Valorant bude nahrávat hlasovou komunikaci hráčů

Důvodem je snaha bojovat proti nevhodnému vyjadřování. Týkat se to může i LoLka

Zdroj: Riot Games
3. 5. 2021
Název hry: Valorant Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 2. 6. 2020 Platformy: Žánr:

Vývojáři z Riot Games přistoupili ke změnám v pravidlech používání jejich služeb, které se týkají hlasové komunikace mezi hráči v jednotlivých titulech. První hrou, které se změny dotknou, je kompetitivní akce Valorant, která bude nově nahrávat hlasový chat a posuzovat jeho závadnost v boji proti nevhodnému chování a vyjadřování. Snahou Riot Games podle oficiální zprávy je, poskytovat hráčům bezpečné a inkluzivní prostředí, které si vybírají ke trávení volného času. „Víme, že neslušné chování během používání našeho voice chatu je problémem pro spoustu hráčů a jsme odhodlaní efektivně zakročit,“ tvrdí Riot Games a dále vysvětluje, že pro posouzení, zda nedochází k obtěžování ostatních, nadávkám nebo jiným nežádoucím záležitostem, musí vývojáři vědět, co si hráči mezi sebou říkají.

Vývojáři Valorantu připomínají, že se už v únoru zaměřili na hráče, kteří přestávají během zápasů hrát, případně z nich rovnou odchází. Současně s tím ale zpřesnili posuzování nevhodného chování v momentech, kdy se na AFK hráče sborově nadávalo a zapojili také mechanismy kontrolující textovou komunikaci v 11 jazycích. Nahrávání voice chatu tak je jen dalším krokem Riot Games na cestě ke zlepšení ovzduší a součást nástrojů pro nahlašování veškerého obtěžování. „Tyto změny jsou jen dílčími vylepšeními, které jsme učinily v zájmu odpovídajícího hráčského zážitku. V budoucnu budeme pokračovat, což zřejmě povede k vylepšené detekci hlasové komunikace a přesnějším postihům,“ říká Riot Games.

Riot otevřeně uvádí, že pokud si někdo nepřeje, aby byl jeho hlas nahráván, může přestat používat interní komunikační nástroj a obrátit se na řešení třetích stran.

Nezbytnou součástí změn pravidel je samozřejmě důraz na soukromí hráčů a vývojáři Valorantu potvrzují, že se o nahrávky budou starat jako o své vlastní. Záznamy si prý uchovají po nezbytně dlouhou dobu a nikdy je nebudou distribuovat dál. Zároveň vysvětlují, že voice chat nebudou „odposlouchávat“, ale vrátí se k nahrávkám v případě, bude-li nutné posoudit, zda došlo k porušení pravidel slušné komunikace, či nikoliv. Otevřeně pak uvádí, že pokud si někdo nepřeje, aby byl jeho hlas nahráván, může přestat používat interní komunikační nástroj a obrátit se na řešení třetích stran. Současně s tím je důležité ptát se, kolik jazyků bude do vyhodnocování závadnosti komunikace zapojeno a jaké postihy hrozí například hráčům z Česka. O detailech však Riot Games z pochopitelných důvodů nemluví a je pravděpodobné, že budou existovat regionální posuzovací týmy, které se budou v případě nahlášení problémy zabývat i v jiných jazycích, než je angličtina.

Co se týče zapojení těchto mechanismů do dalších her, Riot Games to neodmítají. V sekci improvizovaných otázek a odpovědí tvrdí, že jde o plošnou změnu a týká se všech her. Valorant je však pro tuto chvíli jedinou hrou, kterou se nahrávání hlasu týká, což se ale může v budoucnu změnit. „Pokud dojde na úpravu našich plánů, nejdříve vás upozorníme, než začneme sbírat vaše osobní data, a to všechno v zájmu co nejvyšší transparentnosti celého mechanismu,“ uzavírají zástupci vývojářů.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím