Update Xboxu Series zpřehlední fungování Quick Resume

Update Xboxu Series zpřehlední fungování Quick Resume

Hráči konečně poznají, která hra funkci podporuje. Vylepšeno bude i zpracování audia

Zdroj: Microsoft
20. 4. 2021

Už na startu nové generace Xboxu se funkce Quick Resume zdála jako skvělá inovace, která jde ruku v ruce s rychlostí SSD. Mezi rozehranými tituly na Xboxu Series X | S je možné přeskakovat v rámci sekund a vzhledem k tomu, že se stav daného titulu ukládá z operační paměti na SSD, je možné pokračovat v hraní i poté, kdy odpojíte konzoli od napájení. Kvůli blíže nespecifikovaným problémům ale Microsoft fungování Quick Resume krátce po uvedení Xboxu Series omezil a zatím se nezdá, že by plně vytěžil jeho potenciál. Vylepšení jsou však na obzoru a členové speciálního insiderského programu Alpha Skip-Ahead mohou testovat nové funkce, které Quick Resume pohledem uživatele značně zpřehledňují.

Nový firmware Xboxu by měl přijít s úplně novou záložkou, na níž bude možné Quick Resume a hry v něm zařazené spravovat.

Abyste rozuměli, stav rozehraných her, které podporují popisovanou funkci, se ukládá na systémem vymezené místo na SSD. Pokud místo dojde, aktuální hra nahradí tu nejstarší v pořadí a tímhle způsobem tituly neustále rotují. Faktem ovšem je, že nezřídka se rozehrané hry z disku smažou, někdy jednotlivé tituly nechtějí zálohu akceptovat a hráč nemá přehled, kolik jich vlastně je stále aktivních a kolik dalších se do přiděleného prostoru vejde, aniž by bylo nutné některou z „uložených pozic“ mazat. Nový firmware Xboxu by ale měl přijít s úplně novou záložkou, na níž bude možné Quick Resume a hry v něm zařazené spravovat. Podle popisu na webu Xboxu by mělo být také možné jednoduše zjistit, jestli aktuálně hraný titul Quick Resume podporuje, či nikoliv, což bylo dosud poněkud matoucí a hráči se mohli v podstatě orientovat jen tím, že se jim při opětovném spuštění dané hry objevil příslušný štítek v horním levém rohu.

Vylepšení Quick Resume ale samozřejmě není vše z možných vlastností připravovaného updatu. Jednou z větších novinek je i tzv. audio passthrough, tedy možnost nechat konzolí projet zvukový signál bez jakéhokoliv zpracování, o které se následně postará až příslušný hardware, ke kterému je konzole připojena. Týká se to multimediálních aplikací, stejně jako samotných her, jen musíte mít vhodnou sestavu a pamatovat na to, že ani Xbox Series, ani PlayStation 5 nenabízí na rozdíl od předchozí generace optický audio výstup. Funkce passthrough tak lze využít jedině v případě, máte-li dále televizi spojenou vlastním výstupem k soundbaru či sestavě reproduktorů, jinak zřejmě žádný výrazný rozdíl nepoznáte.

Kdy můžeme očekávat tato vylepšení v ostré verzi softwaru Xboxu Series, není v tuto chvíli známo, obvyklou praxí je ale několikatýdenní testování v rámci uzavřených skupin, po nichž přechází funkce do veřejné větve firmwaru.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru