Ubisoft právě oznámil remake Splinter Cellu

Celý projekt je teprve na začátku. Poběží na Snowdropu a nebude mít open-world

Zdroj: Ubisoft
15. 12. 2021

I když měl Ubisoft v průběhu roku nespočet příležitostí, kdy mohl zareagovat na dlouholetá přání hráčů a oznámit další hru ze série Splinter Cell, činí tak ve středu večer prostřednictvím příspěvku na oficiálním blogu. Jeho součástí je i video, které vysvětluje zejména motivaci, pustit se do vývoje remaku, který je tímto oficiálně oznámen. Vývoj vede studio v Torontu a podle dostupných informací je celý projekt teprve na začátku výrobního procesu.

O další hře se Samem Fisherem v hlavní roli se spekulovalo dlouhé roky. Sám Ubisoft ostatně vysílal řadu signálu, jako bylo obsazování zmíněného agenta do dalších her, vždy jsme ale postrádali očekávané oznámení a reakci na to, po čem hráči volali. Přání se ale teď – alespoň na papíře – stává realitou a podle všeho se skutečně začíná pracovat na remaku původní hry z roku 2002. „Hra bude od vytvořena od nuly na našem enginu Snowdrop, který pohání hry Avatar: Frontiers of Pandora a také připravované Star Wars,“ říkají vývojáři na úvod a slibují vizuální efekty i hratelnost nové generace. Další informace pak ve velmi obsáhlém interview i přiloženém videu přináší trojice vývojářů – creative director Chris Auty, producent Matt West a technický producent Peter Handrinos.

Remake, nebo remaster?

Na úvod rozhovoru dochází k vysvětlení, že vytvářet remaster 19 let staré hry se nezdál Ubisoftu a zmíněným vývojářům jako dobrý nápad. Už jen proto, kam se vše za ty roky posunulo a jak se posunul vkus hráčů, prý bylo zřejmé, že je potřeba přistoupit k nové hře zodpovědněji a vložit do ní mnohem více úsilí. Výsledek ale nemá být Matta Westa vzdálen původnímu konceptu a vývojáři se snaží zpracovat remake se vším respektem k původní látce. To mimochodem znamená, že nový Splinter Cell nehodí hráče do otevřeného světa, ale představí mu sérii úrovní, v nichž si bude muset s dostupnou výbavou a schopnostmi hlavního hrdiny poradit.

Je pro nás důležité odměnit hráče, kteří věnují čas pozorování, tvorbě svého plánu, používání gadgetů a kteří se s nepřítelem umí vypořádat kreativně.

Vývojáři se rovněž přirozeným způsobem vrací k mottu, které zdobilo původní hru – nová definice stealthové hry – což lze s ohledem na uplynulá dvě desetiletí vzít, oprášit a znovu použít na všeříkající popis aktuálních snah. „Je pro nás důležité odměnit hráče, kteří věnují čas pozorování, tvorbě svého plánu, používání gadgetů a kteří se s nepřítelem umí vypořádat kreativně,“ řekl Chris Auty. Vrcholem snažení každého z hráčů tak má i nadále být snaha projít celou úrovní, aniž by si Sama Fishera kdokoliv všiml, což je stejně příjemné jako poznámky ke zpracování herního světa.

Velké změny ve velkém Ubisoftu

K němu se vývojáři vrací také z toho důvodu, že jejich poslední hry se odehrávaly právě na velké otevřené mapě a návrat k uzavřeným lokacím berou jako velmi příjemné osvěžení. Údajně by to mělo znamenat, že každý čtvereční centimetr nového Splinter Cellu bude mít svůj význam, což doporučujeme nebrat úplně doslova, ale poselství vývojářů rozumíme. Je zkrátka diametrálně odlišné budovat open-world, ve kterém se může mnoho věcí stát náhodně, resp. jako výsledek herní logiky a hru, která může před hráče předložit předem jasně dané, ale tím pádem do detailu vycizelované momenty, na které fanoušci série rádi vzpomínají. Vývojáři také mluví o pověstné soupravě pro noční vidění – onom trojhlavňovém noktovizoru – který samozřejmě oslaví svůj návrat a spoustu úkolů a misí se kolem něj bude točit.

Ruku v ruce s herním zážitkem pak má jít technická stránka nové hry, která vychází z možností enginu Snowdrop. Jedná se o vlastní engine Ubisoftu, který pohání například The Division, ale také budoucí projekty zmíněné v úvodu. Oslovení vývojáři si pochvalují zejména rychlost, se kterou lze ve Snowdropu zkoušet a testovat nové postupy a vyhodnocovat, zda je dostatečně efektivní je použít pro finální hru. Je prý jen málo herních AAA enginu, které mají podobné vlastnosti jako Snowdrop a ve výsledku by to mohlo potenciálně urychlit celý proces vývoje.

Pokud jste ale nedočkaví a zajímá vás, jak remake původní hry od autorů Blacklistu dopadne, nemáme pro vás příliš dobré zprávy. Na hru si budete muset patrně ještě nějakou dobu počkat, protože vývoj je na samém začátku a vývojáři stále vhodným způsobem doplňují tým. „Budujeme nový tým, jako když jsme pobočku zakládali. K dispozici jsou místa technických vedoucích a další role napříč celým spektrem pracovních pozic,“ říká Handrinos. Až takoví lidé do kanceláří Ubisoftu Toronto dorazí a projdou výběrovým řízením, budou pracovat na hře, která má podle producentů zachovat ducha původní hry, ale propojit ho s lehkostí modernějších dílů. „Fanouškům chceme přinést něco nového, ale neustále je držet ve spojení s pocity, které měli před dvaceti lety, když toto mistrovské dílo hráli poprvé,“ dodává Handrinos. Jeho kolega Matt West nicméně dodává, že Splinter Cell bude pochopitelně nakloněný i nováčkům, na které ale zřejmě čeká něco trochu jiného, než na co jsou od této společnosti zvyklí.

Tak že by Ubisoft tváří v tvář vší kritice vůči free to play hrám, firemní kultuře či NFT z nedávné doby vykročil správným směrem?

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru