Team Asobi se představuje jako nové samostatné studio

Z popela Japan Studio vstává jediná zbývající původní divize. Autoři Astra roztáhnou křídla

Zdroj: Sony
3. 6. 2021

V návaznosti na rozhovor s šéfem PlayStation Studios Hermenem Hulstem se na PlayStation Blogu představilo fanouškům také staronové studio Team Asobi. Jak už jsme vás dříve informovali, s koncem Japan Studio se měla koncentrovat veškerá aktivita kolem této dřívější interní divize a stát se z ní samostatný tým. A to se také stalo. O Asobi mluvil už Hermen Hulst a označil jej za důležitou součást rodiny PlayStation s japonskými kořeny podobně jako Polyphony Digital.

Studio se nejen osamostatnilo, ale dostalo také vlastní nové logo a jeho podobu samozřejmě ovlivnil Astro.

Team Asobi sídlící v Tokiu má vyvíjet prvotřídní hry s ambicí oslovit hráče všeho věku a po celém světě. Už Hulst naznačil, že se můžeme dočkat návratu Astro Bota, který je s Asobi neodmyslitelně spjatý. V samostatném článku na PS Blogu se pak objevily další detaily. Studio představil jeho ředitel a kreativní šéf Nicolas Doucet. Team Asobi podle něj roztahuje křídla a rozrůstá se. Je to prý velmi vzrušující období a vývojáři se těší na tuto novou kapitolu. Při této příležitosti chtěli poděkovat fanouškům za jejich dlouholetou podporu.

I když se tým zvětšuje a zkusí i větší věci, jejich mise podle Douceta zůstává stejná – přinášet kouzlo PlayStationu, inovaci a vykouzlit lidem úsměv na tváři s pomocí zábavných a barevných titulů pro všechny. Studio se nejen osamostatnilo, ale dostalo také vlastní nové logo a jeho podobu samozřejmě ovlivnil Astro. Autoři spustili vlastní sociální účty na Twitteru i Instagramu a podělili se také o svůj příběh a trochu historie.

Tato skupina se dala prvně dohromady v roce 2012, asi rok před vydáním PS4. Tehdy pracovali na různých technologických demech, která měla demonstrovat, čeho je nový hardware schopný. Jednoho dne si jeho vývojáři sedli a rozhodli se, že potřebují jméno – něco, co by jim připomínalo, co je podle nich to nejdůležitější na každé hře. Má to být skvělá hratelnost a zábava. Slovo “Asobu” v japonštině znamená hrát, a tak vzniklo Asobi. Podle Douceta to je překvapivě padnoucí a dobře znějící jméno.

S PS4 dorazil na trh The Playroom (2013) a k headsetu PlayStation VR zase The Playroom VR (2016). O pár let později autoři vydali VR plošinovku Astro Bot: Rescue Mission (2018) a nakonec Astro’s Playroom (2020). A teď se z týmu stává další plnohodnotné first party studio pod křídly PlayStationu. Autoři sází na potěšení ze hry, precizní ovládání, využití nového ovladače, humor i technologické experimenty. Protože sídlí v Tokiu, většinu zaměstnanců tvoří Japonci, ale v týmu mají i lidi z dalších zemí – Anglie, Německa, Francie, Skotska, Jižní Koreje, Španělska nebo Kolumbie. Podle Douceta je důležité mít smíšený tým, protože to pomáhá vytvářet hry, které jsou univerzální. Všichni ale sdílejí stejnou lásku k Japonsku, jeho kultuře i jídlu.

Pravděpodobně o nich uslyšíme častěji, budou tvořit větší hry a nemusí to být zdaleka jen tituly s Astrem v hlavní roli.

Doucet říká, že Team Asobi definovala také technologie. Vývojáři jsou na ni vysazení, ale současně chápou, že jen technologie sama o sobě nestačí a je pouze vstupním bodem. Musí být přeměněna v něco kouzelného, aby měla skutečný smysl. Proto si autoři tak rádi hrají třeba s ovladačem DualSense, který pomohli i navrhnout, a objevují jeho nové možnosti. Celý tým tvoří podle Douceta opravdoví hráči, kteří milují všechny možné žánry.

Bude moc zajímavé zjistit, s čím Asobi v budoucnu přijdou, když se teď stávají plnohodnotným týmem. Pravděpodobně o nich uslyšíme častěji, budou tvořit větší hry a nemusí to být zdaleka jen tituly s Astrem v hlavní roli. Smutek nad ztrátou Japan Studio ale ve mě přetrvává, i když chápu, že z pohledu vedení Sony asi netvořilo v posledních letech takové blockbustery s globálním publikem jako jiné first party týmy. Ale ne každá hra musí mít nutně parametry hollywoodského trháku…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru