Journey Beyond the Edge of the World, Markus Koepke, Tajuplná adventura nás vezme na rozbouřené moře

Tajuplná adventura nás vezme na rozbouřené moře

Journey Beyond the Edge of the World tak trochu připomíná Return of the Obra Dinn

Zdroj: Markus Koepke
3. 2. 2024
Název: Journey Beyond the Edge of the World Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:

Vždycky mi udělá radost, když v té záplavě mainstramových titulů, o kterých píšeme každý den, najdeme čas na něco trochu jiného. Tentokrát se mi povedlo k jednomu takovému projektu, který mě v týdnu zaujal, vrátit až o víkendu. Ale myslím, že pozornost zasluhuje. Titul, který vám chci představit, se jmenuje Journey Beyond the Edge of the World a pracuje na něm jediný nezávislý vývojář Markus Koepke. Musím se přiznat, že moji zvědavost vzbudil trailer, který mi několika motivy zpočátku evokoval skvělou hru Return of the Obra Dinn. A vlastně i po bližším prozkoumání myslím, že s ní má novinka leccos společného.

Má se jednat o atmosférickou first person adventuru, v níž se ocitneme na palubě rybářské lodi, která se bezcílně plaví oceánem. Nevíme, kdo jsme, ani to, jak jsme se sem dostali. A slyšíme podivný zvuk vycházející z můstku. Budeme řešit hádanky – skutečné hádanky, zdůrazňuje autor – a pokusíme se rozluštit tajemství zdejšího surrealistického příběhu. Máme zkoumat loď, opravovat její různé poškozené části a odemykat si další části vyprávění. Samotná prezentace příběhu má být unikátní kombinací vyprávění, hudby a prostorového zvuku.

Posádku vede záhadný a tajnůstkářský cizinec, který před všemi skrývá skutečnou podstatu výpravy.

Autor ale přeci jen prozrazuje o zápletce už nyní trochu víc, respektive o jejím začátku. Píše se rok 1953 a vyřazená rybářská loď v časných ranních hodinách opouští přístav v Hamburku, aby se vydala na cestu neznámo kam. Posádku na palubě tvoří nesourodá skupinka složená z rybářů, drobných kriminálníků, vědců a umělců. Vede je záhadný a tajnůstkářský cizinec, který před všemi skrývá skutečnou podstatu výpravy.

Budeme svědky surrealistických výjevů, po nichž se loď ocitne v bouři a všichni na palubě se ztratí. Všichni až na vás. Jste rybář, který se nedobrovolně vydává na cestu, aby odhalil její skutečný cíl a pronikl do vlastní rozbouřené myslí. Loď má být interaktivní a hádanky čím dál složitější. Věci, které budeme nacházet, nám řeknou víc o členech posádky, jejiž přízraky se budou objevovat kolem vás, i celém dobrodružství.

Přiznávám, že k titulu mě přilákala i jeho stylizace. Autor vsadil na low poly rozpixelovaný vzhled, který má ale doplňovat atmosférické nasvícení, moderní vizuální efekty a realistická simulace vody. O prostorovém zvuku už byla řeč a bude fungovat na jakýchkoli sluchátkách. Díky něm nás konkrétní zvuky dovedou ke vzpomínkám, které nám umožní procházet časem a řešit další hádanky.

Příběh mají pomoci vyprávět i ambientní hudební skladby. S každou vyřešenou kapitolou se pak loď a její okolí změní. Markus Koepke uvedl, že tohle je zdaleka nejambicióznější projekt, na jakém kdy pracoval. Vývoj ale podle něj pokračuje dobře a ještě letos by se chtěl podělit o další podrobnosti. Autora můžete mezitím sledovat na Discordu, kde slibuje pravidelně ukazovat nějaké novinky.

Spuštěný byl ale také oficiální web, účet na Instagramu, Twitteru či Facebooku. Hra v tuto chvíli vzniká jen pro Windows, Mac a Linux a vyjde na Steamu, kde už má rovněž svůj profil.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru