Switch je třetí nejprodávanější konzolí od Nintenda

Prodeje překročily hranici 52 milionů kusů a nebudou ustávat, říká japonská firma

Zdroj: Nintendo
30. 1. 2020

Ačkoliv většina světové populace oslavila 1. ledna vstup do nového roku, účetní oddělení velkých firem teprve uzavřela druhé, či třetí čtvrtletí. Obvyklý posun finančního roku vůči standardnímu kalendáři tak v závěru ledna zpravidla přináší výsledky prodejů v období od října do prosince, což je pro herní firmy – jak sami jistě víte – nejexponovanější období. A zatímco v Microsoftu se mohou pochlubit klesajícím zájmem o Xbox One, způsobeným očekávaným příchodem nové generace, v Nintendu slaví. Hybridní konzole Switch totiž dokázala v historickém žebříčku přeskočit konzoli SNES a dostala se ve smyslu prodaných kusů na třetí místo za NES a Wii. Jen pro upřesnění se ale sluší dodat, že pokud bychom do žebříčku zahrnuli i handheldy, připadlo by Switchi místo sedmé.

Největší úspěch zaznamenal Pokémon Sword and Shield s více než 16 miliony prodanými kusy.

Teď už ale ke konkrétním číslům – ve zmiňovaném období prodalo Nintendo 10,8 milionů kusů Switche a s celkovým počtem 52,48 milionů konzolí v oběhu tak překonává SNES s 49,1 miliony prodanými kusy. Zasazeno do kontextu se stejným obdobím, ovšem v roce 2018, si navíc Nintendo polepšilo o necelý milion a právě odsud pramení přesvědčení, že i poslední čtvrtletí fiskálního období bude úspěšné. Nintendo dokonce upravilo svou předpověď a tvrdí, že v dohledné době nebudou ustávat, čili namísto očekávaných 18 milionů prodaných kusů za celý rok (momentálně 17,74 milionů) překonají prý prodeje do konce března hranici 19,5 milionů.

Dařilo se nicméně i na poli prodeje her, kde počet prodaných kusů jednotlivých titulů vzrost v porovnání s rokem 2018 o rovných 30 procent na hodnotu 123 milionů kusů. Největší úspěch zaznamenal Pokémon Sword and Shield s více než 16 miliony prodanými kusy a stranou nesmí stát ani Luigi‘s Mansion s 5,37 miliony nebo The Legend of Zelda: Link‘s Awakening s 4 miliony. Ještě zajímavější je pak úhrn tržeb, které v součtu za uplynulých devět měsíců do konce prosince loňského roku činily přes 9 miliard dolarů. Ve smyslu výnosu si pak Nintendo přišlo na necelé 2,5 miliardy dolarů a potvrdilo tím svou silnou pozici, kterou z České republiky nemusíme vnímat tak silně jako v případě Sony a Microsoftu.

V souvislosti s aktuálními trendy pak pochopitelně vzrůstá i zájem o digitální distribuci, odrážející se i zde ve vyšších tržbách nežli v roce 2018. Na druhou stranu je ale nutné zmínit, že bez ohledu na snahu Nintenda vstoupit také do prostoro mobilních her, zůstávají Switch a hry pro tuto konzoli 95procentím strůjcem veškerých příjmů Nintenda.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru