Street Fighter 6 má „open-world“ mód i nové ovládání

Včerejší ukázka nabídla několik zajímavých detailů. Vývojáři také potvrdili použití RE Enginu

Zdroj: Capcom
3. 6. 2022
Název hry: Street Fighter 6 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , Žánr:

Jednou z her, kterou jsme mohli sledovat v akci na včerejším State of Play, byl Street Fighter 6. Samotné zařazení hry do přenosu nemuselo být pro fanoušky ničím překvapivým – ostatně, Capcom hru oficiálně oznámil už na konci letošního února – přesto působila ukázka na první pohled trochu zvláštně a slavnou sérii bojovek připomínala jen vzdáleně. Až později, s první sadou konkrétních informací přímo od Capcomu, však vyšlo najevo, že části traileru připomínající spíše nějaký příběhový spin-off, jsou ve skutečnosti záběry z nového World Tour módu, ve kterém se skutečně budeme moci s vybraným bojovníkem pohybovat v otevřeném světě, navazovat přátelství a samozřejmě bojovat s těmi, kdo se kamarádit příliš nechtějí.

„World tour je singleplayerový příběhový mód, který posouvá hranice bojovek a dovoluje vám zanechat ve světě Street Fighteru 6 svůj vlastní odkaz,“ uvedla na blogu PlayStationu manažerka komunikace Andy Wong. Další detaily v tuto chvíli nepřidává a skoupá je i webová prezentace, která jen přidává sliby stran úplně nového zážitku a možnost nechat hrdinu zrodit se v ulicích. Nejzajímavější tak zůstávají ony pasáže, v nichž se postava hráče pohybuje ve městě zcela svobodně a pravděpodobně bude mezi souboji komunikovat s ostatními postavami nebo řešit nějaké úkoly. Někteří fanoušci spolu s redaktory herních magazínů začali mluvit o open-worldu, toto spojení ale nikdo z Capcomu oficiálně nepoužil a je tudíž otázkou, nakolik otevřený svět módu World Tour ve skutečnosti bude. Podstatnou režimu je nicméně ono volné prozkoumávání světa a, hádáme, další aktivity nad rámec bojů.

Co se týče dalších režimů, dostupný bude také Battle Hub, ani ten se ale prozatím nedočkal bližšího upřesnění. Vše nasvědčuje tomu, že půjde o virtuální online prostor, ve kterém se budou moci potkávat jednotliví hráči zastoupení svými avatary a využít podle Andy Wong nové a unikátní způsoby komunikace. „Oběma těmto módům se budeme v budoucnu více věnovat a nemůžeme se dočkat, až je budeme probírat do větších detailů,“ dodala manažerka z Capcomu. Z náplně hry to ale rozhodně není vše, takže nad rámec popisovaných herních variant se můžete samozřejmě těšit také na klasický arkádový režim, multiplayer v online i lokální podobě a přirozeně také tréninkový mód pro nácvik všech úderů a komb.

Ruku v ruce s tím se pak Capcom obsáhle zmiňuje na téma ovládání, které se v rámci Street Fighteru 6 rozhodl přepracovat. Nebojte, veteráni budou moci i nadále využít oblíbený 6tlačítkový layout spolu se speciálními bojovkovými ovladači, pokud ale nemáte takové ambice, a přesto byste rádi někoho v bitvách pořádně vyškolili, můžete sáhnout po moderním ovládacím schématu. Jak popisuje Andy Wong, jde o přímočařejší systém, v rámci kterého se mohou komba spouštět za pomoci jediného tlačítka v kombinaci s vybráním směru na analogové páčce, což má být ideální zejména pro nové hráče nebo jednoduše ty, kterým přijde klasické ovládání složité. „Díky novému typu ovládání bude vaše postava provádět některé ze svých nejsvižnějších a nejlepších útoků pouhým stisknutím několika tlačítek. Moderní typ ovládání je volitelný, ale novým hráčům jej vřele doporučujeme vyzkoušet,“ dodává Wong. Přidává nakonec i informaci o speciálním systému Drive, který do hry vstupuje jako další z postupně se naplňujících ukazatelů, které lze v zápase využít až pro pět různých bojových technik. Jak se vám bude dařit, nebo možná i nedařit, navíc budou komentovat slavní komentátoři Jeremy Lopez v angličtině a Aru v japonštině – jde o komunitou uznávané odborníky, s nimiž Capcom spolupracuje a chce dát hráčům při každém zápasu pocit, že jsou součástí velkých turnajů.

Jako poslední přišli na přetřes jednotliví bojovníci, z nichž několik bylo na první pohled velmi snadné identifikovat. Ryu, Chun-Li nebo Luke budou ve hře zastoupeni, bez ohledu na drobné změny jejich vizuálního zpracování. Zahlédnout jsme ale mohli také Jamieho, dosud neznámého tanečníka z čínské čtvrti, který kráčí ve šlépějích dračích dvojčat Yuna a Yanga a v boji se rozhodně nezdráhá přihnout si ze své butelky. Nikoliv však proto, aby se dostal do nálady, ale aby mohl snadněji aktivovat sílu čchi. Co je podstatné, první souvislejší záběry ze hry potvrdily, že je na tom Street Fighter 6 velmi dobře i po technické stránce a jednotlivé postavy rozhodně nešetří detaily, případně efekty u sesílaných útoků. Vývojáři navíc potvrdili předchozí spekulace, že hra skutečně běží na RE Enginu, který pohání například vizuálně velmi zdařilé remaky Resident Evilu nebo Devil May Cry 5. Škoda jen, že se hry dočkáme na PC, Xboxu Series a obou generacích PlayStationu až někdy v příštím roce, přesnější termín zatím Capcom nechce dát.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru