Horizon Forbidden West, Sony Interactive Entertainment, V novém Horizonu budete moci vylézt téměř kamkoliv

V novém Horizonu budete moci vylézt téměř kamkoliv

Aloy zvládne kolmé stěny i kamenné sloupy. Cestu zpět zaručí kluzák jako ze Zeldy

Zdroj: Sony
26. 10. 2021
Název: Horizon Forbidden West Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:
Datum vydání:
18. 2. 2022
21. 3. 2024 (PC)

Vývojáři z Guerrilla Games už v květnu představili dlouhé gameplay video z očekávané hry Horizon Forbidden West, aby informace v něm obsažené na ploše dalších měsíců postupně vysvětlovali a přidávali k nim další detaily. Tak se děje i ve včerejším článku z blogu PlayStationu, v němž vývojáři rozebírají způsob pohybu po nové části světa a novinky ve výbavě, jimiž bude hlavní hrdinka Aloy disponovat. Jednoduše se dá říct, že na rozdíl od prvního dílu Horizon Zero Dawn budete moci vyrazit v podstatě kamkoliv a vhodnou kombinací dostupných gadgetů i schopností Aloy se postupně dostat i na nejvyšší hory, případně zdolat kolmé stěny nebo kamenné sloupy.

Jak vývojáři upozorňují, od prvního dílu se spoustu věcí změnilo, tedy nejen stran výbavy, ale také pochopení světa kolem a souznění s technologií. Pryč jsou nesmělé pokusy o ovládnutí prvních strojů, pryč je tápání, co všechno předchozí civilizace současným obyvatelům světa hry zanechala. Aloy bude moci využívat augmentovanou realitu, ovlivňovat chování ještě většího množství robotických zvířat a pomáhat si v boji energetickým štítem či vystřelovací kotvičkou. „Rozhodnutí týkající se designu podněcuje dynamickou interakci s okolním světem. Hráčům je umožněno manipulovat s prostředím a ničit ho pomocí nástroje Pullcaster nebo pomocí Shieldwingu plachtit a připravit se na úder z výšky,“ říká vedoucí systémový designér hry David McMullen. Zmiňuje také, že s nárůstem možností, jak se ve světě hry přesouvat z místa na místo, čelili vývojáři řadě problémů, zejména stran hledání skulinek a jiných těsných míst, kde je možné design zneužít pro dosažení místa, které má zůstat hráči z jakéhokoliv důvodu v danou chvíli zapovězené. Volnost se ostatně odráží také v řešení prostorových hádanek, kde mohou hráči zapojit vlastní kreativitu a představivost, což může potenciálně vést k tomu, že přijdou na něco, na co vývojáři nemysleli.

Druhou novinkou ve výbavě bude Shieldwing – i ten jsme mohli vidět ve starším videu – a jde o štít, který ve svém sekundárním módu funguje jako kluzák.

Co se týče zmiňovaných zařízení, Pullcaster je umístěn na zápěstí hlavní hrdinky a umožňuje ji nejen ono vystřelení kotvičky, ke které se následně přitáhne, ale také mírnou transformaci prostředí za účelem otevření nové cesty nebo získání nějakého předmětu. Vývojáři potvrzují, že když například uvidíte truhlu na plošině nad vámi, stačí použít Pullcaster a truhlu strhnout níž. Na některých místech bude navíc možné objekty Pullcasterem rozbít a objevit například tajný vchod nebo zkratku. Možnosti využití jsou částečně vidět na videu z května, zástupci Guerrilla Games ale naznačují, že provázání s designem hry bude těsnější a hák najde i další uplatnění. Druhou novinkou ve výbavě bude Shieldwing – i ten jsme mohli vidět ve starším videu – a jde o štít, který ve svém sekundárním módu funguje jako kluzák. „Shieldwing je v týmu [vývojářů] velmi oblíbený. Poskytuje nejen skvělý způsob, jak se vrátit zpět na zem po efektním výstupu někam vysoko, ale zprostředkuje i malebné výhledy,“ říká McMullen. Štít-kluzák jde pak ruku v ruce s možností volného lezení, u kterého Aloy uplatní zmiňovanou augmentovanou realitu. Do prostoru se jí budou promítat znázornění míst, za která se dá zachytit a zdolat tak překážky, které v prvním díle sloužily jen jako pěkné kulisy.

Ve zbytku článku se pak vývojáři věnují souboji a obecně nebezpečí, které na Aloy ve Forbidden West čeká. Bojovat se bude na blízko i delší vzdálenost pomocí luku a zážitek i celková efektivita boje bude podléhat propracovanému systému postupně se odemykajících schopností. Interakce se světem by ale kvůli změně společenství lidí i robotů měla být ještě nebezpečnější, čemuž odpovídají i nové zbraně nad rámec kopí a zmiňovaného luku, jako je například Spike Thrower, který dokáže vystřelit vybuchující oštěp, což se bude hodit proti větším nepřátelům. I v takovém případě ale bude nutné podle vývojářů vše správně načasovat a počítat s tím, že se zamýšlený útok nemusí povést. Vhodnou kombinací výbavy a zbraní by ale měla Aloy vždy dojít ke kýženému výsledku při zachování maximální plynulosti a uvěřitelnosti. Jestli se tato přání a sliby přetaví ve skutečnost, budeme moci zjistit v únoru příštího roku, kdy Horizon Forbidden West vyjde na PS4 a PS5

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru