V nové české strategii budujete keltskou vesnici

Novinka už je na Steamu. Stojí za ní jediný vývojář. Původně chtěl zkoumat signály z kosmu

11. 12. 2019
Název hry: AstronTycoon2: Ritual Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 6. 12. 2019 Platformy: Žánr:

Na Steamu minulý týden vyšla nová česká hra AstronTycoon2: Ritual. Stojí za ní Martin Svoboda z malé české společnosti ANG People. Jedná se o historickou budovatelskou hru, kterou samotný autor přirovnává ke kombinaci Banished a Theme Hospitalu. Úkolem hráče je vybudovat vesnici na svatém místě 2000 let před Kristem. Hráč se stará o její obyvatele a musí klasicky uspokojit všechny jejich základní potřeby. Titul má ale navíc už naznačený duchovní rozměr, a tak podobně jako v případě nedávno oznámeného Nebuchadnezzaru i tady budeme stavět různorodé monumenty.

Obživu zajistí lovci, ale stejně tak můžete zkusit divoká zvířata ochočit nebo vysadit keře a stromy. Zatímco silní muži musí vesnici nakrmit, ti osvícení sytí její duši.

“Hra začíná příchodem prvního šamana na svaté místo,” píše autor. Brzy jej následují první poutníci. Úkolem hráče je zajistit dostatek jídla, oblečení, nástrojů a surovin pro další rozvoj vesnice. Budeme budovat chatrče i oltáře. “Nespokojení a hladoví vesničané odejdou jinam,” upozorňuje Martin Svoboda s tím, že je třeba lidi udržovat nejedené, zdravé, šťastné, odpočinuté a samozřejmě v teple.

Důležitým nástrojem v rukou hráče bude také obchod. Je možné kšeftovat s cínem a mědí a s jejich využitím vyrábět třeba šperky. Obživu zajistí lovci, ale stejně tak můžete zkusit divoká zvířata ochočit nebo vysadit keře a stromy. Zatímco silní muži musí vesnici nakrmit, ti osvícení sytí její duši. “Kněží mohou zkoumat slunce, měsíc a hvězdy. Výzkum odemkne další možné rituály a velká shromáždění. Stejně tak nové budovy,” láká Martin Svoboda.

Celkem mohou hráči postavit 25 různých budov a 8 druhů oltářů. Pětice rozličných šamanů pak umí uspořádat celkem 15 různých rituálů. Pokud šaman zvládne potřebný rituál, poutník hráče odmění dalšími surovinami. Těch je ve hře necelých 15 typů. Pokud se pustíte do stavby monumentu, můžete využít všemožné menhiry, megality a překlady.

Hra má zatím na Steamu jen pár ohlasů, ale první dojmy vypadají slibně. Potěšit by domácí hráče mohla i skutečnost, že titul je k dispozici v češtině. Firmu ANG People Martin Svoboda založil společně s manželkou a vývoji her se věnuje ve volném čase. AstronTycoon2: Ritual vytvořil sám během pouhých 12 měsíců. Hru pohání engine Unity a na Steamu se aktuálně prodává ve slevě přibližně za 14 eur. K dispozici je pouze verze pro Windows. A nevypadá to, že by se na tom něco mělo změnit. “Hra se neobjeví na dalších platformách,” řekl Vortexu Martin Svoboda.

„Nápad jsem dostal v knihovně. Zaujala mě kniha o prvních keltech. Původně jsem přitom hledal úplně něco jiného a AstronTycoon2 měla být hra o zvukových signálech z kosmu.“

Zajímalo nás i to, kde se vzal nápad na hru a její zasazení. “Dostal jsem ho v knihovně. Zaujala mě kniha o prvních keltech. Původně jsem přitom hledal úplně něco jiného a AstronTycoon2 měla být hra o zvukových signálech z kosmu,” prozradil nám Martin. Titul neobsahuje klasickou kampaň v pravém slova smyslu a lze jej hrát v podstatě donekonečna. “Má pouze jakýsi hlavní cíl. Po splnění tohoto cíle hráč obdrží odměnu. Jedná se o šavlozubého tygra, který se přidá jako hratelná postava do vesnice. Ve hře jsou 4 rozdílné mapy. Liší prostředí, počasí, suroviny a styl hry pro úspěšné přežití,” přiblížil Vortexu hru její autor.

Jak už bylo řečeno, na celý projekt stačil sám, nicméně využil i veřejně dostupné zdroje tam, kde potřeboval výpomoc. “Je to moje první hra v Unity vůbec. Samozřejmě jsem spoustu věcí nakoupil a upravil. Věci jako hudbu, 3D modely nebo některé ikony. Pod hrou je ale 100 tisíc řádků mého kódu,” upřesnil. Na rozdíl od mnoha podobných projektů přitom nejde o early access, ale hotovou hru. Zda však bude vývoj nadále pokračovat, závisí na jejím přijetí.

“Momentálně čekám, jak se vyvinou prodeje, a podle toho se rozhodnu, jestli má cenu hru nějak dál rozvíjet,” vysvětlil Martin Svoboda. “Já bych rád pokračoval, ale musím platit složenky a nemůžu si dál dovolit platit vše ze svého. Normálně pracuji 8 hodin denně v jedné IT firmě a hry vyvíjím ve volném čase za ušetřené peníze,” doplnil. O případném úspěchu či neúspěchu samozřejmě rozhodně i to, zda bude hra vidět. A upozornit na sebe a prosadit se není pro podobný titul od jednotlivce vůbec snadné.

“Je to velice obtížné. Nějaká marketingová kampaň ale probíhá na Facebooku a na Redditu. Denně se vydávají dvě desítky her a titul snadno zapadne. Pro malého vývojáře je těžké soupeřit s mnohamilionovými společnostmi. Trh je zaplaven a je těžké prorazit,” dodal Martin Svoboda. Rozhodně se ale nevzdává a my budeme jeho projektu držet palce.

O čem byl první díl AstronTycoon

Jak už název novinky napovídá, jde o pokračování. První AstronTycoon vyšel loni v červnu, ale tématicky se oba projekty liší. V debutu Martina Svobody hráči zkoumali vzdálené kouty vesmíru v kůži astronoma. Odtud pochází i název hry. Úkolem hráče je stavět nové, větší a přesnější teleskopy, zkoumat hvězdy, objevovat obyvatelné planety i nezvyklé anomálie. Musíte publikovat vědecké práce, získávat peníze prostřednictvím grantů a zkoumat nové technologie i komponenty teleskopů.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím