The Outer Worlds, Private Division, The Outer Worlds nabídne humor i tradiční prvky RPG

The Outer Worlds nabídne humor i tradiční prvky RPG

Skutečný následovník Falloutu byl představen na PAX East a je rozhodně ve formě

2. 4. 2019
Název: The Outer Worlds Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , Žánr: , Datum vydání: 25. 10. 2019

Už nejednou jsme mluvili o tom, jak se vývojářům z Obsidianu podařilo perfektně načasovat odhalení svého sci-fi RPG The Outer Worlds. Tedy přesně do momentu, kdy se Fallout 76 rozpadal na kusy a spolu s tím dramaticky upadla i reputace Bethesdy, coby vývojářů i vlastníků licence na slavnou značku. Jako rajská hudba proto zněla slova lidí ze studia Obsidian, kteří mezi řádky naznačili, že ten skutečný Fallout i za přispění původních vývojářů prvního a druhého dílu vzniká u nich a hráči tohle poselství takřka ihned akceptovali. Od té doby až do minulého víkendu jsme ale ze hry viděli pouze několik krátkých záběrů a pod tíhou masivního očekávání začali vývojáři pozvolna upozorňovat na to, že The Outer Worlds bude ve skutečnosti poměrně malá hra a že hráči mají na celý projekt hledět realisticky. Pokud se však na základě těchto upozornění objevily jakékoliv obavy, vývojáři je rozpustili během 20minutové ukázky, kterou prezentovali v Bostonu na PAX East a poměrně skromně a bez přehnaných superlativů potvrdili, že The Outer Worlds má v rámci tradičního přístupu k danému žánru ty nejvyšší ambice.

Krásné a znepokojující město

První věcí, která musí hráče zákonitě zaujmout, je zvolený výtvarný styl. Ačkoliv jde o záležitost, kterou trailery reprezentují mnohem lépe než hratelnost, střelbu či náplň misí, ucelenější ukázka vyvolává vzpomínky na nedávno vydané Prey, ale ještě více na slavný Bioshock. Styl art deco se tu navíc misí s humorem, třeba v podobě plakátů na fiktivní propagandistické filmy, ale také s něčím znepokojujícím, kvůli čemu je většina míst zavřená a domy, z dálky působící majestátně a vyleštěně, jsou zblízka rozbité a plné děr. Atmosféra hry alespoň podle ukázky hodně těží z kontrastů a i když se The Outer Worlds nebude pravděpodobně řadit k těm nejlepším hrám po technické stránce, díky stylizaci jí mnoho nedostatků ochotně prominete.

Zároveň hra dává poměrně jasně najevo, kdo za ní stojí a v jakém žánru se pohybujete, bez ohledu na to, že se ukázka přibližně od poloviny zvrhne v bezhlavé zabíjení obyvatel města. Podle autorů hry je akční přístup veskrze volitelný a dialogy, které v prvních dvanácti minutách proběhnou, dávají spoustu prostoru k uplatňování nejrůznějších skillů, ať už se bavíme o schopnosti někoho o něčem přesvědčit, nebo se jednoduše vykecat z nepříjemné situace. Na tomto místě je nutné vzpomenout Pillars of Eternity, jakožto hru od Obsidianu, která doslova závisela na košatých dialozích, a jak je patrné, něco z toho se přenáší i do The Outer Worlds. V rámci rozhovoru tedy můžete vybírat z několika odpovědí, které ovlivní momentální situaci i vzdálenější části příběhu, ale to na druhou stranu není něco, co by hráči tradičních RPG neočekávali.

Převážně nevážně

Příjemným bonusem je nicméně humor, který se ve zmiňovaných Pillars i kvůli náladě tamějšího světa tolik neprojevoval a když už ano, tak v náležitě temných odstínech. Oproti tomu působí The Outer Worlds odlehčeně a odpovídat by tomu měla i náplň questů. V ukázce osloví skupinu hrdinů režisér Maverick Johnston a pozve je na casting jeho nového sci-fi filmu. Ve filmových studiích s řadou easter-eggů jsou už nachystáni další herci a začíná připravený dialog s jedním z antagonistů chystaného filmu. Odpovídat můžete libovolně, a i když vývojáři naznačili, že celá replika může po sérii odpovědí jednoduše skončit, místo ve filmu si zasloužíte jen pokud závěr zinscenované hádky náležitě procítíte. V tomto konkrétním případě tak zkrátka musíte skupinu herců postřílet, což se překvapivě režisérovi opravdu líbí a slíbí vám, že se již brzy ozve s připraveným kontraktem. Škoda jen, že quest dále nepokračuje, protože i na ploše takové malé legrácky si lze představit, kolik vrstev jednotlivé úkoly mohou mít a kam vás nakonec zavedou.

The Outer Worlds, Private Division, The Outer Worlds nabídne humor i tradiční prvky RPG

S modifikacemi ke hvězdám, nebo ne?

Není sporu o tom, že celá řada her i celých sérií těží z toho, nakolik je komunita ochotná plnit je nejrůznějšími modifikacemi a udržovat je při životě. Vývojáři z Obsidianu nicméně na PAX East řekli, že vzhledem k tomu, jak nová je pro ně práce s Unreal Enginem, nejsou pro ně modifikace The Outer Worlds momentální prioritou. Není tedy vyloučeno, že podpora nepřijde nikdy, ale vlastně bychom se ani nedivili, kdyby se vývojáři rozhodli tuhle možnost ignorovat úplně.

Když už byla řeč o skupině hrdinů, je také nutné dovysvětlit, že vás doprovází parťáci – v tomto případě drsňák Felix a neméně drsná Nyoko. Oba mají speciální útoky, které lze aktivovat na vybraného nepřítele a mimo akci se spolu baví (ačkoliv vývojáři ještě nemají natočené voice-overy), případně vystupují v dialozích. Podobně jako v jiných RPG, také v The Outer Worlds se budete starat o jejich výbavu i postupné vylepšování schopností, takže si budete moci partičku nasměrovat přesně tam, kam ji v souvislosti s vlastním stylem hraním potřebujete mít. Jestli se ale akci půjde zcela vyhnout, není momentálně zřejmé a jde pravděpodobně o jedinou věc, která nás po zhlédnutí ukázky trochu znepokojuje. Ačkoliv nechceme vynášet soudy ještě před tím, než hra vyjde, na akčních pasážích je jednoznačně vidět, že ani vývojáři je (momentálně) nepovažují za to nejdůležitější. Umělá inteligence se příliš chytře nechová a vše obaluje zvláštní chaos.

Taktika nade vše

Přesto jsme v akci mohli alespoň krátce vidět režim TTD (Tactical Time Dilation), který je variací na V.A.T.S. z Falloutu, umožňující zpomalit čas a přesněji zamířit. Zásahy do jednotlivých částí těla pak mají odlišné účinky, ačkoliv se končetiny, trup nebo hlava nezvýrazňují tak, jak jsme zvyklí právě z Falloutu. Těžko ale říct, jestli zde můžeme mluvit o krádeži myšlenky, vzhledem k tomu, že její původní vizi přivedl na svět tým, v němž figuroval i Tim Cain a Leonard Boyarsky, kteří se v Obsidianu starají o The Outer Worlds. Do určité míry se to týká i zbraní, ačkoliv tam je už autorská licence hodně benevolentní a není příliš velkým překvapením, že nás ve hře čeká standardní, leč místy trochu zvrácený arzenál. Ukázka nad rámec kulometu, brokovnice nebo útočné pušky prezentuje i speciální ruční zbraň, spadající do kolonky experimentálních. Mandibular Rearranger je na první pohled jen obyčejný kouřící obušek, pokud s ním ale někoho udeříte, snížíte jeho zdraví a zároveň… vyměníte hlavu. Ano. Vývojáři přiznali, že zbraň vznikla na základě bugu, který po zásahu jakoukoliv ruční zbraní přehazoval nepřátelům modely hlav a rozhodli se ji ve hře ponechat a máme prý očekávat, že podobných kousků ve hře najdeme více.

Pokud se budete často střetávat s jedním typem nepřátel, můžete z nich začít mít strach, což oslabí váš útok, ale díky tomu se dostanete ke schopnosti, která tuhle nevýhodu zneguje.

Poslední věcí, o které se toho ale bohužel na základě 20minutového dema nedá napsat příliš, je vlastní RPG systém. Několik pohledů do inventáře a stránek se statistikami jednotlivých postav neodhalilo nic zásadního, nicméně v samém závěru získají vývojáři možnost odemknout jeden perk výměnou za strach z konkrétního typu nepřátel, tzv. Flaw. Jde o systém, o kterém lidé z Obsidianu mluvili už během odhalení hry a má jít o neustálé vyvažování výhod a rizik, plynoucích ze soubojů. Pokud se tedy budete často střetávat s jedním typem nepřátel, můžete z nich začít mít strach, což oslabí váš útok, ale díky tomu se dostanete ke schopnosti, která tuhle nevýhodu zneguje a pravděpodobně i něčím předčí. Jak přesně a hluboce ale bude tento systém fungovat, budeme moci pravděpodobně zjistit až z vlastního hraní.

Už nyní je jisté, že se hra objeví na E3, ať už na konferenci Microsoftu, který Obsidian vlastní, nebo na PC Gaming Show. A vzhledem k tomu, že by hra měla podle dosavadních indicií a úniků ze SteamDB vyjít už letos v létě, je pravděpodobné, že vám dojmy přineseme velmi brzy. Zároveň je také ale nutné připomenout, že si Obsidian vybral pro distribuci své hry Epic Games Store a Microsoft Store, proto se ji na Steamu hráči dočkají až v roce 2020, jak ostatně produktová stránka hry dává už nyní najevo. Vedle PC verze ale hra pochopitelně vyjde i na PS4 a Xbox One, kde bude distribuce a prodej probíhat standardními způsoby.

Nahlásit chybu v článku

10

Napsat komentář

Další články
Nahoru