Studio DICE LA mění už počtvrté v historii název

Studio DICE LA mění už počtvrté v historii název

Ripple Effect pomáhají s Battlefieldem 2042 a pod dohledem Zampelly pracují na nové hře

Zdroj: Electronic Arts
8. 7. 2021

Podobně jako v případě vývoje série Call of Duty, také Battlefield je projektem hned několika týmů, v této souvislosti integrovaných pod hlavičku Electronic Arts. Vedoucím studiem pro Battlefield 2042 je švédské DICE, kterému ovšem sekunduje pobočka v Los Angeles, kde se mimo jiné pracuje na dosud blíže nepředstaveném režimu Hazard Zone. Vše až do včerejšího večera běželo podle plánů, o nichž zástupci studií i mateřské společnosti Electronic Arts mluvili v uplynulých týdnech, situace se však nepatrně mění díky nové identitě, kterou DICE LA představilo včera večer. Přivítejte proto Ripple Effect, dohromady již pátou inkarnaci toho stejného studia, které v roce 1995 začínalo jako DreamWorks Interactive.

Zdroj: Ripple Effect Studios

„I ta nejmenší myšlenka může změnit svět,“ začíná zpráva od vývojářů z Ripple Effect, ve které fanouškům přibližují nové okolnosti. „Jsme hrdí na naší práci coby DICE LA a tým DICE bude navždy součástí naší DNA, ale za posledních osm let jsme si vytvořili vlastní strukturu a způsoby práce,“ dodává generální manažer Christian Grass. Hybnou silou k další změně tak je především touha pracovat na vlastních projektech a stát samostatně, bez nutnosti fungovat jen jako podpůrný tým dalším studiím EA, když si „neví rady“ s enginem Frostbite. Právě to totiž byla náplň studia v uplynulých devíti letech, během kterých nevznikl prostor pro vlastní projekt, po kterém Ripple Effect touží. „Jsme nadšení, že můžeme hledět do budoucnosti, rozšiřovat tým a vytvářet vlastní identitu. V současné době pracujeme na Battlefieldu 2042 a novém, dosud neoznámeném projektu,“ vysvětluje Grass.

Zampella o výše popisovaných krocích mluvil v loňském rozsáhlém rozhovoru pro Los Angeles Times a naznačil nejen své angažování v losangeleském studiu, ale také touhu vtisknout tamějšímu studiu vlastní identitu.

O co půjde, je v tuto chvíli složité odhadovat, očekáváme ale, že s odkazem na DNA studia DICE bude Ripple Effect i nadále pracovat na akčních hrách, byť nemusí jít nutně o střílečku s first person kamerou. Zajímavé může být, že na chod studia bude ze svého velitelského křesla v Respawn Entertainment dohlížet veterán Vince Zampella, který by měl rovněž dohlížet na přijímání nových zaměstnanců. Ve skutečnosti ale nejde o tak překvapivou zprávu, vzhledem k náznakům už ze začátku loňského loňského roku. Zampella o výše popisovaných krocích mluvil v rozsáhlém rozhovoru pro Los Angeles Times a naznačil nejen své angažování v losangeleském studiu, ale také touhu vtisknout tamějšímu studiu vlastní identitu. „Zdejší talentovaní lidé mají za sebou skvělé výsledky na poli produkce vysokorozpočtových titulů a studio je připravenou v budoucnu pracovat na dalších neméně skvělých titulech,“ dodává proto aktuálně Zampella a věští lidem z Ripple Effect zářné vyhlídky.

Na místě je nicméně vrátit se alespoň ve zkratce do historie, tedy do vzpomínaného roku 1995, kdy se v Los Angeles zformovalo studio DreamWorks Interactive. Po titulech jako The Neverhood nebo nechvalně proslulém Trespasserovi dalo světu Medal of Honor. Rok po vydání prvního dílu budoucí slavné série bylo studio koupeno společností Electronic Arts a poprvé přejmenováno na EA Los Angeles. Primárním zaměřením měla být série Medal of Honor, jenže v roce 2003 došlo na velké stěhování do nového působiště a hlavně spojení s EA Pacific a odpadlíky z Westwoodu. Od té doby proto mělo EA Los Angeles pracovat vedle dalších dílů MoH také na sérii Command & Conquer, což nějakou dobu uspokojivě fungovalo. Dvojkolejnost se ale vedení EA nelíbilo, a tak v roce 2010 došlo na další změnu názvu – Danger Close Games. To však studiu vydrželo pouhé tři roky, po kterých přišel konec studia a na dlouhou dobu i konec série Medal of Honor. Tým však nebyl kompletně rozpuštěn a stala se z něj již zmiňovaná losangeleská pobočka DICE, která začala od května 2013 pracovat na řadě titulů a figurovat jako podpůrný tým.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru