snímají v reálném čase prostor okolo uživatele a zprostředkovávají poměrně věrný obraz.

Řeč je ale výhradně o zařízení Valve Index, které s aktualizací SteamVR verze 1.13 obdrželo 19. června významný upgrade týkající se zprostředkovaného průhledu skrze zařízení ven do místnosti. Novinka nese jméno Room View 3D a spočívá v tom, že kamery umístěné na Indexu snímají v reálném čase prostor okolo uživatele a zprostředkovávají poměrně věrný obraz. Nejde přitom jen o snahu samotného týmu Valve. Společnost v oficiálním příspěvku na webu informuje, že technologie a systémy pro skenování a pro přenášení reálné geometrie do virtuálního prostoru využívá algoritmů a technologií ještě dvou dalších společností: Arcturus Industries a Occipital.

Majitelé Indexu sice mohou vzpomenout na to, že něco podobného zařízení nabízelo již dříve, nicméně starší verze nesla jméno Passthrough View a zdaleka nedosahovala takových výsledků a kvalit, jaké představuje níže přiložený obrázek z Room View 3D. Důvodem mohla být mimo jiné i pozice kamer, jež neodpovídala tomu, jak okolní svět pozoruje pár lidských očí. Z toho důvodu šlo o nepřesný a zkreslený obraz, který ale nové algoritmy značně vylepšují. S novou verzí SteamVR navíc přišel i upgrade firmwaru, který snižuje latenci venkovních kamer a skenování pomáhá zprostředkovat v reálném čase.

Něco podobného umí i konkurenční Oculus, který této funkci říká Passthrough+, ovšem Valve Index to nově dělá věrněji a navíc jde o skutečný pohled skrze soupravu. Oculus totiž neumí zobrazovat reálné barvy. Room View 3D nicméně ještě obsahuje chyby, a například web Road to VR uvádí, že pohybem hlavy vznikají artefakty, což může teoreticky souviset i s nižší citlivostí kamer na okolní světlo. Rovněž start funkce  je poměrně vláčný, takže okamžitý náhled ven není možný.

Přitom právě o rychlém náhledu by něco podobného mělo být především. Někdy je zkrátka zapotřebí bleskově vystoupit z virtuální reality a s někým promluvit či zkontrolovat nejbližší okolí. Je to zkrátka rychlejší než si sundávat náhlavní soupravu. V otázce slabších stránek Room View 3D však platí, že Valve slibují rapidní vývoj a s tím spojené další podobné experimenty. Připomenout pak ještě lze, že už před vydáním Half-Life: Alyx se Valve Index stalo nedostatkovým zbožím a to platí i nadále. U nových objednávek na Steamu Valve slibují minimální dobu dodání osmi týdnů.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím