Systémová hláška Xboxu má značit zájem Microsoftu o VR

Objevila se při testování nových sluchátek. Nemusí však znamenat přípravu vlastního VR

Zdroj: Microsoft/HP
16. 3. 2021

Na dnešní den připadá zahájení prodeje nových bezdrátových sluchátek k Xboxu a společně s tím se pochopitelně objevují první recenze. Vybraní novináři měli možnost headset testovat několik uplynulých dní, kdy ovšem mohli přijít do styku s teprve předfinální verzí ovládacího softwaru, resp. aplikace v rozhraní konzole. A právě odsud přichází zpráva, která zřejmě poodkrývá budoucí plány Microsoftu. Jak informuje italská redakce IGN, po propojení sluchátek s konzolí přiloženým USB kabelem se objevilo systémové upozornění, které se sluchátky nijak nesouvisí. Vyzývalo totiž uživatele k aktualizaci připojeného VR headsetu a toto spojení se následně objevilo na dalších tlačítcích při potvrzení první volby.

Update 17. 3.: Mluvčí Microsoftu ve svém vyjádření pro magazín The Verge uvedl, že se společnost v tuto chvíli opravdu řešením VR pro konzoli Xbox nezabývá. Systémovou hlášku označil za chybu v lokalizaci italského rozhraní konzole.

Pokračuje původní zpráva: Novinář Giovanni Marrelli proto ve svém článku uvádí, že se podle něj nemůže jednat o chybu či náhodu a upozornění považuje za důkaz, že Microsoft bez ohledu na oficiální odmítavý postoj k VR na Xboxu skutečně něco chystá. Na tomto místě je nutné připomenout zejména vyjádření Phila Spencera z února loňského roku, kdy v podcastu Gamertag Radio tvrdil, že neexistují žádné plány na podporu jakéhokoliv řešení virtuální reality na konzoli od Microsoftu. Odvolával se i na své dřívější výroky o nezájmu hráčů o VR na Xboxu, protože prý mají dobře vědět, kam se v případě hraní ve virtuální realitě obrátit. Čili ani s přihlédnutím ke konkurenční výhodě Sony a jejich PlayStation VR se nezdálo, že s Microsoftem něco v tomto uvažování hne, a to až do zveřejnění inkriminované fotografie italského IGN.

Zdroj: IGN Italy

V úvahách, jak se Microsoft staví k VR, případně co v zákulisí připravuje, bychom ale zůstali velmi obezřetní. Rozhodně bychom si netipnuli, že se Microsoft pustil do vývoje vlastního zařízení – jedná se o logisticky i finančně náročný proces, který jde navíc proti aktuální filosofii redmondské společnosti na poli her. Hardware je sice důležitý a čím víc se prodá konzolí Xbox, tím lépe, orientace na software, služby a cloud je ale jasně čitelná a nemyslíme si, že by se Microsoft stavěl proti ni dalším zařízením. Na druhou stranu si ale umíme představit, že by mohla v blízké budoucnosti přijít podpora zařízení Windows Mixed Reality, případně VR zařízení jako takových. Určitou logiku by to dávalo i ve spojitosti s chystaným uvedením Flight Simulatoru na konzoli, který VR režim nabízí a původně se s ním na PC počítalo po omezenou dobu pouze pro headset HP Reverb G2 – vlajkovou loď zmiňovaného WMR.

Jde ale pochopitelně pouze o nepodložené úvahy, které se v blízké budoucnosti nemusí zhmotnit. Mnohokrát jsme se ale z dat firmwaru konkrétních zařízení dozvěděli o novinkách, které byly posléze implementovány a posun od radikálního odmítání k softwarové podpoře by nemusel Microsoft tak bolet. Ostatně, sám Spencer ve vzpomínaném rozhovoru přeci jen řekl, že nikdy nezavírají oči před tím, kam se herní branže ubírá a je tudíž možné, že stanovisko přehodnotil.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru