První oficiální informace o Hazard Zone v Battlefield 2042

Po úniku všech detailů od insidera Toma Hendersona přichází první trailer a hrstka upřsnění

Zdroj: Electronic Arts
14. 10. 2021
Název hry: Battlefield 2042 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 19. 11. 2021 Platformy: , , , , Žánr:

Na dnešní odpoledne si vývojáři z DICE přichystali odhalení posledního velkého módu pro hru Battlefield 2042. Dosud jsme věděli o klasickém multiplayeru, z něhož si hráči mohli nedávno vyzkoušet režim Conquest na mapě Orbital, a speciálním sandboxovém módu Portal, v němž si mohou zájemci vytvářet vlastní hry a určovat pravidla boje. Chybějícím dílkem celé skládanky byl Hazard Zone, který má být v 17 hodin představen prostřednictvím prvního traileru. Pokud jste ale ochotní věřit informacím věrohodného insidera Toma Hendersona, detaily pro vás máme už nyní. Henderson se odvolává na ono očekávané video, které mohl vidět v předstihu a nad rámec jeho délky – přibližně 12 minut – vyzradil všechno podstatné. Po zveřejnění oficiálního traileru a informací ve velmi podrobném blogu můžeme konstatovat, že se Henderson skutečně trefil, několik drobností ale přeci jen zasluhuje bližší vysvětlení.

Update: Oficiální informace a první video

Video, o kterém Henderson mluvil – tedy 12minutový rozbor všech novinek – patrně sloužilo jen k prezentaci módu Hazard Zone pro novináře a influencery. Veřejnost se dočkala pouze krátkého traileru, který v zásadě potvrzuje vše, co je uvedeno níže na základě úniků. Dlouhý příspěvek na oficiálním webu Battlefieldu 2042 pak dává pochopitelně mnohem detailněji nahlédnout na specifika a zákonitosti Hazard Zone, byť nestojí ani v nejmenším proti tomu, co jsme mohli načerpat přibližně hodinu před prezentací od vývojářů. Zástupci DICE pouze blíže vysvětlují, že poté, kdy začne zápas, musí tým pomocí scanneru propátrat prostředí a lokalizovat některý z padlých satelitů. Poměrně velkou pozornost pak vývojáři věnují vojákům ovládaných umělou inteligencí, kteří zřejmě týmům živých hráčů značně zatopí. I ve videu je ostatně vidět poměrně nekompromisní přístup strážců spadlých satelitů a dá se očekávat, že AI nebude plnit roli hloupých terčů určených spíše k tréninku. DICE rovněž blíže vysvětluje, jak to bude s onou extrakcí pevných disků ze satelitů – nepůjde o upload dat, ale o skutečný únik celého týmu z mapy.

První bod pro vyzvednutí se otevře hned po startu zápasu, takže hráči, kteří si vyberou rychlé specialisty, budou mít navrch. Počítá se ovšem s tím, že před vyzvednutím proběhne bitva – vzhledem k tomu, že všichni hráči budou vědět, kde se bod nachází – což v mnohém připomíná i koncept odloženého Ghost Recon: Frontline. Když se nepodaří uniknout celému týmu, extrakce se nezdaří a své štěstí budou muset konkrétní hráči zkusit až při druhé únikové fázi. Ta se otevře ke konci zápasu a dá opět šanci jednomu týmu na úprk i s pevnými disky, které zaručujíc finanční odměnu, zvýšení úrovně a možnost lépe se vybavit do dalšího zápasu. Zdá se rovněž, že úplně každý zápas bude ve svém závěru ovlivněn níže popisovaným zásahem tornáda, které má změnit povahu boje a třeba i převážit misky vah, takže i na něj je nutné se připravit a počítat s jeho následky. A úplně poslední věc, která nad rámec uniklých informací vyplývá z oficiálního blogu – Hazard Zone nebude zatížen žádnými mikrotransakcemi a pay-to-win mechanismy.

Pokračuje původní zpráva

Jak vývojáři z DICE upozorňovali, Hazard Zone není battle royale, což potvrzuje i jmenovaný insider a hned vzápětí vysvětluje, o co půjde. Odvolává se na známé příběhové pozadí světa, v němž se Battlefield 2042 odehrává – někdo zničil přibližně 70 procent satelitů, což vedlo ke zničení důležité infrastruktury pro komunikaci či navigaci a na zem spadlá torza satelitů teď bezprizorně leží všude kolem. Vydávají se za ním jednotky vojáků, kteří mají jediný úkol – extrahovat informace z pevných disků a odeslat je na příslušné velitelství výměnou za peníze. Právě to bude hlavní náplní pro 32 hráčů na next-genu a PC, resp. 24 na PS4/Xbox One, kteří se nebudou snažit zlikvidovat své protivníky, ale maximum svého úsilí podřídit získání pevných disků. Podle Hendersona je budou bránit jednotky ovládané umělou inteligencí, takže když na střelbu dojde, bude to primárně v duchu pravidel PvE.

Pokud hráč zemře, ani tak to pro něj neznamená konečnou a jeho parťáci jej mohou oživit pomocí stanic rozesetých po mapě.

V momentě, kdy některý tým získá pevný disk, musí jej odnést na příslušné místo, odkud se dají data uploadovat. V takových momentech se však samozřejmě vystavuje riziku střetu s ostatními čtyřčlennými týmy a hlavní, o co v případných potyčkách půjde, bude právě výbava a ukradené disky. Jak Henderson upozorňuje, hráči mohou být vyřazeni z boje a spoluhráč je do zápasu vrátí standardním způsobem pomocí medkitu. Pokud hráč zemře, ani tak to pro něj neznamená konečnou a jeho parťáci jej mohou oživit pomocí stanic rozesetých po mapě. Jinak řečeno, o lidský život v Hazard Zone skutečně nejde – podstatné jsou peníze, které týmy získají z odeslaných dat a za které mohou následně kupovat lepší výbavu a připravovat se na další zápas.

Tomu má odpovídat i perzistentní mechanismus Hazard Zone, navázaný na vaší postavu. Za každou úspěšně provedenou extrakci dat stoupne hráčova úroveň o jeden bod a čím vyšší bude, tím levnější budou nákupy taktických upgradů. Těch má být ve hře 15 s tím, že první dva dostane každý zdarma – jedná se o základní výstroj a první odměnu. Následně ale bude možné za měnu – pojmenovanou Dark Market Credits – kupovat třeba zásobník na větší množství munice, token pro opětovné oživení spoluhráče, biometrický scan nebo pojištění aktuální výbavy, která vám zůstane do dalšího zápasu i v případě, když v tom předchozím selžete. Důležité také je, že do zápasů v Hazard Zone vstupují konkrétní specialisté, odlišující se od sebe postupně odemykatelnými skiny. Tým pak může být složen vždy jen z rozdílných specialistů, aby nedošlo na případné zneužívání jejich (příliš) silných vlastností a bylo dosaženo kýžené pestrosti.

Posledním střípkem od Toma Hendersona je potvrzení, že i v Hazard Zone mají hrát svou úlohu vrtochy počasí. Počítá se například s tornádem, které může do základu ovlivnit probíhající zápas a změnit povahu boje, na což už by ale měli být hráči připravení z ostatních módů. Tom Henderson se rovněž domnívá – i když se mu koncept Hazard Zone zamlouvá – že hráči stejně začnou střílet po všech ostatních a z hlavního úkolu, extrahovat data z pevných disků, se stane úkol sekundární. V takovém případě ale Henderson varuje, že hráči nezískají žádný prospěch z toho, když budou ostatní zabíjet. Snad vyjma oné možnosti převzít výbavu a potenciálně i nesený disk.

Stále ale pro jistotu čekáme na potvrzení, zda bude všechno tak, jak předeslal insider. Ačkoliv jde o věrohodný zdroj informací, video by mohlo pochopitelně přinést i názorné ukázky jednotlivých situací a nechat lépe pochopit záměr lidí z DICE. Zveřejněno bude už za několik minut.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím