Třetina vývojářů cílí na současné platformy i na next-gen

Z každoročního průzkumu GDC vyplývá, že nejoblíbenější platformou zůstává PC

Zdroj: Gearbox Software
26. 1. 2020

Každoroční vývojářská výstava Game Developers Conference se teprve chystá a konat se bude v San Franciscu ve dnech od 16. do 20. března, nicméně díky této akci můžeme procházet zajímavá data týkající se herního průmyslu už nyní. Výroční zpráva s názvem State of the Game Industry 2020 odhaluje zajímavé cifry týkající se postoje vývojářů k tvorbě titulů pro příští generaci konzolí, a to včetně konkrétních čísel.

Anonymizovaná data samozřejmě neodhalují jakkoli konkretizované údaje týkající se připravovaných titulů a detailů o nich, i tak z nich ale lze vyčíst mnoho zajímavých informací. Dozvídáme se například, že z oslovených vývojářů jich 34 % vyvíjí naráz pro současné platformy i pro ty teprve chystané. 22 % vývojářů pak cílí pouze na existující zařízení, 5 % vyhlíží jen next-gen konzole a 39 % uvedlo, že to v jejich podání ještě není rozhodnuto. 11 % z již vyvíjených next-gen titulů pak zamíří exkluzivně pouze na PlayStation 5 a o něco méně, 9 %, cílí prozatím jen na chystaný nový Xbox.

Za zmínku také stojí, že z hlediska atraktivity platforem vedou i nadále počítače. Takto to alespoň uvedlo 50 % oslovených vývojářů. 38 % poté jako svoji nejoblíbenější platformu uvedlo PlayStation 4 a o procento méně má nejraději Nintendo Switch. S tím také souvisí i to, že nejoblíbenějšími zařízeními pro virtuální realitu jsou Oculus Quest, Oculus Rift a HTC Vive. V současnosti pro tato zařízení v součtu vyvíjí 69 % z těch, kteří s virtuální realitou pracují. Pro srovnání lze dodat, že na PSVR aktuálně cílí pouze 10 % vývojářů. Kolem a kolem virtuální realitě jakožto technologii budoucnosti věří 25 % vývojářů, na druhé straně ale 32 % věří spíše takzvané vylepšené realitě, tedy AR.

A co na to hráči?

Současně s průzkumem mezi vývojáři probíhal také jiný i mezi samotnými hráči. Organizace Interactive Software Federation of Europe a GameTrack poptávaly u hráčů, co je v souvislosti s příchodem nové generace zařízení nejvíce zajímá. Osm tisíc respondentů pocházejících primárně ze západní Evropy svými odpověďmi příliš nepřekvapilo a 68 % z nich preferuje posun v otázce grafické stránky her. Pokud je řeč pouze o hráčích na konzolích, tak toto číslo naroste rovnou na 78 %. Za další pak jako důležité stránky vyžadující vylepšení hráči zmiňují kratší nahrávací časy, pohybové ovládání a zpětnou kompatibilitu. Otázka rozlišení pak pro hráče příliš důležitá není a podporu 8K vyhlíží pouze 40 % z nich, zde je ale třeba mít na paměti, že takový posun by pravděpodobně vyžadoval nový hardware u velkého procenta dotázaných. Zajímavé také je, že 58 % konzolistů považuje krabicové verze her stále za důležitou součást jejich kultury.

Samostatnou kapitolou a pro mnohé palčivou otázkou je věc oblíbenosti cloudového hraní. Stadia od Googlu není bez problémů a spuštění bylo všechno, jenom ne hladké. Google ale boj nevzdává a z minulého týdne například víme, že pro Stadii chystá rovnou 120 nových her. V řeči procentuálního zastoupení vývojářů pak z citovaného průzkumu vyplývá, že to pro ni aktuálně vyvíjí pouze 6 % dotazovaných vývojářů.

Závěrem se sluší dodat, že celkem bylo osloveno na čtyři tisíce tvůrců her, což určitě není malý vzorek. Mělo by se tedy jednat o směrodatnou ukázku toho, jaká situace v otázce postoje vůči novému hardwaru mezi vývojáři panuje. Zároveň lze díky velkému vzorku vývojářů interpretovat data tak, že současná generace hardwaru určitě nebude brzy opuštěná. Rozhodně tedy není na místě mít jakékoli obavy z toho, že by vývojáři po roce 2020 existenci Xbox One či PlayStationu 4 začali opomíjet. Kompletní citovanou zprávu naleznete zde.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru