Celý letošní rok bude pro sérii Tomb Raider jednou velkou oslavou. V říjnu totiž uplyne 25 let od prvního dobrodružství Lary Croft a aktuální vývojáři z Crystal Dynamics spolu se Squre Enix nechtějí tohle výročí jen mlčky přejít. I proto jsme vás už v průběhu týdne informovali o změnách souvisejících s filmovou adaptací a dnes ráno navázali potvrzením animovaného seriálu z produkce Netflixu. Nejsou to však jediné zprávy, které na konto Tomb Raidera dorazily a ty nejčerstvější potěší i trochu zklamou všechny, kdo se po dosud posledním díle Shadow of the Tomb Raider těší na další. Jak už prozrazuje titulek zprávy, v Crystal Dynamics už vzniká nová hra, vývojáři ale obratem dodali, že se jí ještě dlouhou dobu nedočkáme.
Všechny informace pochází z pětiminutového videa, v němž komunitní manažerka Meagan Marie představuje některé členy studia. S vlastním vzkazem směrem k fanouškům se přihlásila nová správkyně oficiálního Twitteru Neha Nair, dále hráče zdraví výkonný producent celé značky Dallas Dickinson a jako poslední dostal prostor game director série Will Kerslake. Právě poslední zmiňovaný seznamuje fanoušky s aktuálním dění ve studiu a potvrzuje zahájení vývoje dalšího dílu. Oznámení je ovšem prosté bližších detailů a jediné, co Kerslake zmiňuje, je propojení původního konceptu s novou trilogií. „Budoucnost série Tomb Raider se bude odvíjet po těchto příbězích [z posledních dílů] a na základě osobitého designu Crystal Dynamics spojí obě linky dohromady,“ říká Kerslake.
Dá se proto očekávat, že pokračování trochu popustí otěže a nedivili bychom se, kdyby měli vývojáři z Crystal Dynamics zájem vrátit do hry některá ikonická místa i nepřátele.
Naráží zejména na to, že hra z roku 2013 měla za úkol zpracovat první velké Lařino dobrodružství a nechat hráče prožít si i nepěkné momenty, z nichž hlavní hrdinka teprve získávala zkušenosti pro další výpravy. V kontrastu s tím ale celá série odstartovala už za přítomnosti neohrožené bojovnice, která se bez váhání postavila jakékoliv výzvě, ať už se jednalo o lidské protivníky, velká zvířata, bájná monstra nebo situace, v nichž sama čelila nadpřirozeným silám. Dá se proto očekávat, že pokračování trochu popustí otěže a nedivili bychom se, kdyby měli vývojáři z Crystal Dynamics zájem vrátit do hry některá ikonická místa i nepřátele. Nic z toho se ale ještě dlouho nedozvíme, protože podle Kerslakea momentálně autoři hry neplánují žádné konkrétní oznámení. Žádá hráče o trpělivost a pochopitelně i s přihlédnutím k aktuálnímu projektu studia Marvel’s Avengers, který navíc není úplně bezproblémový, očekáváme poměrně dlouhou fázi předprodukce.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Dále jsem našel klepy/únik, že vývoj TR byl přerušen kvůli Marvels’s Avengers, a také, že hra je v rané fázi vývoje, příběh je pokračováním rebootované série, má se odehrávat v Irsku, hlavním záporákem má být Natla (stará známá záporačka z první hry a Anniversary/Underwold), ta má být více šílenec nežli padouch, Lara Croft má být pak velmi zjizvená, má mít drsnější vzhled, má mít opět luk a používat namísto cepínů vystřelovací kotvu pro lezení a houpání jako v TR Legend, Annivesary a Underwold. Ve hře mají být opět rozbočovače, tedy tzv. huby, a RPG elementy mají být více zredukované, tedy už zde nemá být craftění a lootování ale jen skilly pro dovednosti postavy. Jsem tedy zvědav zdali se toto časem potvrdí, či to byla jen něčí fantazie, nicméně tehdy, konkrétně konecem září, když se objevil tento příspěvek na redditu, tak byl v zápětí smazán. Myslím, že tam někdo psal, že je to propuštěný zaměstnanec ale to si nejsem už jistý. Každopádně, vzhledem k tomu, že na konci Shadow měla Lara dopis od Natly (v konečné scéně hry, která byla day one patchem odstraněna a nahrazena koncem jiným), usuzuji, že by se mohlo jednat o pravdivé informace z vývoje. Zde ona odstraněná scénka ve srovnání s tou co jí nahradila https://youtu.be/WkUs8nKehiw Lze si zde všimnout dopisu od Natly.