Ubisoft hovořil o novém Assassinovi, Skull & Bones i F2P

Na Beyond Good & Evil 2 se pracuje, ale není na dohled. 80 % investic jde do prémiových her

Zdroj: koláž/Vortex
21. 7. 2021

Společnost Ubisoft se v rámci poslední finanční zprávy podělila o celou řadu zajímavých detailů ze zákulisí. Na přetřes přišlo například Beyond Good & Evil 2, které je ve vývoji dlouhé roky. Přesto je podle francouzské firmy příliš brzy na to mluvit o tom, kdy vyjde. Vydavatel ale ujistil, že se na titulu stále pracuje. Hra totiž opakovaně chyběla v posledních letech na akcích Ubisoftu, vývojáři se jen sporadicky ozývali fanouškům a hlavní autor Michel Ancel už tým dokonce opustil.

Firma říká, že projekt pokračuje dobře, současně o něm ale odmítá mluvit, respektive svou komunikaci ve srovnání s předchozími roky spíš utlumila. Tahle značka je snad vážně “prokletá”. Jen telegraficky připomeneme, že Beyond Good and Evil 2 vzniká ve studiu Ubisoft Montpellier a oficiálně byl projekt oznámen v roce 2017. Jenže ve skutečnosti se na něm pracuje minimálně od roku 2007 a vývoj byl zjevně opakovaně restartován.

Obrovské potíže Skull & Bones?

S velkými problémy se nepochybně potýká také assassinský spin-off Skull & Bones. Ani v tomto případě není podle Ubisoftu oznámení data vydání na dohled. Titulu se ale budeme detailně věnovat v samostatném článku, protože magazín Kotaku publikoval rozsáhlé téma, v němž líčí, že Ubisoft už za vývoj utratil 120 milionů dolarů, že má hra obrovské potíže, potýká se s toxickým prostředím, chybějící vizí i opakovanými rebooty. Podle Ubisoftu je titul v alfaverzi a spekulace označil za nepodložené s tím, že mají jen demoralizovat tvrdě pracující tým.

Nedávno oznámená hra Assassin’s Creed Infinity má být teprve na začátku vývoje, ale Ubisoft jí velmi věří. Vydavatel přitom slibuje, že nabídne příběhové zážitky, na které jsou fanoušci zvyklí a že půjde o autentického Assassina. Je to prý ambiciózní a vzrušující projekt s potenciálem oslovit více fanoušků a vydělávat průběžně. Firma slibuje, že DNA ságy se nicméně novinka nezpronevěří.

Podle Ubisoftu investuje nyní 80 procent financí do prémiových her a zbývajících 20 do rozrůstající se nabídky free-to-play titulů.

Pokud jde o Assassin’s Creed Valhalla, Ubisoft slibuje hráče překvapit obsahem na další rok. Finanční ředitel Frédérick Duguet naznačil, že půjde o něco víc, než obvykle vídáme. S DLC Siege of Paris a interaktivní „encyklopedií“ Discovery Tour Viking Age tak rozšíření neskončí. Duguet dokonce zmiňuje roky dalšího obsahu. Je to podle něj poprvé, kdy se Assasssin’s Creed bude takto rozvíjet po delší dobu a díky tomuto live service modelu se má Valhalla stát tou vůbec nejúspěšnější hrou v celé sérii. Že bude titul dostávat DLC i roce 2022, vývojáři prozradili už v červnu.

Ubisoft si také pochvaluje novou strategii na poli free-to-play titulů. K těm nedávno oznámeným patří spin-off The Division s podtitulem Heartland a XDefiant, který se představil tento týden. Oba vycházejí z vesmíru spisovatele Toma Clancyho. V této souvislosti stojí za zmínku, že podle Ubisoftu investuje nyní 80 procent financí do prémiových her a zbývajících 20 do rozrůstající se nabídky free-to-play titulů.

Ubisoft má údajně kapacitu uspět na víc polích současně

Chce tak zřejmě ujistit hráče i akcionáře, že na jeho dosavadním byznysu se zase tolik nemění. V minulé finanční zprávě vzbudila právě pasáž o příklonu k F2P velké pozdvižení a to do té míry, že vedení posléze ještě výroky doplňovalo dalšími vysvětleními. Fakt, že se ale chce víc Ubisoft obout třeba do live service her, platí. Podle šéfa Ubisoft Yvese Guillemota mají kapacitu na to uspět na více polích současně.

Připomněl, že takto před lety uspěli na pro ně dříve neprobádaném území open world her s tituly jako Assassin’s Creed nebo Far Cry, kde nyní patří mezi ty nejúspěšnější. V live service hrách se zase opírají o zkušenosti s The Division, Rainbow Six, Ghost Recon, For Honor nebo The Crew. Do her jako The Division: Heartland a XDefiant se přitom měla firma pustit přibližně před dvěma lety.

Šéf Ubisoftu Yves Guillemot pochválil nedávno oznámený Steam Deck od Valve s tím, že je rád, že na trh míří nový hardware.

Podle Guillemota jde o přirozený vývoj ve snaze nabídnout kvalitní a široké portfolio, které nakonec osloví více lidí. Na poli free-to-play ale chtějí zjevně v Ubisoftu v první řadě využít stávající existující úspěšné značky a etablovat je také na nových trzích i platformách včetně mobilů.

Šéf Ubisoftu Yves Guillemot pochválil nedávno oznámený Steam Deck od Valve s tím, že je rád, že na trh míří nový hardware. Přirozeně ho budou sledovat a zajímat se o to, jakou pozornost mu věnovat. Na přetřes přišel i Netflix, který je podle Guillemota dynamickou společností, jež může ve hrách uspět. A dozvěděli jsme se rovněž, že hry The Division 2, Mario + Rabbids: Kingdom Battle, and Rabbids Party dostaly povolení vyjít v Číně.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím