Assassin’s Creed Mirage (Rift), Ubisoft, Ubisoft znovu připomíná, AC Mirage se vrací ke kořenům

Ubisoft znovu připomíná, AC Mirage se vrací ke kořenům

Předčasně uniklo další video. Potvrzuje například i speciální barevný filtr z prvního dílu

Zdroj: Ubisoft
10. 6. 2023
Název: Assassin’s Creed Mirage (Rift) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
5. 10. 2023
2024 (iOS)

Vývojáři z Ubisoftu si dávají v souvislosti s Assassin’s Creed Mirage záležet, aby i ti nejméně pozorní hráči pochopili, že se hra na rozdíl od posledních tří dílů Origins, Odyssey a Valhalla vrací ke kořenům. Tohle spojení se už stalo mottem připravované hry, která má být rozsahem menší nežli rozmáchlé díly z posledních let a nabídnout tradičnější hratelnost v duchu akční adventury. Ze hry jsme toho už viděli poměrně dost, známe také datum vydání, které připadá na 12. října, přesto Ubisoft dál vyzdvihuje některé z prvků a opět připomíná výše zmíněné. Assassin’s Creed Mirage se vrací ke kořenům. Potvrzuje to i nový vývojářský deníček, který nejprve předčasně unikl skrze sociální sítě, ale byl následně oficiálně zveřejněn i na kanálech Ubisoftu.

Tým lidí z Ubisoft Bordeaux si dává záležet, aby ve videu opakoval věci, které slyší rádi zejména fanoušci původních her. Příklon ke stealthu, pohyb převážně na ploše jediného města, plynulý parkour, těžší souboje a skutečná skrytá čepel, kvůli které se musí příslušný assassin vzdát svého prsteníčku. Basim, hlavní hrdina hry, zřejmě neváhá ani chvíli – ostatně, onu scénu můžeme zahlédnout hned v úvodu nového videa – a podle dalších záběrů se zdá, že Altaïrovi, coby jednomu ze svých následovníků, určitě žádnou historickou ostudu nezpůsobil. Na tomto místě se nicméně hodí připomenout, že se Mirage odehrává necelých 300 let před prvním dílem série a řada věcí může být jinak.

Vývojáři rozdělili video na tři tematické okruhy a v tom prvním se soustředí na parkour. Padlo obligátní tvrzení, že hráčům přejde rychle do krve, ale bude chvíli trvat, než si ho skutečně osvojí, proti jeho vyobrazení ale nemáme v podstatě žádné námitky. Pokud se Basim nebude automaticky přichytávat ke každému sloupu a průrvě ve zdi, mohla by to být fajn změna oproti Valhalle, kde na parkour v takové míře nedocházelo. Dáno je to samozřejmě i tím, že se Mirage odehrává v Bagdádu, kde je i dostatek budov, neřku-li výškových budov, takže si nepochybně milovníci hbitého zlézání všeho možného přijdou na své. Podle videa bude také důležitý rytmus a plynutí pohybů, aby se Basim nikde nezpomaloval a mohl se z úrovně ulice dostat třeba na střechu domu co nejrychleji. Za tímto účelem vývojáři upravili také animaci a připravili několik prvků, které milovníci série poznají, třeba jako možnost obtočit se kolem rohu budovy nebo rychle přeskočit překážku na zemi.

Chybět nebudou ani rychlé útoky z nejrůznějších kabinek či balkónků nebo využívání pestré výbavy například pro rychlé zmizení ze scény za pomoci kouřové bombičky.

Další nedílnou součástí je stealth, tedy kradmý postup a možnost využít té nejlepší možné příležitosti pro rychlý úder a ještě rychlejší návrat do bezpečí, aniž by si Basima kdokoliv všimnul. Vývojáři potvrzují prvky jako splynutí s davem nebo vyčkávání na lavičce, spojené samozřejmě s nenadálými výpady skrytou čepelí či jinou zbraní. Chybět nebudou ani rychlé útoky z nejrůznějších kabinek či balkónků nebo využívání pestré výbavy například pro rychlé zmizení ze scény za pomoci kouřové bombičky. Pořád by ale mělo platit, že Basim toho proti větší přesile příliš nezmůže, takže by hra měla přirozeně hráče navádět k tomu, aby kladl důraz na stealth a snažil se najít vhodnou cestu, při které mu bude hrozit co nejmenší nebezpečí. To jde pak ruku v ruce s vlastní asasinací důležitých cílů, ke které má údajně Basim možnost přistoupit, jak je hráči libo. Těžko soudit, nakolik volnosti skutečně dostaneme a zda se může Mirage v tomto ohledu přiblížit třeba sérii Hitman, nemít ale postup nalinkovaný a skutečně využít prostředí ve svůj prospěch, zní skutečně lákavě.

Na závěr si pak vývojáři nechali ještě jednu libůstku, která ještě zvýrazňuje jejich snahu dát hráčům zážitek, který měli s prvním či druhým dílem. Rozhodli se totiž, že umožní hráčům zapnout speciální desaturovaný a namodralý filtr, který přesně odpovídá podobě prvního Assassin’s Creed z roku 2007. Jde o zcela volitelnou součást nastavení, ale současně i příjemné pomrknutí, které by snad – doufejme – mohlo ve výsledku zaklapnout do celé skládačky. Zdá se totiž, že Mirage by se lidem z Ubisoftu mohl skutečně povést, více se zřejmě dozvíme v pondělí během Ubisoft Forward.

 

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru