V Baldur’s Gate III už je možné hrát za čaroděje

Přístupná je také úplně nová lokace Grymforge. Early access obdržel dosud největší patch

Zdroj: Larian Studios
15. 10. 2021
Název hry: Baldur’s Gate III Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:

Fanoušci Baldur’s Gate, jásejte! Alespoň tak si překládáme slova mnoho slov od vývojářů z Larian Studios, jmenovitě pak od vedoucího designéra Swena Vinckeho. Třetí díl legendární ságy, který je přístupný od října loňského roku v programu předběžného přístupu, se totiž dočkal dosud největšího patche, který přidává další hratelnou postavu a úplně novou lokaci. Pokud vás tedy dráždí představa, jak by první z připravovaných aktů probíhal, kdyby byl ústřední postavou čaroděj, nebo jeho neméně okouzlující ženský protějšek, dostáváte nyní možnost to vyzkoušet. A co víc, rozběhnout se za dobrodružstvím můžete do nové oblasti Grymforge, ležící skryta v Underdarku. Ve skutečnosti jsou ale tato dvě velká lákadla jen špičkou ledovce doslova olbřímího patche, který vylepšuje celou myriádu dalších aspektů, opravuje chyby a vybalancovává dosavadní hratelnost, aby byla férová, adekvátně motivující a hlavně zábavná, což je podle Vinckeho dlouhodobě to nejdůležitější.

Pokud jste si zajistili early access koupením nehotové hry za plnou cenu 60 eur, pak máte pochopitelně k patchi instantní přístup, jen musíte počítat s tím, že vám stažení 60GB balíku může zabrat nějaký čas. Po nainstalování se ale ve hře změní více než 350 (!) položek, alespoň podle dostupného dokumentu o novinkách a provedených zásazích do hry tak, jak byl prezentován na Steamu. Patříte-li k zaníceným fanouškům, kteří už strávili v předběžném přístupu desítky nebo možná stovky hodin, pak vás určitě nadchnou věci jako vylepšený začátek dialogu, když se poprvé dostanete do jedné z místnosti v Dank Crypt nebo spuštění speciálního efektu zbroje Oak Fahter’s Embrace jen ve chvíli, kdy na hráče někdo útočí. Pro všechny ostatní si však vývojáři připravili neméně obsáhlé vypichování novinek a změn, které pak v rozhovorech pro několik herních magazínů podrobně rozebíral Swen Vincke. Jednoduše řečeno, je toho dost a vše se zdá být bez ohledu na odklad vydání naprosto v pořádku.

Očekávat můžete nové cutscény v Underdarku a Druid Grove, kompletně aktualizované animace pro rasu Githyaki nebo podporu turečtiny.

„Již několik měsíců bylo možné z kanceláří vývojářského týmu Larian Studios zaslechnout podivné zaříkávání, které bylo přerušováno jen tehdy, když někdo odešel vyzvednout doručené jídlo. Dnes se však náš tým vynořil ze své potemnělé hrobky,“ načínají vývojáři dlouhý blogový příspěvek ve značně uvolněném duchu. Popisují patch číslo 6 s podtitulem Forging the Arcane, který nad rámec zmiňované čarodějné třídy a nové lokace přináší také další zbraně, nabízí velké grafické vylepšení, orchestrální podkresovou hudbu a hodiny dalšího obsahu lákajícího k prozkoumávání. „Očekávat můžete také nové cutscény v Underdarku a Druid Grove, kompletně aktualizované animace pro rasu Githyaki nebo podporu turečtiny,“ dodávají vývojáři dále. Přeci jen se ale na dalších řádcích soustředí na to největší, takže pojďme k čarodějům.

„Čarodějové nejsou typičtí kouzelníci. Na rozdíl od vašich knižních čarodějů nebo černokněžníků vycházejí schopnosti našeho čaroděje zevnitř. Tato třída využívá svou vlastní skrytou sílu, aby v bitvě způsobila spoušť,“ představují vývojáři nově přidané povolání zejména těm, kdo nejsou příliš obeznámeni se světem Dungeons & Dragons. Právě na nich pochopitelně Baldur’s Gate III stojí, a jak potvrdil Vincke v rozhovoru pro britský Eurogamer, postupně do hry dorazí všech 12 tříd, která je možné najít v příručce pro hráče stolního D&D. Čarodějové přichází do hry s vlastními kouzly, jako jsou Horrific Visage, která způsobí nepřítelovo krvácení, Chromatic Orb zastupující devastující, takřka nukleární útok na jeden cíl, případně Crown of Madness, které přivede vybranou postavu k šílenství s možností útoku na své druhy. Tou nejdůležitější schopností čaroděje ale zůstává Metamagie – charakteristická schopnost, umožňující upravovat vlastní kouzla v boji, což činí z čaroděje poměrně dynamickou a nepředvídatelnou sílu. Tímto způsobem lze například zvýšit dosah nebo trvání kouzla nebo zasáhnout víc nepřátel najednou, což se nepochybně hodí i s přihlédnutím k tomu, že modifikovat lze i kouzla seslaná někým jiným.

Jak už pravděpodobně víte, vývojáři z Larian Studios přesně kopírují pravidla D&D, takže není žádným překvapením, že čarodějové přichází do Baldur’s Gate III se svými dvěma podtřídami, resp. původy. Zastoupena je jak divoká magie, tak i dračí rodokmen se svými specifickými vlastnostmi a souborem silných i slabých stránek. Čaroděj divoké magie je ovlivněn silami chaosu, které však tvoří základ jeho podstaty a nezdá se, že by s tím divocí čarodějové měli nějaký problém. Zástupci dračího rodokmenu pak většinou rádi připomínají, že jejich rodokmen vede až k nějakému mocnému čaroději z dávných dob, který uzavřel dohodu s drakem, nebo dokonce měl dračí rodiče. Hráč má proto šanci zvolit si na 1. úrovni draka, který mohl být jeho předkem a podle toho dále stáčet vlastní specializaci od chladných, přes kyselinová, až po ohnivá kouzla. Chrlit na vás ale další a další detaily z příručky D&D nehodlám – stejně jako to platí o všech ostatních mechanismech, zkuste si to sami, je to zábava!

Právě ve smyslu soubojů chtěli vývojáři z Larianu posunout zážitek o stupínek výš a nabízí teď nové taktické možnosti a způsoby, jak – doslova – vykuchat každého skřeta v okolí, která se na vás náhodou divně podívá.

Další důležitou věcí, která přibyla do předběžného přístupu, je již několikrát zmiňovaná lokace Grymforge. Jde o starobylou Sharranskou pevnost přístupnou přes Underdark, cestou přes Ebonlake. Nový region vás poprvé zavede za místa, kde early access končil a posune vás v příběhu zase o kousek dál do zlověstných jeskyní, kde stinné komnaty osvětlují řeky magmatu. Grymforge podle vývojářů slibuje hodiny a hodiny nového obsahu s novými úkoly, cutscénami, celou plejádou soubojů a postavami, které jste dosud nemohli v Baldur’s Gate III potkat. Pokud chcete mít lepší představu, jak nová místa ve hře vypadají, vývojáři samozřejmě poskytli nejen trailer, ale také výživnou dvouhodinovou porci hraní v podání koho jiného, nežli Swena Vinckeho. V brnění, samozřejmě! A ano, opět se jedná o 120 minut veselých náhod, vtipných okamžiků i vypjatých střetnutí, do kterých promlouvají další a další úpravy hry. Právě ve smyslu soubojů chtěli vývojáři z Larianu posunout zážitek o stupínek výš a nabízí teď nové taktické možnosti a způsoby, jak – doslova – vykuchat každého skřeta v okolí, která se na vás náhodou divně podívá. Přeloženo do hráčtiny, útoky na blízko můžete nyní přesněji cílit na jednotlivé části těla nepřátel a soustředit se na potenciálně nebezpečné části těl dřív, než přijdou ke slovu.

Psát a mluvit o Baldur’s Gate III by šlo ještě hodně dlouho, někdy je ale skutečně lepší podívat se na video nebo se rovnou pustit do hraní. A jestli jste RPG pozitivní, nemám pochyby, že vás řádky výše navnadí. Jen nezapomínejte na to, že Baldur’s Gate III je v předběžném přístupu, a to bez ohledu na 40 000 pozitivních reakcí na Steamu. I v aktuální verzi se nachází chyby a samozřejmě chybí značná část obsahu, na které vývojáři pracují v soukromí. Na to konto pak Swen Vincke naznačil, že Grymforge byl už dopředu považován za zálohu, kdyby se vývoj hry protahoval – což se momentálně děje a zatím nikdo nechce konkrétně slibovat žádný termín. Šéf Larian Studios ale prozradil, že momentálně na hře pracuje více než 350 lidí, což je v porovnání s loni uváděnými čísly o 100 zaměstnanců víc. Tři sta padesát lidí. To už je solidní základna a pevně věříme, že Baldur’s Gate III dorazí v co nejlepší kondici.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím