branding
Scorn, Ebb Software, Tajuplný Scorn nás vezme do světa „Vetřelce“

Tajuplný Scorn nás vezme do světa „Vetřelce“

Biomechanický horor ze Srbska je ve vývoji 7 let. Inspirovali ho H. R. Giger a Beksiński

Zdroj: Ebb Software
22. 10. 2020
Název: Scorn Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , ,
Datum vydání:
14. 10. 2022
3. 10. 2023 (PlayStation 5)

Scorn nepochybně patří mezi hry, kterých jakmile si jednou všimnete, už je vždycky spolehlivě poznáte a dobře si je zapamatujete. Vděčí za to mimo jiné skutečnosti, že jeho autory inspirovali výtvarníci H. R. Giger a Zdzisław Beksiński. Stejná dvojice, k níž se mimochodem hlásí i polské studio Movie Games Lunarium s erotickým hororem Lust from Beyond. Scorn ale nepochází z Polska, nýbrž ze Srbska. Jeho vývojáři z týmu Ebb Software sídlí v Bělehradu. Samotné studio bylo založeno před sedmi lety s tím, že jeho vývojáři chtějí dělat jiné hry.

A to se jim opravdu může povést. Scorn totiž je jiný. Na hře momentálně pracuje 40 lidí na plný úvazek a řada dalších se pak podílí coby nezávislí spolupracovníci. Jedná se o atmosférický akční first person horor zasazený do výrazně stylizovaného světa. Prostředí má působit znepokojivým dojmem a každá lokace má přijít s vlastním příběhem, hádankami i postavami.

Gigerův groteskní biomechanický surrealismus tu na nás vykukuje na každém kroku a milovníci jeho díla musí při pohledu na Scorn vrnět blahem.

Zdejší svět máme zkoumat nelineárním způsobem, budeme objevovat nová místa, schopnosti i získávat další zbraně. Veškerý příběh chtějí autoři vyprávět přímo ve hře a obejít se bez tradičních cut scén. Všechno v prostředí má přitom podle nich nějaký smysl a důvod, který musíme sami rozluštit. Budeme používat nejrůznější předměty i zařízení a vývojáři slibují, že u toho budeme cítit skutečný kontakt s okolním světem.

Tak jako v řadě jiných hororů i tady se budeme potýkat s omezenými zdroji a municí. Musíme se prý dobře rozhodnout, kdy se pustit do souboje a kdy bude naopak výhodnější dát se raději na útěk nebo se před nebezpečím schovat. Bude údajně potřeba osvojit si různé styly hry, abychom uspěli. Celá hra je přitom nesmírně ovlivněna zmíněnými umělci. Zejména Gigerův groteskní biomechanický surrealismus tu na nás vykukuje na každém kroku a milovníci jeho díla musí při pohledu na Scorn vrnět blahem. Není těžké uvěřit tvrzení týmu, že svět je dalším hrdinou hry.

Pokud vám přijde, že toho ale o titulu a hratelnosti navzdory dlouholetému vývoji mnoho nevíme, nemýlíte se. Autoři záměrně ponechávají hráče v nejistotě, abychom měli k dispozici stejně málo informací jako samotný hrdina, který je vržený do neznáma. Scorn pohání technologie Unreal Engine od Epicu a míří na PC i Xbox Series S a X. Microsoft má konzolovou exkluzivitu a vývojáři se nechystají podporovat ani dosluhující generaci, protože podle svých slov nechtějí dělat žádné grafické ústupky.

Titul je ve vývoji opravdu velmi dlouho a opakovaně se posouvalo předpokládané datum vydání. Teaser trailer autoři vydali už v roce 2016, ale první pre-alfa záběry jsme spatřilo dokonce ještě v roce 2014. Ebb Software přesto stále nechtějí říct, kdy by mohla ambiciózní novinka vyjít, dokud si nebudou termínem stoprocentně sami jistí. Původně hra měla vyjít na dvě části, později se ale studio rozhodlo od tohoto plánu upustit.

Scorn prošel už v roce 2017 úspěšně kampaní na Kickstarteru.

Tým ostatně otevřeně přiznal, že zdlouhavý vývoj mají na svědomí kromě jiného opakované vážné problémy s financováním projektu. A to navzdory tomu, že Scorn prošel už v roce 2017 úspěšně kampaní na Kickstarteru. Ta první z prosince 2014 ještě neuspěla. Finanční stabilitu dopřál autorům až v roce 2018 investiční fond Kowloon Nights.

Ke Scornu jsme se teď vrátili mimo jiné i proto, že jeho vývojáři zveřejnili prostřednictvím kanálu Xboxu na YouTube nové skoro 14 minut dlouhé video přímo ze hry. Po podobných gameplay záběrech přitom fanoušci velmi dlouho volali. Tak si je užijte a nezapomeňte nám napsat, jak se vám Scorn zatím líbí.

Nahlásit chybu v článku

10

Napsat komentář

Další články
Nahoru