Studio Frontier se vrací ke hrám jako Planet Coaster

Studio Frontier se vrací ke hrám jako Planet Coaster

Důvodem změny strategie je neúspěch Warhammeru. V ohrožení je i série F1 Manager

Zdroj: Frontier Developments
30. 11. 2023

Podobná situace, jaká momentálně panuje ve studiu Creative Assembly, se týká rovněž vývojářů z Frontier Developments. Řeč je o přehodnocení přístupu k vyvíjeným hrám na základě úspěchu, resp. neúspěchu posledních titulů. A zatímco u Creative Assembly bylo hybatelem změn a navracení starých pořádků zrušení online akce Hyenas, u Frontieru se jím stal výbuch strategie Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin. Jak podotýká například magazín IGN, podle dat portálu SteamDB hrají hru na platformě od Valve pouhé desítky hráčů – v době psaní této zprávy 89 hráčů – což je daleko za očekáváním i stran toho, z jak silné značky tituly vychází. Není proto překvapením, že studio vydalo vlastní prohlášení, ve kterém neúspěch titulu komentuje a přidává informaci o tom, že končí s experimentováním a vrací se k titulům, které Frontieru vyšly. Jmenovitě hry jako Planet Coaster, Planet Zoo nebo Jurassic World Evolution.

„Při uvedení hry nás potěšilo, že hra Realms of Ruin získala převážně pozitivní hodnocení od herních kritiků i hráčů, nicméně dosavadní prodeje byly nižší, než se očekávalo,“ uvádí studio. Vyjadřuje také optimistické přesvědčení, že se díky pokračující podpoře hry a přípravě nového obsahu v podobě placených DLC může situace zlepšit, nic to ovšem nemění na tom, že ambiciózní plány na diverzifikaci celého portfolia nevyšly. Řeč je v první řadě o snaze figurovat také jako vydavatel her partnerů třetích stran, ale také o zásah do jiných herních žánrů, což podle vyjádření studia nepřineslo očekávaný úspěch. V důsledku toho se proto bude studio znovu zaměřovat na tzv. CMS hry, tedy kreativní manažerské simulace, jakými jsou v úvodu zmiňované tituly ze série Planet nebo právě Jurský svět. Rozhodnutí padlo také proto, že právě v této videoherní oblasti může dle vyjádření studia nabídnout Frontier odborné znalosti, které ve finále povedou k silnějším a hlavně předvídatelnějším výnosům.

Návrat k vývoji podobných titulů má motivovat i skutečnost, že si zmíněné tituly údajně stále vedou velmi dobře a každá z nich vygenerovala studiu přes 100 milionů dolarů v příjmech. Dohromady to má být víc než půl miliardy dolarů, což samozřejmě potvrzuje i ziskovost všech těchto projektů, dokonce vždy do jednoho měsíce po vydání. Není se proto čemu divit, že Frontier ve svém prohlášení už obecně slibuje tři podobné tituly v nadcházejících třech letech a potvrzuje, že vedle nic se bude věnovat vývoji i podpoře portfolia stávajících her. Tam spadá Elite Dangerous, zmiňovaný Warhammer, ale také F1 Manager, který však nebyl v tiskovém prohlášení zmíněn na žádném jiném místě, pomineme-li poznámku o nezahrnutí poplatku za F1 Manager 2023 od Microsoftu pro uvedení v Game Passu do tabulky s volnými prostředky studia. Vede to k přesvědčení, že i tento titul, který nedosáhl v recenzích na příliš vysoké známky a na Steamu ji v tuto chvíli hraje 800 lidí. Samozřejmě, titul je dostupný v Game Passu a obecně na konzolích, jako ukazatel určitého trendu ale Steam funguje.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru