Podobná situace, jaká momentálně panuje ve studiu Creative Assembly, se týká rovněž vývojářů z Frontier Developments. Řeč je o přehodnocení přístupu k vyvíjeným hrám na základě úspěchu, resp. neúspěchu posledních titulů. A zatímco u Creative Assembly bylo hybatelem změn a navracení starých pořádků zrušení online akce Hyenas, u Frontieru se jím stal výbuch strategie Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin. Jak podotýká například magazín IGN, podle dat portálu SteamDB hrají hru na platformě od Valve pouhé desítky hráčů – v době psaní této zprávy 89 hráčů – což je daleko za očekáváním i stran toho, z jak silné značky tituly vychází. Není proto překvapením, že studio vydalo vlastní prohlášení, ve kterém neúspěch titulu komentuje a přidává informaci o tom, že končí s experimentováním a vrací se k titulům, které Frontieru vyšly. Jmenovitě hry jako Planet Coaster, Planet Zoo nebo Jurassic World Evolution.
Frontier Developments has issued a trading update following poor launch sales of Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin. https://t.co/mYGWDUN9Fn pic.twitter.com/7QPyVq6q7b
— IGN (@IGN) November 27, 2023
„Při uvedení hry nás potěšilo, že hra Realms of Ruin získala převážně pozitivní hodnocení od herních kritiků i hráčů, nicméně dosavadní prodeje byly nižší, než se očekávalo,“ uvádí studio. Vyjadřuje také optimistické přesvědčení, že se díky pokračující podpoře hry a přípravě nového obsahu v podobě placených DLC může situace zlepšit, nic to ovšem nemění na tom, že ambiciózní plány na diverzifikaci celého portfolia nevyšly. Řeč je v první řadě o snaze figurovat také jako vydavatel her partnerů třetích stran, ale také o zásah do jiných herních žánrů, což podle vyjádření studia nepřineslo očekávaný úspěch. V důsledku toho se proto bude studio znovu zaměřovat na tzv. CMS hry, tedy kreativní manažerské simulace, jakými jsou v úvodu zmiňované tituly ze série Planet nebo právě Jurský svět. Rozhodnutí padlo také proto, že právě v této videoherní oblasti může dle vyjádření studia nabídnout Frontier odborné znalosti, které ve finále povedou k silnějším a hlavně předvídatelnějším výnosům.
Návrat k vývoji podobných titulů má motivovat i skutečnost, že si zmíněné tituly údajně stále vedou velmi dobře a každá z nich vygenerovala studiu přes 100 milionů dolarů v příjmech. Dohromady to má být víc než půl miliardy dolarů, což samozřejmě potvrzuje i ziskovost všech těchto projektů, dokonce vždy do jednoho měsíce po vydání. Není se proto čemu divit, že Frontier ve svém prohlášení už obecně slibuje tři podobné tituly v nadcházejících třech letech a potvrzuje, že vedle nic se bude věnovat vývoji i podpoře portfolia stávajících her. Tam spadá Elite Dangerous, zmiňovaný Warhammer, ale také F1 Manager, který však nebyl v tiskovém prohlášení zmíněn na žádném jiném místě, pomineme-li poznámku o nezahrnutí poplatku za F1 Manager 2023 od Microsoftu pro uvedení v Game Passu do tabulky s volnými prostředky studia. Vede to k přesvědčení, že i tento titul, který nedosáhl v recenzích na příliš vysoké známky a na Steamu ji v tuto chvíli hraje 800 lidí. Samozřejmě, titul je dostupný v Game Passu a obecně na konzolích, jako ukazatel určitého trendu ale Steam funguje.